חדשות

משרד הביטחון מעכב מעבר צה"ל לנגב

חדשות17 בינואר 2018    2 דקות
0

הרעיון "התורן", אותו מוביל סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי: להעתיק את בסיס הענק של חיל המודיעין מצומת ליקית לבאר שבע. המשמעות: דחייה של מספר שנים לא מבוטל בהקמת הפרויקט, המקיף כשני שליש מהיקף תוכנית מעבר הצבא דרומה

מעקב "שבע": בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל נוקטים, בימים אלה, בצעדים העלולים להביא לעיכוב ניכר במימוש התוכנית הלאומית של מעבר צה"ל דרומה. היוזמה האחרונה, שתגרום לדחייה של כמה שנים ביישום רוב התוכנית בשטח, היא להעתיק את מיקום בסיס הענק של חיל המודיעין מצומת ליקית שליד עומר לבאר שבע. היקף פרויקט זה בלבד הוא כשני שליש מעלות כל התוכנית הלאומית למעבר לנגב (יותר מ-12 מיליארד שקלים!).

כזכור, באוגוסט האחרון, פרסם העיתון "ידיעות אחרונות", שמנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אודי אדם, בגיבוי שר הביטחון אביגדור ליברמן, החליטו להקפיא את מעבר בסיס אגף המודיעין (אמ"ן) דרומה (לשנתיים לפחות), לנוכח מחסור בפיתרון תחבורתי למשרתים העתידיים בבסיס וסקרים פנימיים, לפיהם יותר ממחצית מחיילי האגף יסרבו לשרת או לגור בנגב. הבסיס אמור להכיל יותר מ-15 אלף משרתים במדים, ולאפשר פינוי שורת בסיסי צבא גדולים במרכז הארץ, בין היתר בגלילות.

אלא של"שבע" נודע, שכעת מקדם סגן הרמטכ"ל האלוף אביב כוכבי (הממונה בצבא על תוכנית המעבר דרומה), יוזמה להעתיק את בסיס המודיעין מהאתר המיועד בצומת ליקית לאתר אחר בתחום השטח המוניציפלי של בירת הנגב. הסיבה המוצהרת: להוזיל את עלויות ההקמה. ככל הידוע, מהלך עתידי זה מנוגד כליל לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המוביל זה שנים את יישום תוכנית מעבר צה"ל דרומה.

דובר צה"ל הפנה את "שבע" לדוברות משרד הביטחון, שהגיבה השבוע: "מערכת הביטחון ממשיכה בהיערכות לפרסום המכרז להקמת קריית המודיעין, במתחם ליקית צומת שוקת, והטענות על  חילוקי דעות כביכול אינן נכונות. אנו שבים ומדגישים, שקו רכבת עד לקריית המודיעין הינו קריטי להצלחת המהלך, ופועלים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים", כדי "להגיע לפיתרון. באחרונה, משרד ראש הממשלה ביקש לבחון אופציה של מעבר אמ"ן ל'מבואה הצפונית' של העיר באר שבע, סמוך לתחנת רכבת עתידית. בהתאם להנחייתו, מקיימת מערכת הביטחון, בימים אלה, עבודת מטה אינטנסיבית, במטרה להביא בפני ראש הממשלה את המלצת מערכת הביטחון עד לסוף ינואר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה