חדשות

"אדמה" באקדמיה

חדשות7 ביוני 2018    2 דקות
0

חברת "אדמה" העניקה מלגות לסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית במכללת סמי שמעון

"אדמה" באקדמיה
משפחה כימית. חלוקת המלגות | צילום: עוזי אברהם

טקס חלוקת מלגות מטעם חברת "אדמה" לסטודנטים מצטיינים מהמחלקה להנדסה כימית התקיים, באחרונה, ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. ל"שבע" נמסר, שהחברה הקדישה את האירוע לכבוד ולזכר מייסדי "מכתשים" ו"אגן", ארבעה יזמים צעירים ופורצי דרך: צבי צור, מיכה פירקסקי, ישראל תמיר ואליהו תאומים ז"ל.

חברי הוועדה החליטו, השנה, להעניק חמש מלגות הצטיינות לסטודנטים, לפי החלוקה הבאה: שתי מלגות לסטודנטים מצטיינים משנה ד', שתיים לסטודנטים מצטיינים משנה ג' ומלגה אחת לסטודנט שנה ג' על הצטיינות בהתמדה ואחריות לימודית. המצטיינים הם נפתלי בן בניסטה, אנה פנרין, ילנה גריבקובה, שקלאין סטניסלב ויצחק מלדה, והם קיבלו את המלגות מסמנכ"ל תפעול ישראל ב"אדמה" דוד בן סימון, נשיא סמי שמעון פרופ' יהודה חדד וראש המחלקה להנדסה כימית במכללה ד"ר אריאלה בורג, שהנחתה את הטקס.

במעמד האירוע, השיקה "אדמה" תוכנית מלגות חדשה וייחודית, שתיפתח בשנת הלימודים הבאה, תחת הכותרת "לגדול איתנו ביחד", ובמסגרתה ייבחרו שמונה סטודנטים מצטיינים, הנמצאים בסוף שנת הלימודים השנייה בהנדסה כימית, שיוכשרו לעבוד במשרה חלקית בחברה, במקביל ללימודיהם במכללה.

מנהלת משאבי אנוש ב"אדמה מכתשים", אורלי ויצמן, הציגה את התוכנית, שתיתן לסטודנטים המצטיינים, שיעברו את תהליך הגיוס, ליווי מקצועי שוטף בתחילת דרכם, מלגת שכר לימוד מלאה, שכר שעתי גבוה, ניסיון ראשוני בתחום ואף הטמעת המהנדסים הצעירים בחברה בתום הלימודים.

ד"ר בורג סיפרה על חשיבות הקשר בין האקדמיה לתעשייה: "המחלקה להנדסה כימית בסמי שמעון, מהמובילות בלימודי ההנדסה הכימית בארץ, שמה לה למטרה לחזק את הקשר שבין התעשייה, האקדמיה והסטודנטים. התעשייה הכימית, שהינה מהקטרים המובילים את כלכלת מדינת ישראל, לא מייצרת מוצר אחד, ולו הקטן ביותר, ללא התערבותו של מהנדס הכימיה, ומכאן חשיבות הקשר שבין התעשייה, הסטודנטים והמחקר. הקשר עם המפעלים הפזורים מסביבנו בנגב, ובראשם 'מכתשים אדמה', אקוטי לעשייה שלנו כאן במכללה. אנחנו רואים בכם שותפים שלנו להצלחת הסטודנטים והגעתם להישגים, אותם אנו חוגגים היום, ובטוחים שתקטפו את הפירות בשנים הקרובות".

ואילו בן סימון תיאר את הפעילות של "אדמה" בארץ ובעולם, והדגיש את חשיבות תחום הכימיה לחקלאות ולתעשייה: "חברת 'אדמה' פועלת לטובת החקלאי, ושמה לעצמה מטרה לשפר את חיי החקלאי בעולם. עובדים אצלנו כיום מספר רב של בוגרים של מכללת SCE, ואנחנו גאים בהם מאוד. החיבור בין שני הגופים בא לידי ביטוי גם במלגות, אך בעיקר דרך המוטיבציה של אנשים ללמוד, להתקדם, ולתת מעצמם עבור מטרות המקצוע. בחרתם במקצוע מאתגר ומרתק; ההזדמנויות בתחום הכימיה הן אדירות, והקשר לאקדמיה מאפשר פיתוח הדדי של שני העולמות, התיאורטי והמעשי. אני קורא לכל אחד ואחת פה, כל מי שרואה את הכימיה כדרך חיים: בואו הצטרפו אלינו, למשפחה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה