חדשות

Green eye technology זכתה בתחרות הסטארט-אפים

חדשות24 במאי 2018    4 דקות
0

החברה, המפתחת פיתרון מבוסס למידת מכונה ובינה מלאכותית להפחתת השימוש בחומרי הדברה והגדלת היבול, ניצחה בגמר התחרות, שהתקיימה במסגרת אירוע היזמות הגדול בדרום של אוניברסיטת בן גוריון, עמותת מט"ע וקהילת היזמות Tech 7, בשיתוף העירייה, ותקבל ממט"ע חצי מיליון שקלים

Green eye technology זכתה בתחרות הסטארט-אפים
והזוכה היא. הענקת הפרס | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

חברת Green eye technology, שמשתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית לייצור מהפכה בהדברת מזיקים בחקלאות, ומספקת פיתרון מדויק לשימוש בקוטלי עשבים, זכתה במקום הראשון בגמר תחרות הסטארט-אפים הפועלים למען הנגב, שנערכה באחרונה במסגרת SilicoNegevBGU, אירוע היזמות הגדול בדרום של אוניברסיטת בן גוריון, עמותת מט"ע וקהילת היזמות Tech7, בשיתוף עיריית באר שבע.

ל"שבע" נמסר, שהפרס הראשון שקיבלה החברה הזוכה עומד על השקעה של חצי מיליון שקלים מטעם מט"ע. בתחרות לקחו חלק גם הרשות לפיתוח הנגב, "פועלים הייטק", משרד עוה"ד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות', כי"ל, הרשות לחדשנות, רפאל, Startup Nation Central, CDI ו-WeWork.

שתי החברות הנוספות, שהתמודדו בשלב הגמר (לתחרות נרשמו 70 סטארט-אפים), הן Stress factor (המפתחת בדיקת דם ראשונה מסוגה, שתאפשר חשיפת לחץ כרוני וכימות של השפעתו על המצב הבריאותי), וחברת Sindesy (שמפתחת טכנולוגיה, ההופכת מערכות חימום מים סטנדרטיות למחוברות לרשת ונשלטות).

במסגרת האירוע, קיימה נשיאת אב"ג, פרופ' רבקה כרמי, שיחה על הבמה עם מנכ"ל "מיקרוסופט" ישראל מחקר ופיתוח, אסף רפפורט, בנושא הדרך שעל יזמים לעבור. רפפורט הדגיש: "אנו נאבד את מעמדנו כמעצמת היי-טק, אם לא נפעל לשילוב יותר נשים בתעשייה. זה נושא מאוד כואב, גם ב'מיקרוסופט' וגם בתעשיית ההיי-טק. אנחנו לא תעשייה, שמחבקת נשים, וצריך לדעת את זה. אפילו המספרים מראים, שבאוניברסיטאות מסיימות 35 אחוזים נשים, ובעולמות ההיי-טק יש לנו רק 20 אחוזים נשים. זה אומר, שיש לנו חלק תורם מאוד לאשמה".

לדבריו, "שילוב נשים, ובכלל גיוון צוותי העבודה, זה לא צורך חברתי או פילנתרופיה; זה הכרח עסקי, כדי שאנו כ'מיקרוסופט' וכתעשיית ההיי-טק הישראלית נצליח. זה עניין של חדשנות ואפשרויות פיתוח. אני לא התחלתי ככה; כשהקמתי את הסטארט-אפ, היינו כמעט רק גברים, כולם בוגרי 8200, שנראים אחד לאחד אותו דבר, ואני 'נכוויתי'. היה צוות מצוין ומדהים, אבל הוא לא היה מגוון".

על הביקור בפארק האוניברסיטאי, אמר: "דבר ראשון שראיתי זו העוצמה; אתה מסתובב בפארק ההיי-טק, ורואה את הלוגואים. כל כך הרבה חברות, לא רק הגדולות, לא רק מרכזי ה-R&D הגלובליים שנמצאים פה אלא גם הסטארט-אפים הקטנים, שזה מדהים שיש מקום גם להם, וכמובן החיבור כולו. זה היה ה'וואו' הראשון, שקיבלתי".

רפפורט הוסיף: "להבין שהמקום הזה הולך לעבוד כאקו-סיסטם, זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל לפצח אותו, ולעשות אותו, זה הרבה יותר קשה; יש יריבות בין כל גוף אפשרי, בין אם זה ממשלה, סטארט-אפים, חברות גדולות, אקדמיה, צבא שעובר לפה, אבל הצלחתם לבנות את הגשר הזה בין כולם. למשל, לראות את מנכ"ל 'מיקרוסופט' מבקר ב-EMC, שיושבים שם נציגים של סטארט-אפים, ומקרינים לכולם סרטון של IBM. אמרתי: 'זה לא קורה בשום מקום בעולם'. אני חושב, שהגשר הזה שבבאר שבע הצלחנו לבנות, זה מטורף וייחודי".

בהמשך, הכריזה פרופ' כרמי על השקת קרן ראשונה מסוגה באקדמיה בישראל, לתמיכה ביזמות סטודנטים. הקרן, שתחלק מענקים לסטודנטים, נועדה להאיץ טכנולוגיות ורעיונות חדשניים, פרי מחשבתם ויצירתם. מדובר בקרן הראשונה מסוגה, שהוקמה בידי אוניברסיטה בישראל. לסטודנטים יתאפשר להירשם לקורס, שיקנה כלים וכישורים לזיהוי רעיונות וטכנולוגיות מבטיחות והשקעה בהן. סטודנטים, שיסיימו את הקורס, יוכלו להצטרף לוועדת ההשקעות של הקרן, לצד אנשי התעשייה והאוניברסיטה. בנוסף, ישמשו הסטודנטים בוגרי הקורס כסקאוטים וציידי טכנולוגיות חדשניות בקמפוס, ולסטודנטים יזמים ובוגרי אב"ג יתאפשר להגיש בקשות מימון לקרן.

נשיאת האוניברסיטה ציינה, שאב"ג "קיבלה החלטה אסטרטגית, להכיר באופן רשמי ביזמות כאחד ממנועי הצמיחה שלה, כחלק משיתופי הפעולה, שהיא כבר מקיימת עם שחקני מפתח באקו-סיסטם של באר שבע ובפארק הטכנולוגיות המתקדמות של האוניברסיטה".

מנהלת תחום היזמות באב"ג ובחברת BGN Technologies, דנה גביש פרידמן: "המטרה הראשית של הקרן הזו היא לשמש כלי אקדמי חינוכי לעידוד רעיונות חדשניים בתחומי ההיי-טק והביו-טק ובתחום החברתי. בכל שנה, קרן זו תשקיע בעשרות קבוצות של סטודנטים. מינוף היזמות כמנוע צמיחה באוניברסיטה ישפיע על הפיתוח האזורי והלאומי, כאשר אב"ג מכשירה את דור היזמים והמנהיגים הבא של ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה