חדשות

עיריית באר שבע במקום ה-5 באיתנות הפיננסית

חדשות10 באוקטובר 2018    דקה אחת
0

מקום מכובד לעיריית בירת הנגב בין העיריות הגדולות במדינה

עיריית באר שבע במקום ה-5 באיתנות הפיננסית
אפרת שגב. "הערים המשגשגות" נהנות מנגישות גבוהה לתשתיות | צילום: חגית סטוינסקי

עיריית באר שבע ניצבת במקום ה-5 באיתנות הפיננסית ב-2018 בקרב הערים הגדולות במדינה (המונות יותר מ-200 אלף תושבים), לפי דירוג של חברת "דן אנד ברדסטריט", שפורסם השבוע, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות.

ל"שבע" נמסר, שאת 4 המקומות הראשונים ברשימת העיריות הגדולות האיתנות תופסות עיריות תל אביב, חולון, ראשון לציון ופתח תקווה. לאחר העירייה בבירת הנגב, ניצבות עיריות חיפה, נתניה, אשדוד וירושלים.

דירוג הרשויות המקומיות של "דן אנד ברדסטריט" מבוסס על 5 פרמטרים, המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית (שיעור עודף או גירעון בתקציב הרגיל, שיעור גביית ארנונה, דירוג סוציו-אקונומי, יחס תושבים לעסקים ושיעור מענקים לסך תקציב רגיל). הדירוג כולל 77 ערים בישראל, ומתבסס על נתוני העסקים במשק ממאגרי החברה ועל הנתונים הפיננסיים של הרשויות, שמפרסם משרד הפנים.

סמנכ"לית הפיתוח העסקי ב"דן אנד ברדסטריט ישראל", אפרת שגב: "דירוג הרשויות המקומיות של 'דן אנד ברדסטריט', המעיד על חוסנה הפיננסי של העיר ואפשרויות התעסוקה לתושבים בסביבתה, מהווה שיקוף לפערים הקיימים בחברה הישראלית. ניתן לראות שערי הפריפריה וכן הערים מהמגזר החרדי והערבי ממוקמות בחלק התחתון של הדירוג, בעוד הערים המשגשגות הן אלו, הנהנות מקירבה למרכז ואיתה גם נגישות גבוהה לתשתיות, השכלה ותעסוקה, המסייעים ליציבות העסקים בהן, לפיתוח העירוני ולרמת החיים של התושבים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה