מגזין

זה כל הקסם

מגזין6 בינואר 2022    5 דקות
0

קסם אוזן, רק בת 21 וכבר שף קונדיטורית מוערכת עם פטיסרי חדש בנתיבות שכבר בשבוע הראשון צובר מחמאות מכל קצוות הטועמים. הילדה בת ה-7 שרק רצתה לראות את אמא שלה אופה הפכה להיות סנסציה קולינרית בעצמה

זה כל הקסם

בשנים האחרונות הדרום בכלל והעיר נתיבות בפרט הופכים להיות נקודת ציון קולינרית עבור רבים. השיק התל אביבי אאוט יחי השיק החדש. עכשיו נתיבות מתחדשת במקום שיביא אתכם הכי קרוב שיש לפריז ולונדון, האווירה, השיק, הריחות, הצבעים והטעמים ייקחו אתכם, אפילו אם רק לשעה, לרומנטיקה ולקינוחים המופלאים שרק הצרפתים יודעים לעשות. תכירו את קסם אוזן, שף קונדיטורית שפתחה בשבוע שעבר את העסק החדש שלה, פטיסרי פריזאי כאן אצלנו בדרום.

אוזן, רק בת 21 וכבר מחזיקה ב"kesem" עסק חדש שמביא את הטעם והקלאס של אירופה אל נתיבות. אוזן גדלה והתחנכה בנתיבות ואפשר לומר שכבר בגיל 7 זיהו אצלה את הקסם במטבח כשצפתה בערגה באימה במטבח: "מאז שהייתי בגיל שבע אני זוכרת שהייתי מתגנבת למטבח וצופה באמא שלי יעל אופה. לאמא שלי תמיד היה את היד והכישרון באפייה. למדתי מכל תנועה שלה וככל שהזמן עבר היא הכניסה אותי לעזור לה בהכנת העוגות והעוגיות.  זו היתה אהבה ממבט ראשון. אפילו אמא שלי אמרה שכבר מהרגע הראשון היא ראתה כמה אני אוהבת את התחום. היא גם זיהתה מיד את הכישרון".

אחרי כמה שנים במטבח עם אימה אוזן החליטה שזה מה שהיא רוצה לעשות. היא החליטה לצאת ללמוד ולהתמקצע בתחום: "אחרי שעבדתי עם אמא שלי והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות החלטתי לצאת ללמוד להיות שף קונדיטורית. נרשמתי ללימודים בבית הספר הגבוה לקולינריה בישולים וזו היתה תקופה בה למדתי המון. עברתי סדנאות אצל מיטב השפים ושיפרתי את המיומנות שלי בכל מקום".

אחרי הצבא הגיע המפנה שלבסוף גם יוביל לעסק החדש: "אחרי הצבא הייתי אופה כל סוף שבוע, בעיקר לחברים ומסביב. הביקוש הלך וגדל עד שהגעתי למצב שהמטבח הביתי היה קטן מידי, ראיתי את הביקוש וגם ההורים שלי ראו שאני נהנית מצד אחד ומהצד השני יש ביקוש גדול אז אבא שלי החליט לפתוח לי מטבח מקצועי ושם גם התחלתי להרחיב את הדברים שהכנתי". אוזן מדגישה כי מבחינתה, החלום שלה היה ברור מאוד: "החלום שלי, מהשנייה שהתחלתי לאפות לבד היה לפתוח פטיסריי מוקפד עם מגוון רחב של מאפים שכולם נעשים בעבודת יד, בתהליך מוקפד ומלא תשומת לב. ככל שעבר הזמן וראיתי שהביקוש גדל ידעתי שאני יכולה להגשים את החלום".

כשאוזן חולמת היא חולמת בגדול ומבחינתה היא ידעה בדיוק מה החוויה שהיא רוצה לתת ללקוחות שלה: "החלטתי להגשים את החלום ואם כבר להגשים אותו אז בגדול, שזה אומר להקים פטיסרי בסגנון אירופה הקלאסית, בסגנון הפטיסרי הצרפתי כשהעיצוב יהיה תואם לקינוחים".

מהרגע שנפלה ההחלטה הכל תוכנן לרמות ביצוע מדויקות. ביקור בפטיסרי החדש בנתיבות ינתק אתכם לרגע מתלאות היום יום, ישכיח למעט זמן את העבודה, הלו"ז הצפוף ויכניס אתכם לביקור בצרפת הקסומה. החל מהעיצוב וכלה בצבעים שנבחרו, ירוק פיסטוק, אפור וגוונים של ורוד וזהב כמובן. המיתוג כולו מזכיר בתי קפה קסומים בפריז או אווירה של בתי מלון בוטיק. החל מהלוגו של הפטיסרי שהוא מעין זילוף השם שלה, הבחירה בצבעים, הקופסאות והכלים. את הכלים אגב הזמינו בהזמנה מיוחדת מהולנד. אחת החוויות שתמצאו בפטיסרי החדש היא ה tea time  הלונדוני הידוע. התה של השעה חמש, הטקס המסורתי כולל ההגשה והצלילים שתואמים את המקום. אוזן הבינה שהקסם שלה הוא החוויה.

למכור חוויה

מצד אחד קינוחים מרהיבים, טעמים שמתפוצצים בפה. מצד שני בטח היום בדור האינסטגרם בו הכל צריך גם להצטלם יפה, היא מצליחה לשלב את הטעם יחד עם הנראות. כשאתם מגיעים לפטיסרי של אוזן אתם מקבלים חוויה. זו לא עוד קונדיטוריה, זה לא עוד בית קפה וההשוואה החוזרת לצרפת לא מגיעה סתם. אוזן החליטה שהיא מביאה את פריז לנתיבות והלכה על זה בגדול. מבחינתה הטעמים, הצבעים, הנראות והמקום הולכים יחד ורואים וטועמים את זה בכל קינוח שיוצא: "אמרתי שאם אני הולכת להביא את פריז לפה אז אני צריכה לעשות הכל באותה רמת הקפדה. כל סנטימטר במקום תוכנן בקפידה, כל קינוח הוא בעבודת יד. אני יודעת שאני צריכה לקום כל יום ב-4 בבוקר ויחד עם הקונדיטורים שלי לעבוד כדי לייצר את הקינוחים הכי טריים, וזה מה שאני עושה. אני קמה מאוד מוקדם בבוקר והולכת לישון מאוחר בערב כדי לספק את החוויה עליה חלמתי. אני יודעת שיש המון קונדיטורים שלוקחים בסיס מוכן ובאמת יכול להיות שזה היה מקצר לי תהליכים ומקל עליי את העבודה. אבל לא על זה חלמתי ואני מאמינה בחומרי הגלם הכי טובים ובעבודה קשה, אז אני אקום ב-4 בבוקר, אעבוד כמה שצריך ואשמור על הטריות שהוא מרכיב מאוד חשוב אצלי".

בשבוע שעבר אוזן פתחה את הפטיסרי בהשקה חגיגית ומרהיבה. מיטב הסלבס, פוליטיקאים ואנשי עסקים הגיעו לטעום ומאז, בכל יום הפטיסרי מלא באנשים. כרגע, בתקופת ההרצה, הפטיסרי יהיה פתוח מהשעה 09:00 ועד השעה 20:00 אבל אוזן מדגישה כי כמו שהיא קמה מוקדם בבוקר כדי לדאוג  לקינוחים חדשים מידי יום, הלקוחות צריכים לדעת שלא ניתן לשריין קופסאות: "הכל נעשה בעבודת יד וזה חשוב לי, בגלל זה אי אפשר להתקשר להזמין או לשמור. אנחנו עובדים עם מה שיש בכל יום מחדש. יש מגוון רחב, קינוחים שנמצאים בכל יום וכמה שאני מחדשת בכל פעם. ברוך השם, הקהל מצביע ברגליים".

 

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה