חדשות

המצוינים לכימיה: תואר ראשון בכימיה כבר בכיתה י'

חדשות7 בנובמבר 2018    3 דקות
0

לאחרונה נערך באוניברסיטת בן גוריון טקס פתיחת המחזור השישי וחלוקת תעודות למסיימי המחזור השלישי בתכנית "מארי קירי" – תכנית מצויינות בכימיה לתלמידי תיכון במחוז הדרום שיזמה חברת אדמה

המצוינים לכימיה: תואר ראשון בכימיה כבר בכיתה י'
מחזור חדש נפתח - מארי קירי 2018 | צילום: עוזי אברהם

התכנית היוקרתית מתקיימת ביוזמת חברת אדמה ובהובלה ובשותפות עם עיריית באר שבע מנהל החינוך, המחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון, בית יציב ומחוז דרום במשרד החינוך. במחזור החדש של התכנית לוקחים חלק 57 תלמידים, מתוכם 42 תלמידי כיתה י', שהחלו את שנתם הראשונה בתכנית. במעמד האירוע הוענקו תעודות למסיימי המחזור השלישי של התכנית.

"מארי קירי" הינה תכנית למצוינות בכימיה במחוז הדרום, במסגרתה תלמידי תיכון מצטיינים לומדים במסלול ייחודי לתואר ראשון במחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב בעודם בתיכון. בסיום לימודיהם בכיתה יב' הם משלימים שליש תואר אקדמאי תוך צבירה של כ-42 נקודות זכות אוניברסיטאיות, שנשמרות להם במשך 7 שנים ומקנות להם את האפשרות להמשיך ללימוד התואר הראשון ישירות משנה ב' ולסיימו תוך שנתיים וכן הטבות לימודיות נוספות.

התלמידים המשתתפים בתכנית מגיעים מכל ישובי הדרום, עיקרם מבאר שבע, ובהם גם מעומר, דימונה, קרית גת, באר טוביה, אשל הנשיא, כסייפא ורהט. את התלמידים מלווה סופי בן דב, רכזת התכנית, "מתוך מטרה לתת מענה לצורכיהם השונים ולאפשר להם להתפנות ללימודים ולהצליח בתכנית המאתגרת הזו".

מחזיקה תיק החינוך והרווחה בעירייה, סגנית ומ"מ ראש עיריית באר שבע הד"ר חפצי זוהר, ברכה את התלמידים: "יש פה הרבה אנשים ונשים מיוחדות ומיוחדים, שחיברו יחד תשוקה וחזון כדי שהתכנית המיוחדת הזו תוכל לפעול. תלמידים ובוגרים יקרים, כל מי שנמצא כאן הוא מצויין, נבחרתם בקפידה והמצויינות מאפיינת אתכם. כמו שאתם בטח יודעים, מארי קירי הייתה פורצת דרך וזכתה בפרס נובל בכימיה ובפיזיקה. תלמידי מארי קירי הסקרנים והמצוינים, אנחנו, הוריכם וכל השותפים לתכנית, נעשה כל מאמץ בכדי שהזוכה הבא לפרס נובל בכימיה יהיה בוגר תכנית מארי קירי".

מתאם שיתופי הפעולה של המחקר והפיתוח באדמה, ד"ר שלומי כהן, שמלווה את התכנית מזה 6 שנים מטעם החברה, ציין כי: "ללמוד כימיה זה מאתגר, אבל בכדי שהחברה האנושית תצמח אנחנו חייבים כימאים, טכנולוגים ופורצי דרך. זה מביא אותי אליכם, הדור הצעיר – התעשייה שלנו צריכה כימאים טובים. חברת אדמה מעורבת ותומכת בפרויקטים רבים בקהילה ובאוניברסיטה, אבל תכנית מארי קירי היא ספינת הדגל שלנו. לפני מספר חודשים השקנו במפעל אדמה בנאות חובב את מרכז המו"פ הגלובלי מהמתקדמים בעולם, מרכז זה, כמו גם מפעלי החברה יכולים להוות אפשרות תעסוקתית נהדרת בעתיד וגשר נוסף לפעילות משותפת לאוניברסיטה והתעשייה גם יחד. תלמידים יקרים, זכרו תמיד שכאן בדרום נמצאת התעשייה הכימית, זה העתיד, בהצלחה לכולם".

דיקנית הפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת בן גוריון, פרופ' מיכל שפירא, אמרה: "מארי קירי היא תכנית יוקרתית מאוד, אך בשביל יוקרה צריך להתאמץ. אני רוצה לברך את המחלקה לכימיה על המעורבות בתכנית כל כך משמעותית. התכנית מייצגת את ערכי הדגל של האוניברסיטה – קידום הנגב וקידום מעורבות בקהילה. תלמידים יקרים, יישר כוח לכולכם ובהצלחה בהמשך".

מנהלת קשרי קהילה באדמה מכתשים, רחל לוי ציינה: "התכנית מתווה דרך של חינוך למצוינות עבור התלמידים והזדמנות איכותית להשתלבות באקדמיה ובתעסוקה בעתיד. זוהי תכנית הדגל של אדמה לקידום מצוינות בכימיה, המהווה נדבך נוסף בשלל התכניות שהחברה משקיעה בקידום מיומניות חקר ופיתוח החשיבה המדעית בקרב תלמידי העיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה