חדשות

תכירו: אזור התעשייה המשותף "צומת שוקת"

חדשות21 במאי 2018    3 דקות
0

4,000 דונם וכ-70 מיליון שקלים של שותפות ותשתית לקריית המודיעין של צה"ל בנגב. מחר (שלישי), יתקיים טקס הנחת אבן פינה לאזור התעשייה החדש בצומת שוקת, בשיתוף הרשויות בני שמעון, לקיה, מיתר וחורה. אזור התעסוקה אמור לספק שירותים ל-"קריית המודיעין" שעתידה לקום בסמיכות אליו

תכירו: אזור התעשייה המשותף "צומת שוקת"
הדמייה ראשונית פארק תעשייה שוקת | חברת גדיש

המועצה האזורית בני-שמעון, בשיתוף עם המועצות המקומיות של מיתר, חורה, לקיה ואל-קאסום, מקדמות את הקמת אזור התעסוקה המשותף צומת שוקת. מדובר באזור לתעשייה, מסחר ושירותים המשתרע על-פני 4,145 דונם, הפרושים בארבעה רביעים, מכל צדי הצומת.

בשטח התכנית מיועדים לקום מתחמי תעשייה, מסחר, ספורט, נופש, תעבורה, מבני ציבור, ואזורים תומכים אחרים.

ממועצה אזורית בני שמעון נמסר כי שלב א' של הפרויקט עתיד להסתכם בהשקעה של כ-70 מיליון שקלים, שישקיעו משרד הכלכלה וממשלת ישראל, הרשויות השותפות ויזמים פרטיים ואזור התעסוקה צפוי למשוך עסקים רבים שיגדילו את היצע מקומות התעסוקה הסמוכים ליישובים הבדואים בנגב, ולתרום גם לחוסנן הכלכלי של הרשויות המקומיות הבדואיות המצויות במדרג סוציו-אקונומי נמוך.

עוד נמסר כי: "התכנית תסייע בהגברת שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה הבדואית בשוק העבודה, ובצמצום הפערים בין מרכז הארץ לפריפריה. לצד זאת, הקמת אזור התעסוקה שוקת ייתן מענה לתושבים המתגוררים בסביבת היישובים חורה, מיתר ולקיה ובשכונות העתידות להיבנות ביישוב כרמית. כמו כן, צפוי אזור התעסוקה לספק שירותים ל-"קריית המודיעין" שעתידה לקום בסמיכות, וכן לעודד עסקים קטנים ויזמות של נופש וספורט.

שרטוט מיקום פארק תעשייה שוקת | באדיבות מינהלת פארק שוקת

לצורך קידום אזור התעסוקה הוקמה מנהלת משותפת, המורכבת מנציגי הרשויות המקומיות השותפות, אשר כולן תומכות במימוש התכנית להקמת אזור התעסוקה. את הפרויקט מובילה החברה הכלכלית של המועצה האזורית בני שמעון, "זאת מתוך החלטה כי היא הגוף המנוסה ביותר בהובלה של פרויקטים מסוג זה וכן מערכת יחסים טובה ואמון גבוה לה זוכה המועצה מקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב".

צומת שוקת מהווה את נקודת המפגש בין כביש 60 (ב"ש-חברון) וכביש 31 (להבים-ים המלח) – שני עורקי תנועה מרכזיים באזור הדרום. בשנה האחרונה אף בוצע חיבור של כביש 6 לצומת, המספק נגישות גבוהה לאזור התעסוקה, ובעתיד צפוי גם חיבור למסילת רכבת והקמת מרכז תחבורה שעתיד לקום ברביע המערבי של אזור התעסוקה.

סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "יש חשיבות לאומית גדולה לשיתופי פעולה בין רשויות, אשר מייצרים מקומות עבודה, שכנות טובה ופרויקטים התורמים לכולם. סוד ההצלחה הוא ראייה אזורית ושיתופי פעולה בין מגזרים. ברגע שכל אחד מביא את היתרון היחסי שלו זה מצליח. פארק התעסוקה "עידן הנגב" הוא אחת הדוגמאות הבולטות והמצוינות לשיתוף פעולה שכזה, והיום אני גאה ושמחה להתחיל מסע חדש, יחד עם השכנים שלנו, להקמת פארק תעשייה נוסף שיקדם תעסוקה בקרב אוכלוסיית הנגב, המשך פריחתה של הכלכלה באזור ויוזמות חברתיות. המטרה שלנו היא להמשיך להקים מיזמים משותפים בכל התחומים, לחזק את שיתוף הפעולה בין הרשויות ולחתור לקיום חיים נעימים זה לצד זה בנגב, לתרום האחד לשני ולהצליח יחד".

סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון | צילום: אביגיל עוזי

ראש מינהלת פארק תעשייה שוקת, אבנר בן גרא, מסר בתגובה: "לפני כשנתיים הצלחנו להשיג את התקציב בסך 40 מיליון ש"ח ממשרד הכלכלה לתחילת הקמת אזור תעשייה בצפון הנגב ואני שמח להודיע כי בחודשים הקרובים יחלו הטרקטורים לעבוד על פיתוח הקרקע לטובת פארק תעשייה שוקת. מדובר בבשורה ענקית לנגב ולתושבי האזור שייהנו ממתחם תעשייה ומסחר חדשים. הפארק ישמש את כל האוכלוסייה באזור ויציע מגוון הזדמנויות תעסוקתיות לתושבי הנגב היהודים והבדואים כאחד".

אבנר בן גרא. ראש מועצת מיתר | צילום: באדיבות מועצת מיתר

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה