חדשות

פרופ' ראשון מסמי שמעון

חדשות13 באוגוסט 2018    2 דקות
0

מור פרץ מבאר שבע הוא בוגר המכללה הראשון, הזוכה לקבל תואר פרופ'

פרופ' ראשון מסמי שמעון
דור ההמשך. פרופ' פרץ וסטודנט | צילום: יח"צ

סגירת מעגל אקדמית נאה בבאר שבע: תושב העיר מור פרץ, שהחל את דרכו בעולם ההנדסה ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבירת הנגב, קיבל החודש, את תואר הפרופ' שלו באוניברסיטת בן גוריון, זאת לאחר שעמד בכל הקריטריונים של האוניברסיטה, בה הוא מועסק כאיש סגל אקדמי בכיר וכראש מרכז.

ל"שבע" נמסר, שדרכו האקדמית של פרופ' פרץ החלה לאחר שנפצע בזמן שירותו הצבאי; אז, הוא פגש את פרופ' סעד תפוחי מ- SCE, ששכנע אותו ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללה. "הכרתי את פרופ' תפוחי, באותו הזמן שביצעתי שיקום בבית החולים", מספר פרץ. "הוא עזר לי בכל הקשור להרשמה, וגם במהלך הלימודים. לא הייתי מצליח לסיים תואר בהנדסה בלי התמיכה שלו ושל מכללת סמי שמעון".

לאחר מכן, המשיך פרץ לתואר שני ודוקטורט באב"ג, ואף עשה פוסט-דוקטורט בטורונטו, קנדה. הוא נשאר בקשר עם המרצים במכללה, המברכים אותו בימים אלה, על קבלת התואר המכובד. פרופ' פרץ הקים ומנהל את המרכז לאלקטרוניקת הספק ומעגלים מוכללים בבן גוריון. במסגרת פעילות המרכז, הוא עובד כיום, מול החברות המובילות בשוק, ויחד עם סטודנטים לתואר שני ולדוקטורט, מבצע מחקרים שונים. "אנו עובדים על פרויקטים עם תעשיות אזרחיות וביטחוניות מהמובילות בארץ וגם בעולם: 'רפאל', 'אלביט', 'טאוור-ג'אז', 'וישיי' ועוד. בשש השנים האחרונות, גייסתי יותר מ-12 מיליון שקלים למחקר", הוא מספר.

לדברי פרץ, המחקר המתקיים במרכז שלו, מתמקד בניהול אנרגיה בתהליכים ממוזערים, נוגע לכל תחומי החיים, והוא בעל פוטנציאל לפיתוחים עתידיים בתחום ניצול החשמל. "הפעילות שלנו משלבת בין אלקטרוניקה אנלוגית ודיגיטלית ובין יכולות עיבוד נתונים ומזעור. אנחנו מרכזים את כל היכולות של חומרה אלקטרונית תחת חטיבה אחת: מרכז PEMIC. זה היה החזון שלי, והיום אני מסתכל אחורה, ויכול להגיד שהחזון התגשם".

הוא שמח לדבר על החשיבות של SCE, בראשות הנשיא הנוכחי, פרופ' יהודה חדד: "הקמת המכללה היא חזון שהתגשם; לא בטוח שהייתי מצליח להגיע למקום שלי כיום, בלי ההזדמנות שסיפקה לי סמי שמעון. גם חבריי ללימודים מהמכללה נמצאים היום בתפקידים בכירים בחברות מובילות ביותר במשק, וחלקם אף הקימו חברות סטארט-אפ בעצמם. בוגרים של SCE, המגיעים אליי כיום לתואר שני באב"ג, הם ההוכחה לצדקת דרכה של המכללה".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה