חדשות

באיחור של 50 שנה…

חדשות11 בנובמבר 2018    2 דקות
0

בזכות הסיוע של עמותת "אביב לניצולי השואה", הוכרה תושבת באר שבע בשנות ה-90 לחייה כניצולת שואה

באיחור של 50 שנה…
עזרה שלא תסולא בפז. הפעילות ב"נקודת זכות" | צילום: עמותת "אביב לניצולי השואה"

50 שנה לאחר שעלתה לישראל, הוכרה תושבת באר שבע בשנות ה-90 לחייה כניצולת שואה, זאת בזכות הסיוע שקיבלה מעמותת "אביב לניצולי השואה". ל"שבע" נמסר, שמאחר שהקשישה עלתה ארצה לאחר 1953 (בשנות ה-60 של האלף הקודם), היא לא קיבלה קצבה חודשית כניצולת שואה. בעקבות מפגש עם יועצת זכויות של "אביב לניצולי השואה" ב"נקודת זכות", השתנו חייה של התושבת, וכיום היא זוכה בכל הזכויות של ניצולי שואה

כאשר הגיעה הקשישה ל"נקודת זכות – מרכז מיצוי זכויות בקהילה", שמפעילה עמותת "אביב לניצולי השואה" בשיתוף מרכז יום "סביונה" בבירת הנגב, היא לא חשבה שהפגישה הזו תהפוך את חייה על פיהם. התושבת פגשה ב"נקודה" את עו"ד יעל גרטלר, יועצת זכויות של העמותה, וסיפרה לה שבמהלך מלחמת העולם השנייה, היא הועסקה בכפייה בעבודות תפירה עבור הצבא הגרמני. עו"ד גרטלר בישרה לקשישה, שבעקבות החלטות מינהליות שהתקבלו באחרונה, היא זכאית לקבל קצבה חודשית מהאוצר בגין עבודות כפייה, זאת למרות שעלתה לאחר 1953. מכיוון שהתושבת איננה מקבלת פנסיה, ומתקיימת רק מקצבת ביטוח לאומי, מצאה היועצת שהקשישה זכאית גם לתשלום נוסף: תגמול מוגדל לפי הכנסה.

עו"ד גרטלר הגישה את הבקשות הרלוונטיות לרשות לזכויות ניצולי השואה, ותוך מספר חודשים, הן אושרו, וחייה של התושבת השתנו מן הקצה אל הקצה: לחשבון הבנק שלה נכנסה לראשונה קצבה חודשית בסך 7,200 שקלים מהרשות לזכויות ניצולי השואה. לדברי הקשישה, "במשך 50 שנה, לא קיבלתי זכויות, רק בגלל הזמן שעליתי ארצה. בגילי המבוגר, כבר לא האמנתי שיהיה שינוי לטובה, ואז פגשתי את עו"ד יעל, שבישרה לי שאני זכאית לזכויות, ודאגה שאקבל את כולן. זה סכום שיאפשר לי להתקיים בכבוד, ובלי הסיוע המקצועי שלה לא הייתי מקבלת אותו"!

מנכ"לית "אביב לניצולי השואה", אורלי סיון: "אלפי ניצולים בישראל טרם מיצו את זכויותיהם, ולעתים הזכויות יכולות להוות את ההבדל בין עוני לחיים בכבוד וברווחה. אנחנו קוראים לכל ניצולי השואה ובני משפחותיהם לפנות ל'נקודת זכות' בעירם או למוקד הסיוע הארצי של העמותה: 072-2424404 עוד היום. הסיוע כולו ניתן במקצועיות, וללא תשלום".

בנוסף, מלווה יועץ הזכויות את ניצולי השואה ובני משפחותיהם לאורך כל התהליך, עד למיצוי ומימוש מכלול הזכויות וההטבות, המגיעות להם לפי חוק בארץ ובחו"ל. "נקודת זכות" באר שבע פועלת ב"סביונה", שברחוב יהודה הלוי 111 בעיר, ויש לתאם פגישה מראש בטלפון: 03-6444851.

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה