חדשות

מאתיופיה ל"אבירי הדרום"

חדשות9 בנובמבר 2018    2 דקות
1

רב סמל מתקדם מלסה מארו מבאר שבע מוכיח ב-20 השנה האחרונות, שעלייתו מאתיופיה הייתה מהצעדים החכמים ביותר...

מאתיופיה ל"אבירי הדרום"
סיפור הצלחה. רס"ם מלסה מארו | צילום: דו"צ

על רקע חג הסיגד, שציינו השבוע (רביעי), יהודי אתיופיה (חג המציין את חידוש והזכרת הברית, שנכרתה בין בני ישראל לקב"ה במעמד הר סיני, ומסמל געגועים ותקווה לשוב לירושלים), נעים לשמוע מפעם לפעם על השתלבותם של בני הקהילה המיוחדת בחיים במדינה, ובמיוחד בצה"ל.

אחד מאותם סיפורים מחממי לב הוא של רב סמל מתקדם (רס"ם) מלסה מארו (40) מבאר שבע, המשמש כרס"פ (רב סמל פלוגתי – י.ס.ד) של הפלוגה הסדירה בגדוד ההובלה "אבירי הדרום", פלוגת נהגים בה משרתת אוכלוסייה מגוונת של חיילים, בני העדות האתיופית והרוסית, בדואים, עולים חדשים ועוד. ל"שבע" נמסר, שהפלוגה מיועדת לתת מענה הובלה לכלל הצבא, של מזון, תחמושת או ציוד כללי. "היא מגוונת ומאתגרת, ואני אחראי על המשמעת בה", מספר רס"ם מארו. "יש סדר גודל של כ-130 חיילים, ולכן זה לא קל, אבל אני מרוצה. זה הגדוד מספר 1 בצה"ל, ואני מאוד נהנה מהעבודה עם החבר'ה".

מארו התגייס למרכז ההובלה, לפני 20 שנה, ומאז הוא ב"אבירי הדרום", תחילה כנהג ובהמשך מ"כ (מפקד כיתת – י.ס.ד) הדרכה, מש"ק (מפקד שאינו קצין – י.ס.ד) בכיר ותפקידו הנוכחי, בו התאהב מאוד, ולכן החליט שזה המקום בו הוא רוצה להישאר, להמשיך ולתרום: "הנהגים מצוינים, והטיפול בפרט השתנה מקצה לקצה; זה אחד הגדודים, שהכי כיף לבקר בהם, ואני מזמין כל אחד שרוצה, לבוא ולהתרשם".

רס"מ מארו עלה ארצה ב-1991 (במסגרת מבצע שלמה), בהיותו בן 13. הוא זוכר, שהשכנים באתיופיה אהבו את משפחתו, ואפילו ליוו אותה חלק מהדרך, עד לעיר קרובה. מההגעה לישראל, מארו בעיקר מתרגש עד היום מקבלת הפנים, שהמדינה עשתה לו: "קבלת הפנים הייתה חמה, ומאוד תמכו בנו ועזרו לנו להסתגל לארץ. הייתה הרגשה של אחדות בעם".

בגדוד, כמו בכל מרכז הובלה, החיילים והמפקדים נדרשים לעבודה, הכוללת משמרות מסביב לשעון ומחוץ לבית, במשך מספר ימים, רס"ם מארו מציין, שאת כל התרומה הזאת הוא יכול לעשות רק בזכות אשתו: "יש לי אישה מאוד תומכת, ורק בגללה אני כל הזמן בחוץ, נותן את הטוב ביותר שלי לחיילים ולצה"ל. אשתי מטפלת ב-5 הילדים הקטנים שלנו, ואני לא יכול להיות יותר אסיר תודה".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • תושב
    לחזק

    איש יקר ומפקד למופת , ישר כוח וכל הכבוד !! כל המדינה מצדיע לך ??