חדשות

מרחבים בעלייה

חדשות5 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

הדירוג הסוציו-אקונומי של המועצה האזורית עלה מ-5 (כמו זה של באר שבע) ל-6, מה שיגרום דווקא לירידה בתמיכה הממשלתית...

מרחבים בעלייה
שי חג'ג'. "העלייה נבעה בעיקר בזכות מעבר זוגות צעירים להרחבות בקיבוצים ובמושבים" | צילום: ארכיון "שבע" (באדיבות עיריית אופקים)

בשורה לתושבי המועצה האזורית מרחבים: המועצה בראשות שי חג'ג', עלתה בדירוג הסוציו-אקונומי של הלמ"ס מ-5 מתוך 10 (בו מצויה גם באר שבע…) ל-6.

חג'ג' הגיב: "המועצה התפתחה באופן משמעותי, וכולנו מרגישים זאת ביומיום. להתפתחות של מרחבים קיבלנו השבוע, גושפנקה מהלמ"ס. במהדורת החדשות של 2, דיווחה יונה לייבזון, שמרחבים היא בין 4 הרשויות, שרשמו זינוק ואת העלייה הגדולה ביותר (זו אחת הסיבות שבגינה עלה דירוג הלמ"ס), ואנחנו גאים בכך. אני מבקש להודות לכל השותפים הרבים (והם רבים): הנהלת המועצה, העובדים, חברי המליאה, יו"ר וחברי הוועדים, המתנדבים הרבים, חברי הכנסת, השרים, משרדי הממשלה, ולכולם תודה! בזכותכם הכי כיף לגדול במרחבים (כבר אמרנו?)".

אולם, ראש המועצה המשתפרת הוסיף, ש"אליה וקוץ בה.

משמעות העלייה בדירוג הסוציו אקונומי של המועצה היא שתושבי המועצה משתכרים יותר, משכילים יותר, רמת החיים עלתה, מספר הילדים גבוה (כ-48 אחוזים מתושבי המועצה הם מתחת לגיל 21, אחד הנתונים הגבוהים בארץ!). עד כאן הכל טוב. הפחות טוב זה שתקציבי הממשלה יצטמצמו באופן משמעותי, ההשתתפות התקציבית ב'קולות קוראים' תפחת וכיוב'. בקיצור, מאתגרים אותנו, ללא ספק, אבל גם עם זה נדע להתמודד. אחד היעדים שהצבנו לעצמנו הוא להפוך את מרחבים לרשות עצמאית כלכלית. אנחנו מתקדמים עם זה באמצעות החלטות ליצירת מקורות תקציב והכנסות עצמיות, כמו הפרויקט הסולארי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה