חדשות

ילדי באר שבע וסביבתה התחייבו: נשמור על הבטיחות בדרכים בחופשה

חדשות16 ביולי 2018    דקה אחת
0

מתנדבי תוכנית "זה"ב בגן" רעננו בפני ילדי הגנים, רגע לפני היציאה לחופש הגדול, איך לשמור על חייהם בכבישים?

ילדי באר שבע וסביבתה התחייבו: נשמור על הבטיחות בדרכים בחופשה
לשמור על החיים גם בחופש הגדול. פעילות בגן ילדים בבאר שבע | צילום: עמותת "אור ירוק"

במסגרת ההיערכות ליציאה לחופשת הקיץ, הפעילו מתנדבי תוכנית "זה"ב בגן" את ילדי הגנים (גם בבאר שבע), ורעננו את המידע בנושא כללי הבטיחות בדרכים. ל"שבע" נמסר, שהפעילות כללה חידונים ומשחקים, ובסופה קיבלו הילדים תעודה אישית, המסכמת את התכנים, שנלמדו במהלך השנה על "נסיעה בטוחה". הילדים התחייבו לחגור חגורת בטיחות, לשבת על מושב בטיחות מתאים בכל נסיעה, לשבת בשקט בזמן הנסיעה ולא להפריע לנהגים, ולהיכנס לרכב ולצאת ממנו רק מכיוון המדרכה.

התוכנית פועלת בשיתוף נציגי החינוך, הרווחה ומטה הבטיחות (בידי עמותת "אור ירוק" ותנועת של"מ – החברה למתנ"סים, בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות) בכ-90 יישובים ברחבי הארץ, במטרה ללמד ילדים בגילאי הגן את כללי הבטיחות בדרכים כדרך חיים. במסגרתה, מגיעים מדי שבוע כ-1,500 גמלאים מתנדבי העמותה לגני ילדים, ומדריכים כ-50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים.

לפי נתוני "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, במהלך חודשי הקיץ הקודם (יוני – אוגוסט 2017) נהרגו 23 ילדים ובני נוער (0 – 19) בתאונות דרכים, הכי הרבה זה שש שנים, כאשר ב-2010 נהרגו 24 ילדים ונערים, מספר ההרוגים הגבוה בעשור החולף.

מנכ"ל העמותה, ארז קיטה: "חופשים, ובטח כאלה ממושכים כמו החופש הגדול, הם תקופות, בהן הסיכון של ילדים להיפגע בתאונה גדול. הדרכה להתנהגות נכונה חשובה כבר מגיל הגן, ויכולה למנוע נפגעים, ולהציל חיים. לכן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להעניק לילדים בכל המסגרות הדרכות" בעניינים "הרלוונטיים לקטנים", כגון "חצייה נכונה של הכביש, חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים והתנהגות בטוחה בנסיעה. המדינה אחראית לעזור לילדינו לעבור את הקיץ בבטחה, ועליה לעשות הכל", כדי "שכולם ישובו לגנים ולבתי הספר בשלום".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה