חדשות

תחנת הכוח מצדיעה למדינה

חדשות18 באפריל 2018    דקה אחת
0

פרויקט הוקרה מרשים לישראל החוגגת 70 של התחנה התרמו-סולארית באשלים

תחנת הכוח מצדיעה למדינה
מראה מרהיב. הצדעה למדינה | צילומים: שלומי אוגרן ו"מגלים אנרגיה סולארית"

התחנה התרמו-סולארית של חברת "מגלים אנרגיה סולארית" באשלים, מצדיעה למדינה לרגל 70 שנות עצמאות, ועשתה זאת בדרך מקורית במיוחד. ל"שבע" נמסר, שאלפי מראות בשדה הסולארי הוצפו בקרני אור שמש, שיצרו יחדיו את דגל ישראל ואת סמל ה-70 הרשמי, המלווה את החגיגות, בהוקרה לצה"ל ולכבוד שכניה של התחנה התרמו-סולארית בביסל"א (בית הספר להגנה אווירית – י.ס.ד) וקריית ההדרכה (עיר הבה"דים – י.ס.ד).

את המראה המרהיב, המשתלב בניגודיות עוצמתית עם נוף המדבר, ניתן לראות ממרומי מגדל השמש באתר, המתנשא לגובה 250 מטרים או ממעוף הציפור. 50,600 המראות, שפרוסות באתר התחנה, על פני שטח של שלושה קמ"ר, מבוקרות בידי מחשב ורשת אלחוטית (בדומה לוויי פיי), העוקבות אחר השמש, ומרכזות את קרניה פי אלף אל דוד השמש, שמוצב בראש המגדל, כאשר כ-3,000 מראות מתוכן השתתפו בפועל ביצירת הסמלים.

התחנה התרמו-סולארית (שעלותה נאמדת בכשלושה מיליארד שקלים) היא מהגדולות מסוגה בעולם, והפרויקט הוא התרומה הגדולה ביותר לצמיחת האנרגיה הסולארית בישראל. מנכ"ל "מגלים", ערן גרטנר: "אני רוצה להודות לכל האנשים הרבים והמקצועיים מישראל ומכל העולם, שלקחו חלק בפרויקט המיוחד הזה, ותרמו להצלחתו".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה