חדשות

החלטת המעצר עד תום ההליכים בוטלה

חדשות20 בספטמבר 2018    2 דקות
0

שופט העליון ג'ורג' קרא (הערבי נוצרי) קיבל ערר של בדואי מהנגב נגד החלטת שופט המחוזי בבאר שבע נסר אבו טהה (הערבי מוסלמי)...

החלטת המעצר עד תום ההליכים בוטלה
השופטים ג'ורג' קרא ונסר אבו טהה | צילומים: הנהלת בתי המשפט

שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא (הערבי נוצרי) קיבל, באחרונה, ערר של בדואי צעיר מהנגב נגד החלטה להארכת מעצרו עד תום ההליכים, שקיבל השופט הערבי מוסלמי מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נסר אבו טהה.

בהחלטתו ציין השופט קרא, שנגד אברהים אבו כף הוגש כתב אישום, המייחס לו עבירות של הכנה, ייצור והפקת סמים והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית (מסוג קנאביס, במשקל של 185 ק"ג). עם כתב האישום הוגשה בקשה למעצר העורר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בהמשך, לאור גילו הצעיר של אבו כף ועברו הנקי, לבקשת באת כוחו, ולמרות התנגדות המדינה, נעתר בית המשפט לבקשה לקבלת תסקיר מעצר, שיבחן חלופת מעצר לעורר.

בתסקיר, שהוצג בפני בית המשפט, נכללה בקשה לדחיית הדיון בשבוע ימים, לצורך הגשת תסקיר משלים, שיבחן ערבים נוספים, האמורים לשמש כמפקחים בחלופת המעצר המוצעת (שירות המבחן ציין, ש"אומנם, הערבים שנבחנו נמצאו ערבים ראויים ורציניים. יחד עם זאת, הבעייתיות טמונה במעשי המשיב ובהתנהלותו").

הפעם, בחר המחוזי לקבל את התנגדות המדינה, דחה את הבקשה להגשת תסקיר משלים, והורה על מעצרו של אבו כף עד תום ההליכים נגדו. בית המשפט נימק את החלטתו בכך, ש"לא שוכנעתי שיש מקום להפנות את המשיב לקבלת תסקיר, שכן בעניינו של" אבו כף "לא מתקיימות נסיבות חריגות ויוצאות דופן, המצדיקות סטייה מן המדיניות השיפוטית, שהתווה בית המשפט העליון בעבירות ובנסיבות מושא כתב האישום".

באת כוחו של אבו כף, עו"ד חן בן חיים, טענה בערעורה בעניין לעליון, שהחלטת המחוזי קטעה באיבו את הליך בחינת החלופה למעצר של מרשה, ושנכון היה שבית המשפט יקבל את החלטתו לגופו של עניין, רק לאחר קבלת תסקיר משלים, דבר שלא נעשה.

לאחר שעיין בהודעת הערר ושמע את טיעוני הצדדים, החליט השופט קרא, כאמור, לקבל את הערר. הוא ציין, שהנסיבות שעל רקען קיבל המחוזי את החלטתו, בה הורה על קבלת תסקיר מעצר לצורך בחינת חלופת מעצר, היו ידועות לו עוד ביום מתן ההחלטה. מאז, לא חל כל שינוי בנסיבות או ברקע לביצוע העבירות. כדי שבפני בית המשפט תהיה תמונה שלמה וכוללת באשר למכלול הנסיבות, הן לגבי העורר עצמו והן באשר לחלופת המעצר, ראוי היה ששירות המבחן ישלים את מלאכתו, ויניח בפני בית המשפט תסקיר משלים. רק אז, יוכל המחוזי "לקבל כל החלטה, שתיראה לו לנכון, בנסיבות העניין".

ולכן, "מבלי שהדבר יהווה רמז" לגבי ה"תוצאה, אליה יגיע בית המשפט, הערר מתקבל. הדיון יוחזר" למחוזי, "שיחליט בבקשת המעצר כחוכמתו, לאחר קבלת תסקיר מעצר משלים". עם זאת, קבע השופט שביטל כאמור את החלטת המעצר עד תום ההליכים (והוציא צו לשירות המבחן להגיש בהקדם תסקיר מעצר משלים), ש"העורר ייעצר עד החלטה אחרת".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה