חדשות

לא מתביישים לחנות בחניית נכים

חדשות5 בדצמבר 2018    4 דקות
0

בדיקה של עמותת "אור ירוק" מצאה, שרבים שאינם נכים בבאר שבע ובאזור מחנים את מכוניותיהם דווקא בחניות נכים

לא מתביישים לחנות בחניית נכים
חנייה בניגוד לחוק | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

ממצאים מרגיזים משהו של עמותת "אור ירוק" על חנייה לא חוקית בחניות נכים בבאר שבע והאזור: ל"שבע" נמסר, שלרגל יום הנכה הבינלאומי, שחל ב-3 בדצמבר, יצאו מתנדבי "אור ירוק" ומלגאי תוכנית המלגות IMPACT של FIDF, לבדוק האם עדיין ישנם נהגים שחונים בניגוד לחוק, ותופסים מקום חנייה השמור לנהג נכה. בנוסף, בדקו המתנדבים את התשתית בסביבת החנייה: הימצאות תמרור המסמל חניית נכים, תקינות סימון החנייה וצבע הסימון, הנמכת המדרכה בסמוך לחנייה המאפשרת מעבר כיסא גלגלים והאם משטח החנייה תקין ללא חריצים ובורות.

בבירת הנגב נצפו 25 חניות נכים, בהן חנו 51 כלי רכב, 9 מהם בניגוד לחוק. ב-3 מהחניות לא היה תמרור "חניית נכים" או שהתמרור לא היה תקין. ב-9 מהחניות היה צבע החנייה דהוי ומחוק, וב-9 חניות לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה המאפשרת גישה לכיסא גלגלים.

בעומר נצפו 5 חניות נכים, כמו גם במיתר (שבחניות במיתר חנו 3 כלי רכב, מהם רכב אחד בניגוד לחוק), כאשר בכל החניות בשני יישובי הווילות היוקרתיים לא היה תמרור "חניית נכים" או שהתמרור לא היה תקין, צבע החנייה היה דהוי ומחוק, לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה והרצפה הייתה בעלת בורות וחריצים. תמונה זהה נרשמה במצפה רמון, עם 10 חניות נכים שנצפו (בהן חנו 7 כלי רכב, מהם 5 חנו בניגוד לחוק).

עומר. מחסור בתמרור "חניית נכים" | צילום: עמותת "אור ירוק"

במרחבים נצפו 5 חניות נכים. ב-2 מהחניות היה צבע החנייה דהוי ומחוק. ב-3 מהחניות לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה, וב-3 מהחניות הייתה הרצפה בעלת בורות וחריצים.

בירוחם נצפו 10 חניות נכים, בהן חנו 5 כלי רכב, כולם כחוק. אולם, ב-6 מהחניות לא היה תמרור "חניית נכים" או שהתמרור לא היה תקין. ב-9 מהחניות שנצפו היה צבע החנייה דהוי ומחוק, ובכל החניות לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה והרצפה הייתה בעלת בורות וחריצים.

הנתונים המעודדים ביותר הגיעו מערד, עם צפייה בלא פחות מ-10 חניות נכים, בהן חנו 9 כלי רכב, כולם כחוק. אולם, ב-2 מהחניות שנצפו לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה.

בישראל 2018 עדיין מתרחשים מצבים, בהם חניית נכים נתפסת בידי אדם שאינו נכה, ובעלי התווים מוצאים עצמם

באר שבע. 9 חניות בניגוד לחוק | צילום: עמותת "אור ירוק"

מתמודדים עם תנאי דרך, שלעתים בלתי אפשריים עבורם, דורשים מהם מאמצים גדולים, ובעיקר מסכנים את חייהם. מקום החנייה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה, ועונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים לעלות אליה בצורה בטוחה. במקרים רבים, המדרכה תהיה בעלת הנמכה, וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה עם כיסא הגלגלים בקלות.

כאשר אדם נכה נאלץ לחנות בחנייה שאיננה שמורה לבעל צרכים מיוחדים, הוא מסתכן במקום חנייה שהגישה ממנו ליעדו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח בצורה שתאפשר לנכה לצאת מרכבו או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש. בארץ קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות, הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות, השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות, ולהשקיע בתשתית שתבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום. למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחנייה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות שישנם נהגים, המצפצפים על החוק, ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה".

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה: "קשה להאמין שבישראל 2018 עדיין ישנם נהגים, החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חנייה של אדם עם צרכים מיוחדים, ומסכנים את  אוכלוסיית הנכים. גם בלי שיתפסו להם את מקום החנייה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חנייה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו, ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות, כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים, שחונים במקום חנייה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים, כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף, על ראשי הרשויות לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים, ולהפסיק להתעלם מהם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה