חדשות

העיוורים שמצילים חיים

חדשות6 ביוני 2018    2 דקות
0

לרגל יום ההזדהות עם עיוורים, אומר אחד מעובדי מפעל קרן מפעלי שיקום בבאר שבע: "אם היו אומרים לי קודם, שעיוורים מייצרים גלאי עשן, לא הייתי מאמין"

העיוורים שמצילים חיים
"אם היו אומרים לי קודם, שעיוורים מייצרים גלאי עשן, לא הייתי מאמין" | צילום: יח"צ

"אם היו אומרים לי קודם, שעיוורים מייצרים גלאי עשן, לא הייתי מאמין. עכשיו, כשאני עושה את זה בעצמי, אני יודע שאנחנו מסוגלים", כך אומר חזי צליחיאן (63) מבאר שבע, עיוור העובד במפעל של קרן מפעלי שיקום בבירת הנגב זה כ-11 שנה, לרגל יום ההזדהות עם עיוורים בישראל, ה-Blind Day. לדברי צליחיאן, "אנו גם מייצרים דבר, שמציל חיים, וגם יש לנו מה לעשות, לצאת מהבית, להגיע למקום, שבו אפשר לעבוד, ומקבלים אותנו בחמימות ובשמחה, כמו כל אדם אחר".

ל"שבע" נמסר, שיום ההזדהות עם העיוורים, המצוין מדי שנה ב-6.6 (לא במקרה, משום שכידוע 6:6 היא ההגדרה הרפואית לראייה תקינה…), מוקדש לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראויה בישראל. ארגוני העיוורים מתמידים לציין, שיום הבליינד-דיי אינו מיועד לגיוס תרומות כלשהן למען רווחת העיוורים, אלא אך ורק להעלאת המודעות לשילוב עיוורים ובעלי לקויות ראייה בחברה. מקום, העושה זאת במשך כל השנה, ולא רק ביום מיוחד אחד, הוא כאמור המפעל של קרן מפעלי שיקום. במפעל מועסקים עיוורים ובעלי מוגבלויות אחרות, במשך כל השנה, במטרה לספק פרנסה ותעסוקה מותאמת וגם להעניק הכשרה והכוונה לאלו, שיכולים לאחר מכן להשתלב כשכירים בשוק החופשי.

מפעל מיוחד. מפעל השיקום | צילום: יח"צ

פועלים בו כמה קווי ייצור עבור חברות שונות, והעובדים עוברים הכשרה מתאימה לסוג העבודה, שהם מבצעים. אחת החברות המשתתפות בפרויקט, במשך שנים רבות, היא Telefire, חברה ישראלית, המייצרת מערכות לגילוי אש. העובדים בקו שלהם מייצרים את הבסיס לגלאי העשן, המוכרים לכולנו מתקרות בבנייני מגורים ועסקים.

סמנכ"ל "טלפייר", איתי ברנר: "מבחינתנו, זה עניין עקרוני, ולא בחירה עסקית. האנשים האלה ראויים לפרנסה, כמו כל אדם אחר, והעבודה שלהם טובה, כמו של כל אדם אחר. זה כבוד וזכות עבורנו לעבוד איתם. אצלנו הם מייצרים את הבסיס של גלאי העשן, חלק חשוב, שבעצם מחבר את הגלאי לתקרה או לקיר. הם לא רק מייצרים מוצר, שמגיע לכל הארץ וגם לעולם, אלא רכיב, שממש מציל חיים".

חברה. העיוורים שלא מוותרים. יעקב 3 צילום יחצ

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה