חדשות

לעודד התנדבות סטודנטים

חדשות19 ביוני 2018    2 דקות
0

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת קיי, אבי בוחבוט מדימונה, סיפר בכנסת על מהלכים לשיפור שיעורי ההתנדבות הסטודנטיאלית

לעודד התנדבות סטודנטים
לעודד סטודנטים להתנדב. בוחבוט בכנסת | צילום: יח"צ מכללת "קיי"

במסגרת יום הסטודנט הלאומי הגיע, באחרונה, אבי בוחבוט, תושב דימונה ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללת קיי בבאר שבע לוועדת החינוך של הכנסת ולישיבות הסיעה של המפלגות השונות, והציג נתונים מדאיגים, המעידים ש-37 אחוזים בלבד מהסטודנטים פעילים חברתית.

ל"שבע" נמסר, שבוחבוט השתתף באירועי היום בכנסת, במהלכם הגישה התאחדות הסטודנטים הארצית את הדוח השנתי שלה, הסוקר את מצב הסטודנטים בתחומים שונים. השנה הוחלט, שהדוח יתמקד במעורבות חברתית. ממצאיו מעלים נתונים מדאיגים, הנוגעים לרמת המעורבות החברתית של הסטודנטים בישראל ותרומתם החברה, כאשר כאמור מעט יותר משליש מהם בלבד מגדירים עצמם כמעורבים חברתית.

יו"ר האגודה בקיי קרא לח"כים לפעול להעלאת המעורבות החברתית וההתנדבות של הסטודנטים. "מזה מספר שנים, ישנה ירידה עקבית במעורבות החברתית ובהתנדבות בקרב צעירים", ציין בוחבוט, והוסיף: "כדי לקבל תעודת בגרות, ישנה דרישה לפעילות חברתית, כאשר גם בצה"ל ישנה פעילות חברתית ענפה. אולם, כאשר אדם משתחרר מהצבא, הוא מוותר על מסגרות התנדבותיות או חברתיות, וחוזר לעסוק בעיקר בצרכיו האישיים".

הוא מאמין, שהדרך לשלב את 330 אלף הסטודנטים בעשייה חברתית היא באמצעות שני מהלכים, שידרבנו אותם לפעול ולהתנדב: הראשון "מתן שתי נקודות זכות לסטודנטים, המתנדבים למען הקהילה, דבר שיכול להניע אותם להתנדבות; גם אם לכאורה הדבר מגיע מסיבות תועלתניות, הרי שזוהי בהחלט דרך, שיכולה להחזיר אלפים למסלול ההתנדבות והתרומה לקהילה, כשכבר כיום ישנה הצעת חוק של ח"כ מירב בן ארי בנושא. המהלך השני, שאני מקדם יחד עם התאחדות הסטודנטים, הוא לשלב בקורסים האקדמיים 'קורסים משלבי עשייה'. בקורסים אלו, הסטודנטים צריכים לקחת את הידע שצברו בכיתה, וליישם אותו בהתנדבות למען הקהילה. לדוגמה, סטודנט למשפטים הלומד קורס בדיני עבודה, יתרגל את הנושא באמצאות מתן יעוץ בנושא לאנשים מוחלשים בחברה. מהלך כזה נותן לסטודנט ניסיון ולשכבות החלשות אפשרות בקבלת עזרה. שני מהלכים אלו יכולים להוביל לשינוי אמיתי בקרב צעירי ישראל. 81 אחוזים מהסטודנטים חושבים שהם צריכים להיות מעורבים חברתית, אולם, רק 31 אחוזים מרגישים שיש להם את הכלים והמוטיבציה לכך".

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי איננה מחכה להצעת החוק של בן ארי, וכבר כיום היא מכירה בהתנדבות למען הקהילה כנקודות זכות אקדמיות, כאשר כל סטודנט, המתנדב 100 שעות בקהילה מתוך היצע קיים של מוסדות וארגונים, מקבל נקודת זכות אקדמית. בנוסף, פועלת המכללה רבות למען יישום הקורסים בעשייה למען הקהילה. כך למשל, סטודנטים לחינוך גופני מחויבים להתנדב עם מגוון אוכלוסיות מוחלשות, כגון זקנים, פגועי נפש ונוער בסיכון, ולעבוד איתם על שמירת אורח חיים בריא וספורטיבי.

נשיאת קיי, פרופ' לאה קוזמינסקי: "מכללת'קיי מאמינה בשילוב של מצוינות אקדמית ומחקרית עם עשייה חינוכית וחברתית. אני גאה בעובדה, שהמכללה שלנו מובילה פרויקטים חברתיים רבים, המשפיעים על אוכלוסיות רוחביות ומגוונות בחברה הישראלית. סטודנטים התורמים לקהילה מדגימים רגישות ואמפתיות לצרכי הזולת".

כתבות נוספות בחדשות

0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת
0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות

כתיבת תגובה