חדשות

שיא ביקושים לפארק ההיי-טק של עומר

חדשות28 באוקטובר 2018    3 דקות
0

30 מתחרים על שני מגרשים, כאשר אחת הצעות הזוכות הייתה פי 10 ממחיר המינימום!

שיא ביקושים לפארק ההיי-טק של עומר
פארק ההיי-טק של עומר | צילום: "כרמל"

פארק ההיי-טק של עומר ממשיך לשבור שיאי ביקוש; ל"שבע" נמסר, שחברת "נ. די. ב. אחזקות בע"מ" תשלם כ-10 מיליון שקלים עבור מגרש 55, בשטח של 5,700 מ"ר, מחיר שיא למגרש, שהוצע במסגרת מכרז רשות מקרקעי ישראל בפארק, כאשר מחיר המינימום למגרש עמד על 1.025 מיליון שקלים בלבד. בנוסף, על מגרש 54 המשתרע על כ-2,200 מ"ר, ושהוצע במקביל במכרז הרשות, ישלם הזוכה (חברת "קרניה") 2.87 מיליון שקלים, כשמחיר המינימום עמד על 478 אלף שקלים בלבד. על שני המגרשים התחרו לא פחות מ-30 מציעים.

פארק תעשיות ההיי-טק בעומר משתרע על פני שטח של כ-7,000 דונם, המיועדים לתעשיית היי-טק מתקדמת ונקייה השומרת על איכות הסביבה ולעסקים בשילוב תרבות ותיירות ופנאי. 3,000 דונם משטח הפארק, המיועדים לתיירות והיי-טק, יכללו בין השאר, בעתיד הקרוב, הקמת מגרש גולף אולימפי בעל 18 גומות על 800 דונם ובית מלון בסגנון כפרי ועוד כ-4,000 דונם של ייעור מסביב. במתחם הוקם אגם נופי, המתפרס על פני 18 דונם, המיועדים לפנאי, נופש ושיט. סביב האגם יוקמו מסעדות ובתי קפה, שדרת דוכני אומנויות, מרכז מסחרי תיירותי יוקרתי, מרכז קונגרסים, טיילת, מתחמי קמפינג ומסלולי רכיבה לאופניים.

בעקבות ההצלחה והביקוש, גיבשו באחרונה, רשות מקרקעי ישראל יחד עם מועצת עומר עוד שני מכרזים למגרשים, שייצאו בעוד כחודש, וייסגרו בעוד כ-3 חודשים. בסך הכל בשלב א', שווקו וישווקו 80 דונם לשיווק, ובשלב ב' ישווקו עוד 250 דונם.

בתוך כך, תנופת הבנייה בפארק התעשייה נמצאת בעיצומה, כאשר חברת "אפקון" מסיימת את הקמת הבניין הראשון שלה מתוך 4, על שטח של כ-10,000 מ"ר, חברת "גרין" מסיימת בניית 4,000 מ"ר להיי-טק, וחברת YSB מקבוצת "האחים יעקובי" ערכה לא מכבר טקס הנחת אבן פינה לבניין היי-טק בן 10,000 מ"ר.

פארק התעשייה בעומר שוכן צפונית מערבית ליישוב הווילות היוקרתי וחוצץ בין עומר לבאר שבע. הפארק מיועד לתעשיות עתירות ידע, משרדים ותיירות, תוך שמירה על איכות סביבה גבוהה ביותר. עומר מסווג כאזור פיתוח א' לתעשייה, והמשקיעים במקום זכאים למרב ההטבות, המוענקות מכוח החוק לעידוד השקעות הון. בפארק התעשייה, הממוקם בקצהו הנוכחי של כביש 6, ממוקמות חברות היי-טק מובילות מהארץ ומהעולם, ביניהן "פריסקייל סמי-קונדקטורס" ("סאנדיסק"), eci, "בינת", "אלבטרוניקס", "וישיי", "מדיגוס", "אנג'יסופט", "גביש", "ישראביט" ו"פורטרס. כל חברות ההנדסה הגדולות בארץ בחרו אף הן להקים את ביתן בפארק בעומר, כולל "ברן", "לודן", "גליל הנדסה", "אפשטיין", "ארדן" ו"טייב הנדסה. בפארק עומר פותחו הדיסק און קי של "סאנדיסק", מצלמת הטלוויזיה הקטנה בעולם בעובי שערה המיוצרת ב"מדיגוס" ועוד מוצרים וטכנולוגיות פורצות דרך ברמה העולמית.

ראש המועצה, פיני בדש: "צפינו לביקוש רב, אך לא למחיר שזכה; אכן, הפתעה שמסמנת את הבאות, ושהירידה של יחידות המודיעין והתקשוב של צה"ל ייצרו מהפך בביקושים להיי-טק, משרדים ולתחום הסייבר בפארק עומר, ואנו נערכים לכך בתנופת פיתוח ובנייה אינטנסיבית. בפארק התעשייה בעומר מועסקים כיום כ 3,000 עובדים, רובם אקדמאים, והפארק מאוכלס ב-95 אחוזים".

בדרך לסיום. בניין "אפקון" | צילום: יח"צ

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה