חדשות

באר שבע הצדיעה למייסדיה

חדשות11 ביולי 2018    דקה אחת
0

בערב נוסטלגי בסימן הגשר הבינ-דורי, שהתקיים ב"מרכז המורים" בעיר

באר שבע הצדיעה למייסדיה
שבעת הראשונים. המצדיעים והמתועדים באירוע | צילום: עיריית באר שבע

ערב הצדעה חגיגי למייסדי וראשוני באר שבע התקיים, השבוע, ב"מרכז המורים" בעיר, זאת לרגל סיום השנה בתוכנית "הגשר הבינ-דורי". ל"שבע" נמסר, שבשנה החולפת, תיעדו תיכוניסטים, הלומדים בתוכנית מצוינות למעורבות ומנהיגות חברתית, בסיוע המרכז הטכנולוגי ומתנדבים, את סיפורי חייהם של שבעה מראשוני בירת הנגב ומייסדיה.

המתועדים היו אריה רייטר (עובד בנק "המזרחי", ששימש כיו"ר מד"א, ייסד את בית הכנסת ומוזיאון "סטרומה", וסייע בהקמת מבנה ישיבת "בני עקיבא" בבאר שבע), נסים אלשיך (ממקימי הקונסרבטוריון העירוני, שניהל את המוסד, ונחשב לאחד ממייסדי ומפתחי החינוך המוזיקלי בעיר), כפיר פנחס (שהיה מילדי בית הילדים היהודי בדסק שבהונגריה, ושם לו למטרה לתעד את סיפור הבית בתוכנית "זיכרון בסלון"), אהובה לטמנוביץ (מראשוני מושב נבטים, שבעלה גרשון היה אחד מחברי המאפייה הראשונה שהוקמה בבירת הנגב, מאפיית "דרור"), יוסף קורח (שהקים את הסנדלרייה הראשונה בבאר שבע, בעיר העתיקה, שהייתה מבוססת על תיקון באמצעות מכונות), השופט בדימוס יוסי רבי (שהתנדב לאחר פרישתו לגמלאות ללמד בני נוער, ולהרצות למוסדות שונים בנושא חוק ומשפט) וד"ר דוד פסט (שהיה ממייסדי קופת החולים "מאוחדת" והרופא הראשון של קבוצת הפועל באר שבע בכדורגל).

במהלך ערב ההצדעה (שנערך במעמד אישי ציבור רבים, צוות ההיגוי למיזם הנחלת מורשת מייסדי העיר, נציגי הנהלת חברת "כיוונים" וארגון רא"ם ומועצת התלמידים וקהל רב) הוצגו סיפוריהם של אותם ראשונים ומייסדים, שקיבלו כשי ציורים מחוג הציור של ארגון איל"ן.

במטרה למנוע את אובדן סיפוריהם האישיים של המייסדים וותיקי בירת הנגב, התאגדו לא מכבר, תושבי באר שבע שרה חסון, יוסף מוסטקי ודודו גרישנפן, יחד עם העירייה, ועדת ההיגוי לשימור מורשת המייסדים, המחלקה לנוער ב"כיוונים", רא"ם ואוניברסיטת בן גוריון ארכיון הנגב ע"ש דוד טוביהו, וביחד הם פועלים לאיסוף חומרים מימיה הראשונים של העיר שלאחר מלחמת השחרור, לצורך שימור המורשת (כאשר התיעוד נשמר באתר הקשר הרב דורי ובארכיון טוביהו).

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה