חדשות

אתגרי הדור הנוכחי

חדשות7 בנובמבר 2018    3 דקות
0

מעסיקים ואנשי תעשייה רבים השתתפו בוועידת משאבי האנוש השנתית, שהתקיימה ב"יס פלאנט" באר שבע

אתגרי הדור הנוכחי
אירוע השיא. כמה מבכירי הוועידה | צילום: "סנאפ המרכז החברתי לצילום"

מאות מעסיקים ואנשי תעשייה הגיעו, השבוע, לוועידת משאבי האנוש, אירוע השיא של שיתוף פעולה אסטרטגי בין JNF ארה"ב, ארגון "ארץעיר" באמצעות מרכז לאודר לתעסוקה בנגב, התאחדות התעשיינים מרחב דרום וחברת "מנורה מבטחים", אותה כיבד בנוכחותו מנכ"ל JNF, ראסל רובינזון.

ל"שבע" נמסר, שבוועידה שהתקיימה ב"יס פלאנט" באר שבע, דנו מנהלי משאבי האנוש והמעסיקים הגדולים של התעשייה באזור באתגרי ההעסקה הבינ-דוריים, בדגש על שיטות העסקה חדשות לדור ה-Z ובהבדלים בין גיוסי עובדים של דורות ה-X, Y ו-Z. פתחו אותה מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל ורובינסון.

במהלך הוועידה, נערכו הרצאות בנושאים כמו חזון משרד העבודה והרווחה ל-2048 ואתגרי ניהול בינ-דוריים, וכן של מנכ"לים בתעשייה ומפארק ההיי-טק בבירת הנגב. בנוסף, התקיימה הרצאה של פרופ' יורם יובל, פסיכיאטר חוקר מוח ומרצה בעל שם עולמי בעניין "אושר כמפתח למצוינות וחדשנות – המדריך לעובדים מאושרים".

גינל אמר: "ההתאחדות שמחה להיות גורם מוביל ויוזם פיתרונות לאתגרי הגיוס, התעסוקה ומשאבי האנוש בתעשייה. אם בעבר תעשיינים היו צריכים לדאוג בעיקר לתעסוקה לתושבים באזור, היום התמונה שונה לחלוטין ואזוטרית, ואנו רואים שהמשק מצוי בתעסוקה מלאה. בעשור האחרון, האתגרים בפניהם ניצבת התעשייה בישראל השתנו, והאתגר הגדול שלנו כיום הוא להביא לשינוי תדמיתי של מיתוג העובד בתעשייה ושל התעשייה עצמה, כסביבת עבודה מתקדמת וטכנולוגית. מסיבה זו, החלטנו להשקיע בקמפיין שינוי תדמית העובד בתעשייה. דוגמה לשינוי אפשר לראות  בהובלת וקידום מהפכת הייצור המתקדם בתעשייה, המגדיל את הצורך בעובדים ברמה טכנולוגית גבוהה. נמשיך לקדם את תדמית העובדים, במטרה לשפר את היחס ומיתוג התעשייה ואת הרצון של העובדים להשתלב, להתקדם ולהתפתח בה".

מנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, אביב חצבני הוסיף: "ועידת משאבי האנוש בנגב מהווה אירוע שיא לפעילות רב שנתית, אותה מקדמת התאחדות התעשיינים במרחב, לייזום פיתרונות למחסור בעובדים מיומנים בתעשייה ולהטמעת הייצור המתקדם בקרב מפעלי הדרום, זאת בשיתוף גופי התעסוקה הדרומיים. הפער הבינ-דורי מעמיד את התעשייה הדרומית באתגר ניהולי, לצד אתגרי מיתוג התעשייה כמסורתית ומיושנת. דורות ה-Y וה-Z שציפיותיהם ורצונם למיצוי ומימוש עצמי בעבודה גבוהות, בנוסף לשכר הוגן, מאתגרות את המעסיקים אף הן. אולם, מהעבר השני, נדרש להתמודד עם פערי הפריון בשיעור של 25 אחוזים בין ישראל ומדינות מערב אירופה; פערים אלו בין מיתוג העובד בתעשייה, הרצון וציפיות הדור הצעיר ופער הפריון, מחייבים את התאחדות התעשיינים, כגוף המוביל את התעשייה, להמשיך לייצר פיתרונות, ולהביא להמשך הטמעת הייצור המתקדם".

מנכ"לית ארץעיר בלה אלכסנדרוב: "זה לא ברור מאליו שאנשים נפגשים כך במטרה לשתף פעולה ולשתף ידע. מדובר בתוצר של עבודה שנתית ומשותפת שלנו יחד עם התאחדות התעשיינים מרחב דרום. הצלחנו להקים יחד פורום גדול שמרכז את ארגוני התעסוקה בנגב, הקמנו רשת HR וביחד אנו פועלים לפיתוח פרקטיקות עבודה משופרות. אנו רואים במעסיקים לא רק מקומות עבודה אלא ממש סוכני שינוי משמעותיים וכדי לשנות את הנגב, צריך שנפעל כולם יחד".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה