חדשות

מעקב "שבע": לחצים על דנילוביץ' שלא לפנות את "פורום דו קיום בנגב"

חדשות14 בינואר 2018    דקה אחת
0

חלפו 14 הימים שהוקצו לעמותה להחזיר לרשות את המקלט העירוני. האגודה לזכויות האזרח עתרה לבית המשפט נגד הפינוי

מעקב "שבע": לחצים על דנילוביץ' שלא לפנות את "פורום דו קיום בנגב"
יעמוד בלחצים? רוביק דנילוביץ' | צילום: "שבע"

יותר משבועיים לאחר הודעתה של עיריית באר שבע לעמותת "פורום דו קיום בנגב", על ביטול הקצאת המקלט העירוני ברחוב שלמה המלך, מתגברים הלחצים על ראש העירייה רוביק דנילוביץ', שלא לפנות את העמותה מהמקלט.

השבוע, כתבה לדנילוביץ' ח"כ קסניה סבטלובה ("המחנה הציוני"), ש"המועדון, היחיד מסוגו בעיר, מהווה מקום מפגש בין יהודים לערבים, ונחיצותו בעיר מעורבת כבאר שבע אינה מוטלת בספק… סגירת המועדון בסמוך לקיום אירוע, העוסק בחופש המצפון (נושא טעון ככל שיהיה), מדיפה ריח חריף של פגיעה בחופש הביטוי, זאת בעיקר לאחר פניותיהם של ארגוני ימין בעניין, ותגובת" הרשות "המצטיירת, ובצדק, ככניעה להם".

ח"כ סבטלובה הוסיפה, ש"בתשובת העירייה לעמותת 'פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי', שהגיעה לשולחני, צוין שאלו הראשונים הפרו את תנאי ההסכם עם" הרשות "בדבר שימוש במקום. אולם, ממכתבה של דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (שנשלח אל העירייה) עולה, שאלו כלל לא הפרו".

בנוסף, ביום שלישי השבוע, עתרה האגודה לזכויות האזרח, בשם "פורום דו קיום בנגב", לבית המשפט לעניינים מינהליים בבירת הנגב נגד העירייה, בבקשה למנוע את הפינוי.

בתגובה לפניית "שבע", מה בכוונת הרשות לעשות לנוכח אי פינוי המקלט בידי העמותה, השיב דובר העירייה אמנון יוסף: "אין מדובר בצו. ראשי העמותה נדרשו לפנות את (ה)מקלט". אם לא יפנו, בכוונת" הרשות "לפנות לבית המשפט בתביעה לפנות את (ה)מקום".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה