חדשות

"ברוכים הבאים למועצת עיריית באר שבע"

חדשות6 בדצמבר 2018    3 דקות
0

מועצת עיריית באר שבע דנה בסוגיית הענקת תו חניה לכל תושב בעיר ופטור מארנונה לעסקים סגורים. במהלך הדיונים פרץ ויכוח קולני בין חברי המועצה משה ינאי ויוסי דדוש, שהשאיר בהלם את חברי המועצה החדשים

"ברוכים הבאים למועצת עיריית באר שבע"
אולם מועצת עיריית באר שבע | צילום: ארכיון "שבע"

מועצת עיריית באר שבע התכנסה אמש לישיבתה השנייה מאז כינונה, והראשונה באולם המועצה (הישיבה הקודמת נערכה במשכן לאמנויות הבמה).

לפני שהחלו לדון בנושאים על הפרק, נערכה הדלקת נרות חנוכה חגיגית, כאשר ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', במחווה של רצון טוב, הזמין את נציג האופוזיציה, משה ינאי, להדליק איתו את הנרות שבחנוכייה.

הנושא הראשון שעלה לדיון היא הצעתו של ינאי להעניק תו חניה לכל תושב באר שבע. דנילוביץ' השיב כי הגורמים המקצועיים בעירייה קיימו דיון ראשון ומעמיק בסוגיה ובין השאר בדקו מה קורה בערים אחרות בארץ. דנילוביץ': "בחודשים הקרובים נסיים את התוכנית ונביא אותה לדיון בפני כל חברי המועצה, על מנת שיבינו את ההשלכות של המהלך, מפני שכשלוקחים החלטה בנושא שכזה, צריכים לחשוב לא רק שנה או שנתיים קדימה, אלא עשר שנים קדימה".

חנייה חינם לכל תושב? | צילום אילוסטרציה: ליאת שיבר

דנילוביץ' הוסיף כי מבדיקה שנעשתה, יש היום כ-70 אלף כלי רכב לתושבי באר שבע וחייבים לדעת לווסת את העניין, מפני ש"מקומות חניה בלי סוף, עלולים לייצר בעיר פקקים בלי סוף". דנילוביץ' הביא כדוגמא את המצב ברחוב באזל הסמוך למכללת סמי שמעון. לדבריו, כ-80 אחוזים מהסטודנטים במכללה הם תושבי העיר, כך שאם יקבלו תו חניה הם יוכלו על פי החוק לחנות בחינם בקרבת המכללה, דבר שעלול לבוא על חשבון מקומות החניה המיועדים לתושבים המתגוררים באזור. ראש העירייה סיכם את הדיון בנושא כשציין כי הוא שואף לקבל החלטה סופית בעניין עד אמצע 2019.

הנושא הבא שהמועצה דנה בו הוא סוגיית הארנונה לעסקים סגורים. מבדיקה שנעשתה בנושא, בעיר העתיקה ישנם 157 עסקים סגורים ובשאר העיר, כמות דומה. על פי החוקים, בחצי השנה הראשונה שהעסק סגור, הבעלים זוכה לפטור מלא מארנונה ובחצי השנה השנייה לפטור של 65 אחוזים.

בזמן שינאי ביקש להאריך את התקופה שבה מעניקים לעסקים סגורים פטור מלא מארנונה, דנילוביץ' שחלק עליו ציין כי האינטרס של העירייה הוא לגרום לכך שכל המבנים שבהם ישנם עסקים סגורים, יהיו פעילים עם עסקים חדשים. היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד חיים טורקל, הסביר בדיון כי מבחינת החוק, לא מתאפשר להאריך את תוקף הפטור בארנונה. דנילוביץ' סיכם את הדיון בסוגיה כשהוסיף כי הגורמים המקצועיים בעירייה יבחנו לעומק את הנושא, כאשר העיר באר שבע אשר נמצאת במסגרת תוכנית בלומברג, תבחן כיצד ניתן לשלב את הסוגיה במסגרת התוכנית.

עסקים סגורים

לא נעים לראות עסק סגור… | צילום: ארכיון "שבע"

במהלך הישיבה התפתחו חילופי דברים חריפים בין ינאי לחבר המועצה, יוסי דדוש, אשר הציע לבחון מצב שבישיבות המועצה הבאות, כל חבר מועצה שמבקש לדבר, יאלץ לעשות זאת בזמן קצוב מראש, על מנת שהדיונים יהיו עניינים ולא יתארכו שלא לצורך. ינאי שזעם על הצעתו, ענה לו בתוקפנות, מה שהוביל להתלהטות יצרים בין השניים. חברי המועצה החדשים היו קצת בהלם מהסיטואציה ודנילוביץ' שניסה לסיים את הוויכוח בין השניים, אמר, חצי בחיוך, כשהוא פונה לחברי המועצה החדשים: "ברוכים הבאים למועצת עיריית באר שבע".

רוביק דנילוביץ'. ברוכים הבאים לישיבת המועצה | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה