חדשות

מסיבת מוות

חדשות19 באוגוסט 2018    2 דקות
0

יותר משנה לאחר מותה של צעירה, שהשתתפה ב"מסיבת טבע" סמוך לצומת להבים, סיימה המשטרה את החקירה בעניין

מסיבת מוות
החורשה בה התקיימה מסיבת הטבע בשנה שעברה, בה החיילת מצאה את מותה | צילום ארכיון: דוברות המשטרה

טוהר דוד, צעירה בת 20 מצאה את מותה, לפני כשנה, בעקבות השתתפותה במה שמוגדר כ"מסיבת טבע", שהתקיימה ללא רישיון. ל"שבע" נמסר, שב-5.8.17 לפנות בוקר, התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל דיווח אודות צעירה, המוטלת בצד הכביש בצומת להבים, בסמוך לתחנת האוטובוס.

כוחות משטרה שהגיעו למקום, פגשו בצוות רפואי, המעניק לצעירה טיפול, כשהיא מחוסרת הכרה. מתחקור ראשוני של צעיר שהיה בסמוך אליה עלה, שהאיש פינה את הצעירה מ"מסיבת טבע", שנערכה בסמוך במהלך הלילה הקודם. בעקבות המקרה, נפתחה חקירה, שבמהלכה נעצרו בימים העוקבים לאירוע 3 חשודים (בן 32 מאשלים, בן 38 מבת ים ובן 34 מערד). במהלך ימי החקירה נודע למשטרת ישראל על פטירתה של הצעירה, ארבעה ימים לאחר המסיבה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בחשד לעבירת הריגה, ובתחילת ספטמבר 2017 הם שוחררו בידי בית המשפט בתנאי ערובה. לאחר שחרורם, נמשכה חקירת משטרת ישראל "ביתר שאת", כהגדרת המשטרה, ומחיבור רצף הממצאים עלתה בידי החוקרים תמונת מצב, לפיה בשלב מסוים במסיבה, נחבלה הצעירה בראשה, והתמוטטה. בהמשך, היא אותרה בידי מארגני המסיבה, ואלו העלו אותה לארגז האחורי בטנדר שהיה ברשותם.

אחרי ניסיון לטיפול רפואי לא מקצועי, הם הבינו, שאין מנוס מהוצאתה לטיפול רפואי. למרות זאת, לאחר מספר דקות נסיעה, שב הרכב שלהם על עקבותיו לשטח המסיבה, בלא שהוענק לצעירה טיפול רפואי. בחלוף כחמש שעות, בהן מצבה המשיך להידרדר, ובעודה שכובה בארגז הטנדר, החליטו המארגנים להוציא את הצעירה לכביש הראשי, ולהזעיק טיפול רפואי.

עם התקדמות החקירה עלה החשד, שהשיהוי המשמעותי בהוצאתה לטיפול רפואי גרם למות הצעירה, כאשר שיהוי זה נבע מחשש המארגנים שפינוי מוקדם יגרום לגורמי הרפואה לדווח על עצם קיום המסיבה למשטרה, ואז זו תפעל להפסקתה, דבר שיגרור הפסד כספי למארגניה. עוד עלה, "מסיבת הטבע" התקיימה ללא רישיון ובלא שננקטו אמצעי רפואה ואבטחה מתאימים. עם סיום החקירה, הועברו חומריה הרבים לידי הפרקליטות, לעיון וקבלת החלטה.

במשטרה הדגישו: "משטרת ישראל תאפשר קיומם של אירועים תחת כיפת השמיים, בהגדרתם, כל עוד הם עומדים בדרישות הרישוי והאבטחה, והכל למען ביטחונם ושלומם של הנוכחים במקום ובסמוך לו. במקרים, בהם יאותרו מסיבות שכאלו, לרבות 'מסיבות טבע', ויתברר שהן לא עמדו בדרישות התקנות והחוק, תפעל המשטרה למיצוי הדין עם אלו, שסיכנו את חיי המבלים. משטרת ישראל פועלת למען ביטחונו ושלומו של האזרח, תוך שילוב גורמי רישוי ואכיפה, כך גם בכל הנוגע בדרישה לרישוי עסקים ובכל האמור באירועים 'תחת כיפת השמיים', לרבות 'מסיבות טבע'".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה