חדשות

"לכל אחד יש זכות בסיסית לחיים"

חדשות4 בדצמבר 2018    2 דקות
0

כך, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי בעצרת המחאה נגד אלימות כלפי נשים באוניברסיטה: "על זה כולנו צריכים בקול גדול מאד ובנחישות גדולה מאד, לדרוש ולבקש גם מהממשלה שלנו לקחת אחריות בנושא הזה"

"לכל אחד יש זכות בסיסית לחיים"
פרופ' כרמי. "עניין לנשים וגברים כאחד" | צילום: דני מכליס, אב"ג

פרופ׳ כרמי נשאה דברים באירוע המחאה שהתקיים בקמפוס האוניברסיטה בבאר שבע: "אנחנו כאן באוניברסיטה מנסים לאורך שנים, לא רק אנחנו, אבל אנחנו במיוחד, לקדם הזדמנויות של נשים, להשוות הזדמנויות שלהן, לתת להן אפשרות להתפתח לשגשג להצליח, בכל מובן. אנחנו מדברים פה על הדבר הכי בסיסי, על האפשרות שלהן לחיות. על האפשרות לחיות אנחנו לא יכולים לוותר. חיים של אדם, בין אם הוא גבר או אישה, כל סוג, כל מין, כל אידיאולוגיה, ערכית חברתית, דתית, מגדרית, לכל אחד יש זכות בסיסית לחיים. על זה כולנו צריכים בקול גדול מאד ובנחישות גדולה מאד, לדרוש ולבקש גם מהממשלה שלנו לקחת אחריות בנושא הזה".

פרופ׳ כרמי הוסיפה: ״ארגוני נשים ונשים מובילות את המאבק הזה, אבל זהו עניין לנשים וגברים כאחד. אני תמיד חוששת ממאבקים שנשים מובילות כי בסוף היום זה איכשהו מצטייר כאיזה עניין נשי, מגדרי. הדבר הזה הוא עניין קולוסאלי, אוניברסלי, לא עניינן של נשים בלבד.
כל אחת ואחד מאיתנו צריך ללכת הביתה ולעשות חשיבה עמוקה מה כל אחד ואחת מאיתנו עושה בתוך ביתו. וכשאני אומרת ביתו, אני אומרת גם סביבתו. כי רצח זה דבר קיצוני, אבל זה בא ממקום מאד פשוט ובסיסי – איך אנחנו מחנכים גם את הבנים וגם את הבנות שלנו. איך מחזקים את הבנות ואיך אנחנו מחנכים את הבנים לכבוד, להדדיות, לשוויון, להבנה, להכלה, לסובלנות".

פרופ׳ כרמי הדגישה את הפער המובנה גם ברמת הדיבור השגור: "אני רוצה להעביר את המסר הזה באופן ברור – זה לא יכול להיות יותר יפה שלי לבנות וחכם שלי לבנים, זה חכמה שלי ויפה שלי לכולם".

על האווירה שנוצרת גם בכיתות ושיכולה להימנע אם כולם ייקחו יותר אחריות על סביבתם, אמרה כרמי: "אני רוצה לומר דבר נוסף לגבי הטרדות מיניות, פחות מחודש לפני שאני מסיימת את תפקידי כנשיאת האוניברסיטה. אני רוצה לדבר על התנהלות בכיתה של חברים וחברות טובים שלנו, בעיקר חברים. איך אנחנו יוצרים אווירה שאיננה אוירה שמפחידה, שמרתיעה, שגורמת לנשים לא להרגיש נוח. איך אנחנו באופן טבעי לחלוטין לא מבינים שבאמירות מהסוג הזה, שבהתנהלות מהסוג הזה, מנציחים את את העובדה שנשים הן קצת פחות טובות מגברים והדבר הזה בלתי נסבל. כולנו חייבים לעשות חשבון נפש כי רק אז, אני מקווה, נוכל למנוע את מקרי הרצח הנוראים הללו".

פרופ' עמית שכטר, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה, אמר: ״עלינו לאתחל מחדש את החשיבה החברתית שמעלה על דעתה יחס לא שווה לנשים, רק בשל היותן נשים ועלינו לזכור שהתיקון הזה צריך לחול ביחסנו לכל אישה ואדם בקרבנו באשר הם. אכן המאבק הזה איננו רק מאבק של נשים, זהו מאבק של כולנו למען חברה טובה וצודקת יותר עבור כולנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה