חדשות

בשורה: מוניות שירות בבאר שבע!

חדשות20 ביוני 2018    3 דקות
1

משרד התחבורה יפרסם בקרוב מכרזים להפעלת המוניות גם בבירת הנגב

בשורה: מוניות שירות בבאר שבע!
מוניות שירות | תמונת אילוסטרציה: ארכיון "שבע"

היינו כחולמים: משרד התחבורה הודיע, שבקרוב יוצאו מכרזים להפעלת מוניות שירות, בין היתר בבאר שבע, זאת במסגרת תוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ, לשדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בישראל וכחלק מהרפורמה הגדולה, שמוביל משרדו בענף מוניות השירות.

ל"שבע" נמסר, שבאזור הדרום יפורסמו מכרזים להפעלת מוניות שירות גם באשקלון, אשדוד ואילת (16 קווים בסך הכל), באשכולות אשדוד – אשקלון, באר שבע – צפון הנגב ואילת, מתוכם 9 קווים חדשים, שיחברו בין אשקלון לתל אביב (דרך גדרה, רחובות, נס ציונה וראשון לציון) ולקריית גת, בין קריית גת לרחובות, בין אילת לנמל התעופה רמון בתמנע, וכן קווים עירוניים בתוך אשקלון, אילת וכאמור, בירת הנגב.

במסגרת הרפורמה, יתאפשר לראשונה שימוש של כרטיס "רב קו" בענף המוניות (בימי חול), כך שהנוסעים יוכלו ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים ועל נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינ-עירוניות ועוד. לדברי השר כץ, הנוסעים במוניות השירות יזכו גם בהנחה, הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת, מכל קבוצות האוכלוסייה הזכאיות, בהן תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים. הנוסעים במוניות ישתתפו גם בהסדרי מעבר של "90 דקות" במטרופולינים.

קווי המוניות החדשים מחולקים לאשכולות קווים, שיופעלו בידי מפעיל אחד בכל אשכול. תכנון מערך הקווים מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש, כמו מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשייה. הרפורמה תביא להרחבת הפריסה של הקווים בארץ, שיפור האמינות לנוסע בקווים קיימים ויצירת רובד שירות נוסף בשילוב מוניות שירות, בצירים עתירי ביקוש לתחבורה הציבורית.

16 קווי מוניות השירות המוצעים למכרזים בדרום ישרתו כמיליון תושבים, המתגוררים בבאר שבע, אשדוד, אשקלון, רהט, דימונה, שדרות, אופקים, נתיבות, קריית גת ואילת. קווים אלה ישפרו את הנגישות של התושבים אל מוקדי התעסוקה, הבריאות, התחבורה והמוסדות האקדמיים באזור, בהם אזורי התעשייה באשדוד ובאשקלון, קריית גת וצמתי ביל"ו וכנות, אוניברסיטת בן גוריון בקמפוס הבאר שבעי המרכזי ובשלוחה באילת, מכללות ספיר וסמי שמעון, מכון ויצמן, בית החולים "סורוקה", מרכזי הקניות קניון "הנגב", קניון "הסיטי", "לב אשדוד", "לב אשקלון", קניוני "חוצות" ו"גירון", "ביג" קריית מלאכי ובתי החולים "ברזילי", "יוספטל", "קפלן" ו"אסותא".

השר ישראל כץ. אבי הרפורמה | צילום: מרק ישראל סלם

לפי התוכנית, תחול הרפורמה בענף המוניות על כל קווי המוניות הקיימים ועל קווים חדשים או משודרגים. השר כץ ציין, שהרפורמה בענף מוניות השירות מבוצעת כחלק ממהלך כולל, שתכליתו לממש את ייעודן של מוניות השירות, כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות, ולחזק את מערך החבורה הציבורית בישראל. לטענתו, הרפורמה תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל, כאשר הרחבת מערך שירותי המוניות תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

קווי המוניות גובשו לאחר עבודת תכנון נרחבת, שבוצעה במשרד התחבורה, וכללה בין השאר, פרסום "קול קורא", שביקש מהציבור להציע קווים חדשים או שינויים של מסלולים קיימים. חלק מההצעות שהתקבלו מהציבור הוטמעו במתכונת הקווים החדשה, היוצאת לדרך בימים אלה. הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, מתוכם ארבעה אשכולות חדשים: אילת, בקעת אונו, חולון – בת ים ואזור יהודה ושומרון. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר המוניות הפועל כיום. כל אשכול כולל מספר קווים, חלקם במסלולים הפועלים כיום וחלקם קווים חדשים. במטרה לאפשר תחרות הוגנת, למפעיל תחבורה ציבורית, לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות, באזורים בהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים.

ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון, יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות, העומדות בתנאי הסף, שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות, שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך להתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות, שייצאו בהדרגה לתחרות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה