חדשות

בארגון הקבלנים מקדימים את החקיקה

חדשות27 בנובמבר 2018    2 דקות
0

מפגש המועדון החודשי של הארגון, בראשות אלי אביסרור, הוקדש לנושא הבטיחות בדגש על החוק החדש של עוזרי בטיחות למנהלי עבודה באתרי בנייה

בארגון הקבלנים מקדימים את החקיקה
הבטיחות בראש. ההרצאה במפגש מועדון הקבלנים | צילום: יח"צ ארגון הקבלנים

בארגון הקבלנים בנגב, בראשות אלי אביסרור, מקדימים את החקיקה. ל"שבע" נמסר, שבימים אלה, מקודמת בכנסת חקיקה בתחום הבטיחות באתרי בנייה. החוק לעוזרי בטיחות באתרים עבר כבר בקריאה ראשונה, ובימים הקרובים, הוא אמור לעבור גם בקריאה שנייה ושלישית, כשתחולת החוק היא מ-1.4.19. מפגש המועדון החודשי של ארגון הקבלנים הדרומי הוקדש, על רקע זה, לנושא הבטיחות בדגש על החוק החדש.

הבעלים של "מכללת שבירו", רויטל שבירו, נשאה דברים בפני עשרות קבלנים, שהגיעו לשמוע על החוק, שלפיו יהיה חייב להיות בכל אתר (בו מוקם מבנה בשטח של אלף מ"ר בנוי לפחות) עוזר מנהל עבודה, שיהיה אחראי בטיחות, שיבדוק באתר הבנייה את הוראות הבטיחות, ידווח למנהל העבודה על ליקויי בטיחות, יודיע לעובדים על הליקויים שנמצאו בעבודתם, וירשום בפנקס החברה את מהות הליקויים ואת מועד הדיווח עליהם. עוזר הבטיחות יירשם בפנקס המפעל, ומרגע ההרשמה יהפוך תפקידו לרשמי ומוכר. שמו של העוזר יירשם במקום בולט באתר, ועל מבצעי הבנייה תוטל החובה לנקוט אמצעים לתיקון הליקויים. בכל אתר בנייה, בו מוקמים פרויקטים מגובה של 6 מטרים ויותר, תנאי הסף לקבלה לקורס עוזרי בטיחות יהיו ניסיון של שנתיים לפחות במקצועות הבנייה, אזרחות ישראלית, 10 שנות לימוד לפחות ושליטה בשפה העברית.

לדברי שבירו, ארגון קבלני הנגב והמכללה בבעלותה (הידועה בקורסים, שהיא מארגנת בתחומי הבניין, כגון בטיחות בעבודה, בטיחות במוסדות חינוך, קורס למהנדסי איכות, עגורנים, קבלני אסבסט ועבודה בגובה) מתכוננים לאישור הוראת השעה, ויש כבר אישור למימון הקורסים. בהוראה השעה יכלול הקורס 45 שעות, והקורס הראשון בארץ ייפתח בבאר שבע ב-16.12 הקרוב, כך שאנחנו בבירת הנגב נהיה החלוצים בתחום.

אביסרור אמר במפגש המקצועי חברתי: "בשנים האחרונות, אנו שמים דגש על בטיחות באתרי הבנייה, ובכל הזדמנות אנחנו מבהירים לקבלנים החברים בארגון, עד כמה הנושא חשוב ומחייב התמקצעות ואחריות של בעלי התפקידים ושל העובדים באתרים".

מנכ"ל ארגון הקבלנים, צביקה ליבנה, סיכם: "אנו שמחים להיות החלוצים בתחום זה, ולהוביל את הבטיחות, כפי שהיינו הראשונים בארץ לפתוח קורס למנהלי עבודה לחסרי ניסיון בתחום. חשיבותה של הבטיחות היא ראשונה במעלה, ואנחנו נוודא שכל הקבלנים יהיו שותפים במאמץ למנוע את התאונה הבאה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה