חדשות

אייפדים למאות אנשי חינוך במגזר הבדואי

חדשות19 ביולי 2018    3 דקות
0

קרן "אתנה" חילקה, באחרונה, את המיני מחשבים למורים וגננות בחינוך המיוחד, בצירוף 120 שעות הדרכה טכנו פדגוגית

אייפדים למאות אנשי חינוך במגזר הבדואי
"אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד". חלוקת האייפדים ברהט | צילום: אמיר אלון

יותר מ-400  מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד במגזר הבדואי קיבלו, בחודשים האחרונים, אייפדים במסגרת תוכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" של קרן "אתנה". ל"שבע" נמסר, שבנוסף למיני מחשבים יקבלו המורות, המורים והגננות גם 120 שעות של הדרכה טכנו פדגוגית. חלוקת האייפדים התבצעה, בין היתר, ברהט, חורה והמועצה האזורית נווה מדבר.

השימוש באייפד מסייע לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים לשפר הן את הלמידה והן את איכות חייהם, תוך חיזוק המוטיבציה ללמוד ולהרחיב את האופקים. האייפד משפר גם את התקשורת הבינ-אישית עם המורים והמשפחה והסביבה, ומאפשר לתלמידים להתמודד בצורה טובה יותר עם קשייהם. כמו כן, ניתן באמצעותו לגלות צדדים חדשים בעולמם של תלמידי החינוך המיוחד, כולל מיומנויות חשיבה והבנה ברמה גבוהה.

"אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" מיועדת להעצים את מורי ומורות וגננות החינוך המיוחד בישראל, ומאפשרת להם לתקשר טוב יותר עם תלמידיהם. התוכנית מקנה גם גישה למגוון רחב של חומרי לימוד, ומשנה באופן משמעותי את חייהם של התלמידים. המורות והמורים יכולים להכין בעזרת האייפד תוכניות לימודים מיוחדות לתלמידיהם, כאשר התלמידים ממשיכים את חוויית הלמידה בבתיהם לאחר שעות הלימודים.

באמצעות "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" של "אתנה", יקבלו בסופו של דבר, כ-10,000 מורים ומורות לחינוך מיוחד בישראל מיני מחשבי אייפד יחד עם תוכנות ואפליקציות מיוחדות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות. מאז השקת התוכנית, בנובמבר 2015, זכו באייפדים 4,377 מורות ומורים וגננות לחינוך מיוחד ברחבי הארץ, והיא מתנהלת בשיתוף האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך בניהולה של רחלי אברמזון והאגף לטכנולוגיות מידע במשרד בניהולו של רוני דיין.

"אנו שמחים לסייע לרשויות מקומיות במגזר הבדואי במאמציהן לקדם את החינוך המיוחד", אומר אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן "אתנה". "במגזר יש אלפי ילדים עם צרכים מיוחדים, והרשויות משקיעות בפיתוח מערך הלימודים לילדים אלו, הלומדים בבתי ספר מיוחדים ובכיתות לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים. הענקת האייפדים למורות ומורים וגננות החינוך המיוחד במגזר הבדואי, יחד עם 120 שעות של הדרכה מקצועית, תשפר הן את התקשורת עם התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים והן את הלמידה ואיכות החיים שלהם, ותסייע לתלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם".

חלוקת האייפדים למורות ומורי וגננות החינוך המיוחד במגזר התאפשרה בזכות תרומתם של הקרן ושותפיה: הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק "מסד", משרד החינוך, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, קרן משפחת סילבן אדמס, קרן ג'רלד שוורץ והתר רייזמן, מגבית קנדה והרשויות המקומיות שבהן בוצעה חלוקת המחשבים.

"אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" הינה נדבך נוסף בתוכניותיה של קרן "אתנה", הכוללות גם את "מחשב נייד לכל מורה" (שהושקה ב-2007), "מחשב נייד לכל גננת" (שהושקה ב-2012), "טאבלט לכל מורה למדעים" (שהושקה ב-2014) ו"מחשב נייד לכל מורה לאנגלית" (שהושקה השנה). עד היו,ם חילקה הקרן מחשבים ניידים (לפ-טופים), טאבלטים ואייפדים ליותר מ-19 אלף מורות ומורים וגננות (בהתאם לתוכניות השונות שלה) ב-1,503 בתי ספר וגני ילדים ב-130 רשויות ברחבי הארץ, יחד עם קורסי הכשרה מקצועיים.

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה