חדשות

29 דירות חדשות לדיור הציבורי בבאר שבע

חדשות15 במאי 2018    דקה אחת
0

משרדי האוצר והשיכון, בראשות משה כחלון ויואב גלנט, רכשו באחרונה כ-300 דירות ברחבי הארץ עבור זכאי הדיור הציבורי

29 דירות חדשות לדיור הציבורי בבאר שבע
השר משה כחלון. הדיור בראש מעייניו | צילום: אלעד מלכה

משרד האוצר בראשות יו"ר מפלגת "כולנו'" משה כחלון ומשרד השיכון בראשות איש המפלגה יואב גלנט, רכשו באחרונה, כ-300 דירות ברחבי הארץ, עבור זכאי הדיור הציבורי, כאשר בבאר שבע נרכשו 29 דירות. ל"שבע" נמסר, שהממשלה אישרה, בנוסף, פה אחד את הצעתו של שר האוצר כחלון, לפיה לראשונה דירות המועברות מהאפוטרופוס הכללי (במקרים של פטירה של עריריים לדוגמה), יוקצו לטובת זכאי הדיור הציבורי.

ההחלטה קובעת, שהחשב הכללי באוצר יגבש המלצות לשימוש בדירות, שיועברו לקניין המדינה, בהתאם להוראות חוק האפוטרופוס הכללי. הנכסים האמורים יירשמו ע"ש המדינה, ויועברו לניהולה של חטיבת הנכסים, רכש ולוגיסטיקה בחשב הכללי. ההמלצות יוגשו לשר האוצר תוך 90 יום. החשב הכללי יבחן את ההיבטים המקצועיים והמשפטיים של הנושאים הבאים: התאמת הדירות לצרכי הדיור הציבורי, וזאת בהתחשב בין היתר בשווי הדירות, בשימושן הנוכחי ובזכויות שקיימות לגביהן לדיירים נוכחיים ולצדדים שלישיים; המחויבות החלה על המדינה, ככל שחלה כזו, כלפי "מעוניין" בנכס עזוב כהגדרתו בחוק האפוטרופוס הכללי, באופן שזכויותיו של "מעוניין" כאמור לא ייפגעו מהעברת הדירה לדיור הציבורי; וייעוד הדירות האמורות להשכרה לזכאי הדיור הציבורי, באופן שייתן מענה לממתינים לדיור ציבורי.

ב"כולנו" מעריכים גם, שעד סוף הקדנציה הנוכחית של הממשלה (בשלהי 2019, בהנחה שלא יהיו בחירות מוקדמות…), ייבנו בתוך ארבע שנים כ-6,000 דירות לדיור הציבורי, לעומת מספרים קטנים הרבה יותר בקדנציות הקודמות.

כחלון: "מדובר בבשורה של ממש עבור משפחות רבות, שמחכות יותר מדיי שנים לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי. המהלכים שהובלנו בשנים האחרונות, הביאו הלכה למעשה להגדלת מלאי הדירות, קיצור דרמטי של זמן ההמתנה הנדרש לדירה וצמצום תור הממתינים. הדאגה לזכאי הדיור הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הצודק לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה