מגזין

מי אני ומה שמי?

מגזין10 במרץ 2022    7 דקות
0

מי תמיד רצתה להיות ברבי? מי חלם להיות גיבור העל הכי אנושי שיש? ומי אף פעם לא מתחפש? לכבוד פורים, חמישה צעירים מבאר שבע נזכרים בפורים כילדים, ומה חלמו להיות כשיהיו גדולים

מי אני ומה שמי?

פורים הוא החג הצבעוני ביותר. החג בו מקטן ועד גדול יכולים להפוך, ליום אחד, לחלום הכי גדול שלהם. להיות מישהו אחר. כזה שתמיד חלמו להיות. לכבוד פורים, לקחנו חמישה צעירים מוכרים מהנגב, ושאלנו אותם מה הם היו רוצים להיות. התשובות לפניכם.

 

אני קורא לך ברבי. את עונה לי כן

שיר פוזה (26)

עיסוק: מנהלת שיווק ותפעול של מחלקת הברמנים במועדון "הפורום" ומאפרת מקצועית

מה זה פורים בשבילך?

"היום הכי צבעוני בשנה, בו אני יכולה להיות מי שאני רוצה לכמה שעות. ואגב, אני גם ממש משתדלת להיכנס לדמות עצמה. בנוסף, זה היום בו אני הכי יכולה להתפרע עם איפור, שזה המקצוע שלי".

תחפושת שאת הכי זוכרת שהתחפשת?

"בצבא התחפשנו ביחד כל המחלקה שלי, לעדר כבשים. ואחד מהקצינים היה השייח'. נכנסנו לרחבה, ועשינו קולות כמו עדר אמיתי".

תחפושת הכי מקורית שראית בעבר?

"אני משתדלת להיות המקורית. לדוגמה, זה שהתחפשתי לוואן גוך אסאי. מספיק מקורי בעיניכם"?

למה בחרת להתחפש?

"בחרתי להתחפש לברבית ספורטיבית. בשנה האחרונה, הספורט הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. זה התחיל מהרצון למראה חטוב ומעוצב יותר. והיום, אני לא רואה אפשרות בה אני מפסיקה להתאמן. האהבה הזו גדלה בזכות המאמן המוכשר שלי, אור אלוש".

חג פורים שאת זוכרת לטובה או לשלילה?

"פורים בכיתה י"ב. התחפשנו שכבה שלמה לחצילים סגולים, ובאמצע המסיבה, זרקנו על כולם חצילים קצוצים".

 

 

אני כבר ילד אמיתי

שלומי כהן (30)

עיסוק: דיג'יי

מה זה פורים בשבילך?

"מבחינתי, זה חג שמסמל בעיקר הרבה עבודה כדיג'יי. באופן מסורתי, פורים הוא חג של המון מסיבות, חתונות ושמח. בכל פורים, אני מנגן לפחות בשניים שלושה מוקדים ביום, לאורך כל החג. זה החג הכי כיף שיש".

תחפושת שאתה הכי זוכר שהתחפשת?

"למרות שזו לא התחפושת הכי מיוחדת, צבעונית או מורכבת, התחפשתי ל-וקי מהסרט של סילבסטר סטאלון, סרט שאני מאוד אוהב, והדמות שאני הכי אוהב בקולנוע אי פעם".

תחפושת הכי מקורית שראית?

"כדיג'יי, אני רואה המון תחפושות. אני לא זוכר את התחפושת המקורית ביותר, אבל אני יכול להגיד שבכל שנה, הרמה והמקוריות של התחפושות עולה. זה לא רק לשים איזו פאה. זו השקעה של ממש".

למה התחפשת?

"החלטתי להתחפש לסבא גבטו משתי סיבות: הראשונה היא שהילד רצה להתחפש לפינוקיו אז אני כמובן מתחפש לאבא שלו. מעבר לזה שסבא גבטו הוא איש עסוק שבסוף מה שהכי חשוב לו זה הילד שלו, פינוקיו בדיוק כמוני".

חג פורים שאתה זוכר לחיוב או לשלילה?

"את כל חגי פורים אני זוכר לטובה לחלוטין. אינספור חוויות, מסיבות, חתונות וקרחנה במיטבה. יש רק מסיבה אחת שאני מעדיף לשכוח: פורים של לפני שנתיים, שאז בדיוק באה הקורונה, וביטלו לנו את מסיבת הרחוב, בעקבות התפשטות באותו היום. כאב לב".

 

להיות ג'ק ספארו

לוטם חכמון (27)

עיסוק: שחקנית תיאטרון

מה זה פורים בשבילך?

"פורים זה כמובן החג האהוב עליי. בפורים, אתה יוצא ורואה את השמחה ברחובות. יש את כל השירים והאור שיש בחג הזה, שממלאים לי את הלב".

תחפושת שאת הכי זוכרת שהתחפשת?

"אני זוכרת שכשהייתי קטנה, אימא שלי עשתה לנו שבוע של כיף לפני פורים. וכל יום, התחפשנו למשהו אחר. ממש תחפושת שונה בכל יום".

למה התחפשת?

"בחרתי להתחפש לפיראטית, כי אני מכורה לסדרת הסרטים 'שודדי הקאריביים' בכלל ולשחקן ג'וני דפ בפרט, שבעיניי הוא אחד השחקנים הכי טובים בעולם. וכמו בחיי השודדים, גם אני אוהבת לפעמים, הרפתקאות וסיכונים".

חג פורים שאת זוכרת לחיוב או לשלילה?

"אני זוכרת לחיוב את פורים של כתה יב'.זה היה קרנבל ענק בתיכון שלמדתי בו, הגענו כל השכבה מחופשים וחגגנו בטירוף. יום למחרת הנחתי את הבימה הקטנה של העדלאידע בעיר".

 

דד פול על רחבת הריקודים

בני אברהם (31)

עיסוק: כוריאוגרף ומנהל סטודיו BA – סטודיו לריקוד

מה זה פורים בשבילך?

"פורים עבורי, זה מבט אחורה לילדות. זה יום שאתה יכול לחזור לזיכרונות שלך כילד קטן. למה שרצית להיות. בין אם זה גיבורי פעולה. ובין אם זה דמויות של דיסני".

תחפושת שאתה הכי זוכר שהתחפשת?

"התחפושת שאני הכי אזכור זו התחפושת של מייקל ג'קסון, שעבורי היה היוצר שהכי אהבתי. כמות הפעמים שהתחפשתי אליו, בכל כך הרבה סגנונות שונים של סטיילינג שיש לו, בכל חג כמעט. אז, אפשר להגיד שמייקל ג'קסון זה ה-תחפושת שאני אזכור לנצח, כנראה".

למה בחרת להתחפש?

"בחרתי להתחפש לדד פול, שהוא גיבור על אחר, אבל בגדול, התחפושת היא של גיבור פעולה. Action figure, כמו שאומרים באנגלית. למה? אסור לי להגיד. שכל אחד ינחש למה".

חג פורים שאתה זוכר לחיוב או לשלילה?

"אני זוכר את חג פורים של לפני שנתיים. מה שנקרא, פורים 2020. הייתה לנו מסיבת פורים ענקית בסטודיו, עם דיג'יי ותחרות ריקוד ותחרות תחפושות. והייתה אווירה מדהימה. סיימנו את הערב הזה בהיי מאוד גדול. וכולנו יצאנו מהסטודיו באותו יום שמחים ועם חלומות גדולים. ואז, יומיים לאחר מכן, התחיל הסגר הראשון בארץ של הקורונה. והשאר היסטוריה".

צילום: עידן אסלן

 

האביר האפל

רן שקד (39)

עיסוק:  בעלים של קבוצת "איינשטיין" ("אגאדיר", "מילבה" ו"זאפה" באר שבע)

מה זה פורים בשבילך?

"פורים עבורי, מסמל את החופש הפנימי של כל בן אדם להוציא את האלטר אגו שלו, את מי שהיה רוצה להיות, החוצה. זה היום בשנה שנותן לך את ה'רשות' להוציא החוצה את כל החלומות שלך. את כל הפנטזיות שלך. יום בשנה שאף אחד לא ישפוט אותך. ואתה יכול להתפרע ולהשתגע".

תחפושת שאתה הכי זוכר שהתחפשת?

"הפסקתי להתחפש בשנים האחרונות, אבל עד לפני כמה שנים, דווקא הייתי מתחפש לא מעט. אני זוכר בעיקר שבפורים הייתי מתחפש לתחפושות נשיות. טניסאית, דבורה ועוד כל מיני תחפושות, של נשים בעיקר".

תחפושת הכי מקורית שראית?

"הטירוף של התחפושות עבר לבנות שלי. בכל שנה, הן מבקשות את התחפושת הכי מקורית שיש. איזו חיה שלא קיימת שמשלבת כמה תחפושות. הן חולמות. ואנחנו מנסים להגשים משהו שקרוב לזה".

למה בחרת להתחפש?

"מבחינתי, התחפושת האולטימטיבית היא באטמן. זה גיבור העל האהוב עליי, כי הוא בעצם גיבור על בלי כוחות על. הוא אנושי. בן אדם. שאר גיבורי העל נולדו עם כוחות. והכוח שלו זה המוח שלו. הגאדג'טים המתאימים. הטכנולוגיה. הוא בן אנוש, כמו כולנו. הוא הופך להיות סמל, ומביא את הדברים הטובים בבני אדם. אני גם בן אדם ריאלי. אז בחרתי בבאטמן".

חג פורים שאתה זוכר לטובה או לרעה?

"יש שני חגים שאני זוכר במיוחד, לטובה ולרעה. היה את חג פורים שהיה בזמן הפיגועים בארץ. היינו ילדים. ואני זוכר שחששנו להסתובב ברחוב. זה היה פורים עצוב, עם הרבה חשש. ויש את פורים שאני זוכר לטובה. פורים לפני כמה שנים באחד מסבבי המלחמה. דחינו את חגיגות פורים שתכננו באוניברסיטה. וחודש וחצי אחרי, חגגנו את פורים. באמצע אפריל, 17 אלף סטודנטים הסתובבו מחופשים בבאר שבע. שלושה ימים של חגיגות באמצע אפריל. זה היה בלתי מנוצח".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה