חדשות

ברוך הבא המפקד

חדשות16 בינואר 2018    3 דקות
1

ניצב מוטי כהן, נכנס היום (שלישי) לתפקידו כמפקד המחוז הדרומי במשטרה. "הביטחון האישי הוא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי"

ברוך הבא המפקד
המפקד היוצא והנכנס. מחליפים מפתח | צילומים ווידאו: דוברות המשטרה

 

 

ניצב כהן החליף את ניצב דוד ביתן, אשר שימש כמפקד המחוז הדרומי במהלך השנתיים האחרונות ומונה בסבב המינויים האחרון לפקד על מחוז תל אביב. הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן, המפקח הכללי,רב ניצב רוני אלשיך, סגל הפיקוד של משטרת ישראל ומג"ב, משפחות שכולות, מתנדבים ובני משפחותיהם הנרגשים של המפקדים.

ניצב ביתן שסיים היום את תפקידו כמפקד המחוז ציין בנאומו: ״היום, אעביר בתחושת סיפוק ובהתרגשות גדולה את מפתח המחוז לניצב מוטי כהן שמקבל עליו את האחריות לפקד על המחוז הדרומי של משטרת ישראל. קבלת הפיקוד על מחוז דרום לפני שנתיים היוותה עבורי אז את שיאו של שירותי במשטרה, לאחר שנות דור, שהיו רובן ככולם בתפקידי פיקוד ליבתי ביחידות המחוז הדרומי. כמי שחי בדרום מאז ילדותו, התחנך, בנה את ביתו והקים את משפחתו כאן, עבורי השירות וההובלה שלכם שוטרי, קציני ומתנדבי המחוז היוו זכות גדולה, המתבטאת בזכות והחובה שלנו לשרת ולהגן במחוז החולש על רב שטחה של מדינת ישראל".

מפקד מחוז דרום הנכנס, בירך את קודמו ואת באי הטקס ובפתח דבריו אמר: ״אני נכנס לתפקיד מפקד המחוז הדרומי של משטרת ישראל ורואה לנגד עיני את גודל המשימה, רוחב היריעה, היקף האתגרים ומסתכל עליכם שוטרי המחוז, שותפי למסע זה ויודע שיש לי על מי לסמוך. וכך, ניצב אני בפניכם, מודה על האמון שניתן בי ועם תחושת שליחות ואמונה, שתצלח דרכנו ביחד. עיני הציבור כולו, נשואות לעברינו, שוטרי המחוז הדרומי".

 

השר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן עם צמרת המשטרה

 

ניצב כהן הוסיף: "משטרת המחוז הדרומי בהנהגתי תפנה את מירב משאביה לשיפור הביטחון האישי של תושבי האזור, כי מבחינתי, הביטחון האישי הוא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי". לשם כך נאבק בפשיעה על רבדיה, כשלנגד עיני עומד כל העת, הצורך בחיזור אמון הציבור בשוטרי המחוז ובמקביל נעמוד במוכנות המבצעית, לאתגרים הביטחוניים המאיימים על תושבי המחוז. ידידי, מפקד המחוז היוצא דוד ביתן, אני מקבל ממך את מפתח המחוז ומודה לך על תרומה רבת שנים למשטרת המחוז הדרומי״.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך: "מחוז דרום חולש על 66% משטחה של המדינה ומתמודד עם אתגרים מגוונים וייחודיים, בפרט בתחום הטיפול בפשיעה והשמירה על ביטחון הפנים. שוטרי המחוז הדרומי של משטרת ישראל מצדיקים את הערך שחרט המחוז על דגלו, "לשרת ולהגן". המחוז הדרומי מוכיח שוב ושוב כי הוא יודע להצטיין גם בתחום השירות וגם בהגנה על שלומם וביטחונם של כלל האזרחים".

ניצב מוטי כהן, בן 55, נשוי לאורנה, אב לשלושה – רועי, לירון וספיר והוא גם אחיו הקטן של המפכ"ל לשעבר דודי כהן, שגם פיקד על מחוז דרום.

מפקד המחוז הנכנס משרת במשטרת ישראל משנת 1987, כשבתפקידיו האחרונים שימש כסגן מפקד מחוז תל אביב, סגן מפקד מחוז מרכז, ממ״ר ירקון, ממ״ר יפתח. בארבע השנים האחרונות, שימש כמפקד מחוז מרכז. כמו כן, בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני בחינוך.

סגנו של כהן, יהיה תת ניצב אמנון אלקלעי שמכיר מצוין את השטח, מכיוון שהוא נולד וגדל בבאר שבע, ובעבר כיהן הן כמפקד מרחב הנגב והן כמפקד תחנת באר שבע.

 

המפכ"ל אלשיך וניצב כהן

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • באר שבעי עובד למחייתו

    סתמתם את העיר
    לא נישאר חניות באזור ט ובית העלמין הבריטי