חדשות

ניצולות שואה למען אימהות

חדשות21 באוקטובר 2018    2 דקות
0

חברות בסניף "עמך" בבאר שבע סרגו שמיכות וכובעים עבור תינוקות של אימהות צעירות, לחורף הקרוב

ניצולות שואה למען אימהות
מעשה ידיהן להתפאר. היוצרות בתערוכה | צילום: עמותת "עמך"

מרגש: ניצולות שואה מסניף באר שבע של עמותת "עמך" יזמו פרויקט מחמם לב: הן התגייסו לסרוג שמיכות וכובעים עבור תינוקות לקראת החורף הקרוב, במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת "אם לאם", המעניקה תמיכה רגשית והכוונה לאימהות חדשות ותינוקות עד גיל שנה.

בנוסף, נרקם קשר עם הפגייה בבית החולים "סורוקה", וכעת ניצולות השואה, חברות המועדון, סורגות כובעים ונעליים עבור הפגים החדשים.

"לרבים מהניצולים, שהיו תינוקות וילדים בשואה, לא היו חפצים אישיים", אומרים ב"עמך", ומוסיפים: "לרבים היה חסר החיבוק והחום בימי החורף הקשים. אנו זוכות להרבה חום ותמיכה מהצוות והמתנדבים המסורים ב'עמך', וגם אנחנו רוצות לתרום לקהילה. אנו רוצות להעניק חיבוק וחום לתינוקות ולאימהות הצעירות, לקראת החורף המתקרב. בחרנו לסרוג ולהעניק להם כובע מחמם ושמיכה, שתעטוף אותם כמו חיבוק חם ועוטף".

מי שעומדת מאחורי רעיון סריגת הכובעים והשמיכות היא מדריכת חוג במועדון, אווה קראוס, שיצרה קשר עם ג'ולי צוויקל ואילנה שמידט מעמותת "אם לאם". מתנדבות העמותה מעניקות תמיכה רגשית והכוונה לאימהות חדשות ותינוקות עד גיל שנה.

קראוס, דור שני לניצולי שואה ובת יחידה להוריה, איבדה את סבה, סבתה ודודיה במלחמה, ולא זכתה מעולם להכיר את משפחתה. בעלה, ניצול השואה, נהג להגיע ל"עמך" בדרך קבע, ולפני פטירתו ביקש ממנה להצטרף למועדון, ולהמשיך להיות חלק מהעמותה. .קראוס מעבירה בהתנדבות חוג סריגה לניצולות שואה בסניף בבירת הנגב, ולא מכבר העלתה את הרעיון בפני בנות הקבוצה. היא מספרת שהן דמעו מהתרגשות כששמעו אותה, והסכימו מיד: "הסברתי להן ש'עמך' מעניקה הרבה מאוד לניצולי שואה, והגיע הזמן שגם אנחנו נתרום מעצמנו, עבור הקהילה".

ואכן, הניצולות ניגשו לעבודה, למדו לסרוג (חלקן ללא ניסיון קודם…), והכינו שמיכות וכובעים עבור התינוקות.

בשבוע שעבר נערכה תערוכה מרגשת של המוצרים ב"עמך" באר שבע, ובהמשך יימסרו השמיכות והכובעים, שהוכנו באהבה ובמסירות רבה, לעמותת 'אם לאם'.

קראוס מסבירה, שבנות הקבוצה הן אלו שנותנות את הכוח ואת הרצון להמשיך לסרוג עוד ועוד. לפעמים, בין סריגה של כובע לסריגה של שמיכה, הן נזכרות פתאום בילדים שלהן, שלא זכו לגדול עם סבא וסבתא שיסרגו עבורם, מעלות געגוע למשפחה שלא קיימת, ומתוך הגעגוע הזה שואבות כוח, וממשיכות לסרוג עבור התינוקות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה