חדשות

הישג נאה לדוקטורנט מאב"ג

חדשות30 במרץ 2018    דקה אחת
0

מרט מרגוליס זכה במקום השני בתחרות בינלאומית בנושא כורים גרעיניים

מרט מרגוליס, דוקטורנט מהיחידה להנדסה גרעינית באוניברסיטת בן גוריון, זכה באחרונה, במקום השני מבין שישה מועמדים, ולאחר קרב צמוד, בתחרות סטודנטים, שנערכה לראשונה במסגרת כנס בינלאומי בנושא כורי מחקר, שנערך במינכן, גרמניה (RRFM 2018). מאב"ג נמסר, שמרגוליס זכה לשבחים על עבודת המחקר שסוכמה במאמר ומצגת שלוש הדקות, שהעביר במסגרת אתגר התחרות, "תזה בשלוש דקות" (3 Minutes Thesis). השתתפותו של מרגוליס בכנס הייתה מקצועית, איכותית ומעוררת הערכה.

הכנס השנתי, שמארגנת האגודה האירופית למדעי הגרעין (ENS), משמש מומחים, מדענים ומפעילים לעדכונים הדדיים, יצירת שיתופי פעולה, סקירות מצב של קהילת המחקר ודיונים בכיוונים וצרכים עתידיים לפיתוח תוכניות מחקר, בדגש על הפעילות באיחוד האירופי. בין משתתפי הכנס השנה, ניתן היה למצוא מדענים מובילים מאירופה והעולם, אנשי מעבדות לאומיות, מפעילי כורים ונציגי תעשייה.

כאמור, בפעם הראשונה בתולדות הכנס הבינלאומי, התקיימה תחרות סטודנטים. בפורמט התחרות, שהתבסס על אתגר "תזה בשלוש דקות", היה על כל מתחרה להציג את תזת המחקר שלו בשלוש דקות ובשלושה שקפי מצגת לכל היותר. מתוך עשרות מאמרים שהוגשו, בחרה ועדת הפרס בשישה מאמרים מצטיינים, שהוצגו בפורמט האתגר וכפוסטר במהלך הכנס. בין ששת המצטיינים נכלל גם הדוקטורנט מרגוליס, המבצע את מחקרו בהנחיית ד"ר ארז גלעד, ראש קבוצת המחקר לפיזיקת כורים ביחידה להנדסה גרעינית באוניברסיטה, וד"ר פטריק בלייז מהוועדה לאנרגיה אטומית הצרפתית.

מחקרו, המבוסס על שיתוף פעולה מדעי בין היחידה להנדסה גרעינית באב"ג ובין הוועדה הצרפתית, עוסק בהיתכנות ביצוע תוכנית ניסויית למדידת אפקטים, הקשורים בתגובת השרשרת של ביקועים גרעיניים בליבת הכור, בתנאי תקלה גרעינית חמורה. המחקר מתמקד בתקלות חמורות בכורים מהירים (מדור 4), במהלכן טמפרטורת הדלק הגרעיני בליבה מגיעה ליותר מ-2,500 מעלות צלסיוס, מצב בו הדלק ושאר חומרי המבנה בליבה מותכים (באנגלית: Core meltdown).

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה