חדשות

31 נפגעים צעירים בתאונות בבאר שבע בחופש הגדול הקודם

חדשות19 ביוני 2018    2 דקות
0

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", ארבעה מהם נפצעו באורח קשה, כאשר מ-2012 לא נהרגו צעירים בתאונות דרכים בבירת הנגב בחופשים הגדולים

31 נפגעים צעירים בתאונות בבאר שבע בחופש הגדול הקודם
סכנה בחופש הגדול. תלמידים בדרכים | צילום: עמותת "אור ירוק"

ארבעה ילדים ובני נוער (בני 0 – 19) נפצעו באורח קשה בתאונות דרכים בבאר שבע בחופש הגדול שעבר, בקיץ 2017. מנתוני עמותת "אור ירוק" (המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) עולה, שמ-2012 לא נרשמו הרוגים בתאונות בחופש הגדול בבירת הנגב (אז, נהרג צעיר בתאונת דרכים בעיר, כאשר אותו צעיר היה ההרוג הצעיר היחיד בתאונות בעשור האחרון, בחופשים הגדולים, בבאר שבע). בעשור החולף, נפגעו בבירת הנגב 343 ילדים ובני נוער בתאונות בחופש הגדול, 16 מהם נפצעו קשה ו-326 קל.

בחופש הגדול הקודם, נפגעו קרוב לאלף צעירים במדינה בתאונות דרכים, תשעה מתוכם נהרגו. בקיץ 2017 (יוני – אוגוסט), נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער בתחום הערים והיישובים בישראל זה ארבע שנים: 913 לעומת 1,035 ב-2013. חודשי החופשה מאופיינים בהימצאות צעירים רבים ללא מסגרות, והם משחקים בחוץ, ונהנים מבילויים בבריכה, בים, בטיולים ובשיטוט ברחובות; מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים. מדי שנה, נפגעים בחודשי החופש הגדול 1,600 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים ברחבי הארץ. נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים, אליהן חשופים אותם ילדים ונערים בחודשים, האמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה.

כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של ילדים בחופשת הקיץ, חברו יחדיו "אור ירוק" ואגף של"ח במשרד החינוך; במסגרת שיתוף הפעולה, כ-4,000 מדריכי של"ח צעירים בגילאי 13 – 17, יתפרסו החל מה-21 בחודש בבתי ספר יסודיים, לצורך העברת הדרכה חווייתית בנושא בטיחות בדרכים לכ-200 אלף תלמידי כיתות ג' ו-ד' בכל רחבי הארץ.

במטרה לסייע בהגברת המודעות של הילדים לסכנות בדרכים בחופשת הקיץ, נרתמה חברת התעופה "ארקיע" לחלק לנוסעים בטיסות הקיץ שלה חוברות הסברה ומשחק על זהירות בדרכים לילדים. עמותת "אור ירוק" יצרה מחברת מיוחדת של זהירות בדרכים לילדים, הכוללת מסרי בטיחות, משחקים ושעשועים חינוכיים והסברתיים, המתאימים לילדים בגילאי בית הספר היסודי. שיתוף הפעולה מיועד להנעים את זמנם של הילדים במהלך הטיסות, ובאותה הזדמנות להסביר להם את חשיבות הזהירות בדרכים ואת האופנים, בהם יוכלו להישמר בעת שהם בדרכים, הן כהולכי רגל, הן כרוכבי אופניים והן כנוסעים ברכב.

מנכ"ל "אור ירוק", ארז קיטה: "החופש הגדול הוא זמן, בו הילדים נמצאים בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים; הם מסתובבים בחוץ, ומשחקים ללא השגחה וללא מסגרת שתגונן עליהם. כדי שהילדים שלנו יעברו את החופש בשלום, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בסיוע הרשויות המקומיות, צריך להגביר את ההסברה בנושאים, כמו חציית כביש ורכיבה בטוחה על אופניים. בנוסף, חייבות הרשויות לדאוג להתקנת פסי האטה בסביבות ריכוז גבוה של ילדים ובני נוער, שירסנו את מהירויות הנסיעה של כלי הרכב, ויוכלו למנוע מספר גדול של תאונות ונפגעים".

טיסה עם מסר. שיתוף הפעולה של "אור ירוק" ו"ארקיע" | צילום: עמותת "אור ירוק"

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה