חדשות

מיליונים להשלמת עצים בערוגות בבאר שבע

חדשות18 בפברואר 2018    דקה אחת
0

את הנושא העלה לדיון, בישיבתה של הנהלת העיר, חבר המועצה אביעד שמלה, שהזהיר מחשיפת חברי מועצה לתביעות נזיקין, בשל הסכנה לציבור

מיליונים להשלמת עצים בערוגות בבאר שבע
אביעד שמלה. "באר שבע הייתה בין הערים הראשונות" | צילום: ארכיון "שבע"

עיריית באר שבע תשלים, בשלוש השנים הקרובות, במסגרת תוכנית עירונית, נטיעת עצים בכל הערוגות הריקות ברחבי העיר. כך ציין ראש העירייה רוביק דנילוביץ', בישיבתה של הנהלת העיר, באמצע החודש שעבר.
את העניין העלה, בהצעה לסדר, חבר המועצה אביעד שמלה, שאמר שכל החברים "נחשפים לא מעט לאזורים נרחבים, ואפילו שדרות שלמות של ערוגות פתוחות ללא עצים". לדבריו, "זה אפילו ברמה של בטיחות, עקב הפעילות הגופנית בערב; אנשים יוצאים לריצה או הליכה, דברים כאלה. אז, במקרה הטוב אין שם עץ, אז בסדר, אבל במקרה הרע, מישהו עוד יכול להיכנס לתוך ערוגה כזו, ולהיתקל במה שגדעו שם או בטפטפות, וליפול ולהינזק גופנית. בעצם, כולנו פה, כהנהלה, כרשות, חשופים אפילו לתביעות נזיקין בגוף", גם מצד רוכבי אופניים, העלולים להיפגע מערוגות כאלו. שמלה קרא לטפל בסוגיה במהירות, כולל כיסוי הערוגות הריקות בבטון או הסרת קווי מים לא תקינים.

דנילוביץ' טען, שהעירייה הקצתה "תקציב מיוחד של עשרות מיליוני שקלים להשלמות של נטיעות, לפיתוח המרחב הציבורי בכל מה שקשור לעצים ולהצללה. חסר צל במרחב הציבורי. השלמה של ערוגות, שבמשך שנים לא מילאו אותן. יש עצים שמתו או נבלו או שבכלל לא שמו אותם, כשפיתחו שכונות מסוימות. לקחנו את האחריות עלינו, (ו)בנינו תכנית". לדבריו, "זה בעיקר לא אסתטי, ובואו נגיד את האמת: מבחינה סביבתית, אנחנו צריכים צל ברחבי העיר".
מנהל תחום פרויקטים באגף גנים ונוף, שחר דניאל, גילה לחברים, שבשלוש השנים האחרונות התווספו ל-2,600 דונם הגינון המושקה בבירת הנגב עוד 400 דונם. הוא הוסיף, שבאגף התחילו "לשלב הרבה דומם ביחד עם צמחים" מיוחדים, ושברשות "משלבים דשא סינתטי", ו"מצמצמים את כמויות (ה)גינון", ו"מקימים ערוגות של דשא סינתטי בחלק מהמקומות".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה