חדשות

מרכז אוטיזם בנגב יקים מרכז ידע לאומי

חדשות5 ביולי 2018    דקה אחת
0

המרכז, שהקימו חוקרים מאב"ג ורופאים מ"סורוקה", זכה במכרז של משרד המדע

מרכז אוטיזם בנגב יקים מרכז ידע לאומי
פרופ' אילן דינשטיין. חקר בינתחומי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

מרכז אוטיזם בנגב זכה, באחרונה, במכרז של משרד המדע להקמת מרכז ידע לאומי בנושא האוטיזם. ל"שבע" נמסר, שבכך יהפוך מרכז האוטיזם בנגב לגוף, המרכז מחקרים לאומיים על אוטיזם, תוך הנגשת שיטות מחקר לחוקרים בכל הארץ, יצירת מאגרי מידע לאומיים משותפים והפצת מידע לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות.

מרכז אוטיזם בנגב הוקם ב-2015 בידי חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון ורופאים מבית החולים "סורוקה", שעוסקים באבחון, טיפול ומחקר באוטיזם. החוקרים והרופאים יצרו יחדיו את מאגר הנתונים הראשון מסוגו בישראל, הכולל מגוון מדדים קליניים, התנהגותיים וביולוגיים, שנאספו ממאות ילדים עם אוטיזם ובני משפחותיהם.

המרכז, בראשות פרופ' אילן דינשטיין והד"רים גל מאירי ועידן מנשה, עוסק בקידום מחקר בינתחומי, שמטרתו לשלב ידע מעולמות הרפואה, הגנטיקה, מדעי המוח, ביולוגיה מולקולרית, פסיכולוגיה, והנדסה ביו-רפואית, לפיתוח שיטות האבחון והטיפול באוטיזם.

שיתוף פעולה קליני מחקרי זה הינו ייחודי בקנה מידה בינלאומי, וקיבל עתה הכרה בידי משרד המדע, שבחר בהצעה של המרכז לאוטיזם בנגב על פני הצעות, שהוגשו מיתר האוניברסיטאות בארץ.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה