חדשות

פסולת של אנשים

חדשות5 בדצמבר 2018    2 דקות
0

משאיות השליכו פסולת פיראטית בשדות חקלאיים

פסולת של אנשים
פסולת בניין בשדות חקלאים בנגב | צילום: פרטי

שלשום (3.12) בשעת לילה מאוחרת, משאית עמוסה בפסולת בניין פרקה את תכולתה, 500 טון, בלב השדות הירוקים של מושב שדה צבי בצפון הנגב וכשעלה האור הזוועה נתגלתה לעיני כל.

השלכת פסולת פיראטית בצידי הדרכים ובשדות הנגב כבר הפכה למטרד סביבתי חמור ותושבי מושב שדה צבי התעוררו למראה מזעזע – ערמות של פסולות בשדות החקלאים הסמוכים למושב.

ערן שמרלק, מנכ"ל חברת המחזור נגב אקולוגיה: "המראות המזעזעים שנחשפנו להם הם רק חלק קטן מהפסולת המושלכת ברחבי הנגב מידי יום. הפסולת הפיראטית הופכת למפגע סביבתי חמור, זיהום שטחים גדולים ופגיעה בנוף של הנגב שלא לדבר על העלויות של טיפול במצבורי הפסולת בשטחים הציבוריים. אין ספק שיש צורך בפעולת אכיפה משמעותית ואינטנסיבית יותר ולהציל את הנופים היפים של הנגב שלנו. כדי שנצליח לעשות זאת צריך קודם כל לקדם, וכמה שיותר מהר, את החוק לטיפול והסדרת שוק פסולת הבניין".

ניר בר דוד, מנכ"ל פארק המיחזור והחינוך הסביבתי דודאים שבנגב: "מדובר על תופעה בממדים בלתי נתפסים של קבלנים וחברות בנייה פורעי חוק, שבמקום לשלוח את הפסולת בניין שלהם לאתר מורשה בצורה חוקית, הם מעדיפים לזהם את הסביבה ולזרוק את הפסולת במרחבים חקלאיים בנגב ללא תשלום. רבים מהם אף שורפים את הפסולת וגורמים לנזק עצום באוויר, הפצת מחלות וסכנה בשריפות ענק. יחד עם הרשויות המקומיות ועם רשויות החוק אנחנו מנסים לטפל בתופעה הזו ולמגר אותה, לא ייתכן שבזמן שמדינת ישראל עושה מאמצים עצומים ללכת לכיוון המיחזור ואיכות הסביבה, יש אנשים פרטיים שעושים נזק גדול כפליים שמייתר את המאמצים הללו. לא ניתן לפורעי חוק להחריב את הנגב שלנו".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "לא ייתכן שיש אנשים שמרשים לעצמם לעבור על החוק בצורה כל כך בוטה ולזהם את המרחב בכמויות עצומות של פסולת. לא נאפשר לקבלנים להשתמש במרחב הכפרי כפח האשפה שלהם, נטפל ביד קשה בכל עבירה שכזו על החוק יחד עם משטרת ישראל והמשטרה הירוקה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה