חדשות

יוקם מרכז ים תיכוני באב"ג

חדשות22 ביולי 2018    2 דקות
0

ועדה אקדמית בינלאומית קבעה, שהמרכז ע"ש ז'אן מונה יעסוק במצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים, ויופעל בשיתוף אוניברסיטת פיראוס היוונית

יוקם מרכז ים תיכוני באב"ג
אוניברסיטת בן גוריון | צילום אילוסטרציה: יניב סול

ועדה אקדמית בינלאומית מטעם "הסוכנות האירופית לחינוך, אודיו-ויזואל ותרבות" (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) של נציבות האיחוד האירופי (European Commission) בחרה, באחרונה, להקים "מרכז אזורי ים תיכוני למצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים ע"ש ז'אן מונה", המשותף לאוניברסיטת בן גוריון ולאוניברסיטת פיראוס שביוון, תחת מרכז סימון וייל למחקר וללימודי אירופה בת זמננו, הפועל באב"ג.

ל"שבע" נמסר, שהוועדה האקדמית בחרה בפרופ' שרון פרדו מהמחלקה לפוליטיקה וממשל וחוקר בכיר בסימון וייל, לעמוד בראש המרכז החדש. אוניברסיטת בן גוריון היא האוניברסיטה הראשונה והיחידה בישראל, שזכתה במרכזים למצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים ע"ש ז'אן מונה, ולראשונה היא עשתה זאת ב-2013.

תוכנית ז'אן מונה (Jean Monnet Programme) הושקה בידי האיחוד האירופי לפני 29 שנה, לזכרו ולכבודו של מונה, מאבותיו המייסדים של האיחוד האירופי. היא שמה לה למטרה לעודד מצוינות במחקר ובהוראת לימודים אירופיים במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם כולו. מרכזי המצוינות במחקר ובהוראת הלימודים האירופיים נחשבים ל"יהלום שבכתר" בתוכנית ז'אן מונה. המרכז העתידי באב"ג יהיה המרכז האזורי הראשון באזור אגן הים התיכון, המוקם במסגרת התוכנית בין אוניברסיטה ישראלית לאוניברסיטה אירופית.

פרופ' שרון פרדו. "בלב המחקר האקדמי" | צילם: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

מייד לאחר זכייתה של האוניברסיטה, אמר פרופ' פרדו: "המרכז האזורי החדש ממקם את אזור מזרח אגן הים התיכון בלב המחקר האקדמי, העוסק באינטגרציה האירופית, ומציב את אב"ג ואת אוניברסיטת פיראוס בחזית המחקר והלימודים האירופיים, לא רק בישראל וביוון, אלא ברחבי העולם כולו".

פרופ' שרון פרדו (Ph.D מהפקולטה לפוליטיקה ומדעי החברה מטעם אוניברסיטת גנט שבבלגיה) הוא ראש הקתדרה לכל החיים ללימודים אירופיים ע"ש ז'אן מונה (Jean Monnet Chair ad personam), ובין 2016 ל-2018, כיהן כראש המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, ועמד בראש מרכז סימון וייל בין 2005 ל-2017. הוא משמש כעורך שותף של סדרת הספרים האקדמיים "אירופה והעולם" בהוצאת הספרים "לקסינגטון", ומועסק כעמית מחקר בכיר נלווה ב"מרכז הלאומי לחקר אירופה" שבאוניברסיטת קנטרברי בניו זילנד וכחבר הנהלת המועצה הישראלית ליחסי חוץ והוועד הפועל של העמותה הישראלית ללימודים בינלאומיים. תחומי המחקר של פרופ' פרדו מתמקדים בממדים הפוליטיים והמשפטיים של מדיניות החוץ והביטחון האירופית. במחקריו הוא מתמקד בפיתוחו של המרחב האירופי ים תיכוני ובמערכת יחסי ישראל והאיחוד האירופי.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה