חדשות

לזכר יהודי רומניה שנספו בשואה

חדשות5 ביוני 2018    דקה אחת
0

התאחדות עולי רומניה בבאר שבע מתכוונת לקיים בעיר טקס זיכרון מקומי לנרצחים

לזכר יהודי רומניה שנספו בשואה
נציגות באר שבעית. טקס הזיכרון | צילום: עצמי

על רקע קיום טקס הזיכרון לשואת יהודי צפון רומניה, באנדרטה המיוחדת ליד שורש שבהרי ירושלים, מוסר יו"ר התאחדות עולי רומניה בבאר שבע ובנגב, ד"ר נתן כהן, שההתאחדות בראשותו מתכוונת לקיים אירוע זיכרון דומה גם בבאר שבע.

בטקס, שנערך ביום חמישי האחרון באנדרטה, שהוקמה ביוזמת יוצאי העיר דורוכוי לזכר הנספים (שרצחו ב-1940 חיילי הצבא הרומני, עוד לפני שמוראות השואה הגיעו למדינה), השתתפו אנשי ציבור, נציגי שגרירות רומניה בישראל וניצולי שואה מהאזורים בהם נספו יהודים. את בירת הנגב ייצגו ד"ר כהן וניצולים באר שבעים, שהוסעו למקום באוטובוס. כהן הניח זר לזכר הנרצחים מדורוכוי, בשם תושבי בירת הנגב, ניצולי שואה, ששורשיהם בצפון רומניה.

הוא הדגיש: "חשוב שטקסים כאלה יתקיימו למען הדורות הבאים, לזכור ולא לשכוח. ההתאחדות מתכוונת לערוך טקס דומה גם בבאר שבע, בתמיכת העירייה וראש הרשות רוביק דנילוביץ', ובשיתוף 'יד ושם' וניצולי שואה, באנדרטה שהוקמה ברחבת העירייה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה