מגזין

בואו לאכול איתה

מגזין18 באוגוסט 2021    8 דקות
0

קציעה אלדר היא יועצת מינית שמדברת בחופשיות, ללא מעצורים, על מיניות ואהבה > בשבוע הבא, תראו אותה גם על המסך בתוכנית "בואו לאכול איתי" ב"כאן 11", הפעם גם כבשלנית שמביאה אל השולחן את הקשר בין אוכל ומיניות

בואו לאכול איתה
צילום: נתן יעקובוביץ

לפני כשבועיים, עלתה בערוץ "כאן 11" העונה החדשה של "בואו לאכול אתי", תוכנית במסגרתה נפגשים חמישה בשלנים חובבים שאוהבים לארח ואוהבים לנצח לחמש ארוחות ערב. כל מתמודד מארח בביתו הפרטי לארוחה בת שלוש מנות: ראשונה, עיקרית וקינוח, אותה הכין במטבחו במו ידיו. בסוף הארוחה, מעניקים המשתתפים שהתארחו (בדרך חזרה במונית) ציון למארח, לפי רמת האירוח ובעיקר לפי המנות שנאכלו. בסיום חמשת הארוחות, נאספים הנתונים ומוכרז המשתתף המנצח. המשתתף שמשיג את הציון המשוקלל הגבוה ביותר זוכה בחופשה קולינארית באירופה.

בראשון הקרוב, יתחיל "השבוע הדרומי", במהלכו יבשלו חמישה בשלנים דרומיים. אחת המשתתפות היא קציעה אלדר (46), סקסולוגית ויועצת מינית מבני עייש. אלדר נולדה וגדלה במשפחה מסורתית בשעריים, ובשנים האחרונות עברה שינוי מקצועי ואישי, מאחות חדר מיון למדריכה ומטפלת מינית: "אני אחות במקצועי, אבל ב-15 השנים האחרונות יש לי עסק שעוסק במיניות, ואני יועצת מינית. כתבתי שני ספרים ארוטיים על אחיות בבית חולים, עם סיפורים שהיו בבית החולים, סיפורים אמיתיים. הראשון הוא 'מלאכיות בלבן', ולספר השני קוראים 'ללא גבולות', ואני עכשיו מוציאה מהדורה שנייה שלו. אלה סיפורים על סטודנטיות לסיעוד, אחיות בחדר לידה, שבפנים שתולים מסרים של העצמה מינית, כי התחום שלי מגיע מהלב ומהבטן".

אלדר היא אומנם בת 46, אבל אפשר להגיד עליה שני דברים עיקריים: הראשון, שהיא מדברת ומתנהלת בקצב שהיה מעייף גם בנות 20; קצב מסחרר ותזזיתי. הדבר השני שמאוד בולט אצל אלדר הוא החופשיות והצורה בה היא מדברת על מיניות; לאלדר אין מעצורים, היא לא הולכת על הקו העדין של הפוליטיקלי קורקט, להיפך, היא אומרת מה שהיא רוצה, איך שהיא רוצה, בלי מעצורים, בלי מכבסת מלים ובעיקר ללא מבוכה: "הגעתי ממשפחה תימנית שומרת מסורת, וכילדה הייתי מאוד מינית. הכרתי את המושגים, וחיפשתי את החיים המיניים דרך הספרייה. אמרתי שכשאגדל, אתן לגיטימציה לכל העניין. היום אני בלוגרית מאוד פעילה, ואני עושה סרטונים קצרים, אבל אין אצלי פוליטיקלי קורקט, הכל בגובה העיניים כדי שכולם יבינו מה זה סקס טוב, לשחרר חסמים; זה מה שאני עושה, מורידה חסמים. נותנת לגיטימציה למיניות, ומאווררת את האנשים האלה שחיים בחושך. אני לא הולכת סחור סחור. אני מקבלת המון פידבקים גם מהקהילה הדתית. יש לי רשימת תפוצה של כמה מאות אנשים שצמאים למידע הזה, ואומרים שכיף להם לשמוע מישהי שמדברת ככה על הדברים האלה".

צילום: באדיבות כאן 11

אלדר מדברת לא מעט על מעבר מחושך לאור, בעיקר בכל מה שקשור בלדבר על מיניות: "אני עושה סדנאות של ארבעה חמישה גברים או נשים, והמטרה היא שייקחו הביתה גם את הקטע של הזוגיות והמיניות. אנשים נתקעים בעולם החשוך של הזוגיות, כי לא נעים להם. חיים בשקר של סקס טוב, וכשאתה לא מדבר, אתה יורה לעצמך ברגל. השנים עוברות ואתה תפספס. לא חבל לפספס, כשאתה יכול לשדרג את עצמך ולעשות טוב? למה לא לדבר על זה? לכל דבר יש פיתרון היום, ואפשר לדבר על הכל. הכל זה חסימות של תת מודע, ואני עובדת על התת מודע; אני משתילה לאנשים דברים בתוך המוח, וברגע אחד הבנאדם קם אריה. בשבילי זה כמו אורגזמה. אנשים שמתקשרים ואומרים לי שהחזיקו הרבה מעמד זה אושר, ואני מרגישה שהצלתי נפש בישראל. זה כיף".

אלדר כאמור, נולדה בשעריים למשפחה דתית מסורתית. לדבריה, התפנית בחייה, הגיעה בגיל 17: "סביב גיל 17, קיבלתי תובנה שחייתי ממש בחושך, כי זה המסר שקיבלתי, שמיניות זה לא צנוע, שרק כשאת מתחתנת את נותנת את המיניות כמתנה לגבר. אמרתי, למה אני צריכה לפחד, למה אני צריכה לבקש סליחה. התחלתי להסתכל ולקרוא יותר בספרייה, ממש לקרוא חומר עיוני על מיניות, על רגשות, פסיכולוגיה. ואז את מבינה שזה טבעי, וזה עושה טוב, אז למה לעצור את זה? בצבא עוד הייתי בקטע השמרני. אחרי שהתחתנתי, התחלתי ליהנות יותר מהעולם הזה, אבל אני חושבת שתמיד מרדתי בדת. כשגדלתי, אמרתי אין מצב שמישהו יגיד לי שסקס צריך לעשות רק בחתונה ורק בדרך מסוימת ושסקס זה אסור, מלוכלך ולא טוב. בגיל 26, הלכתי ללמוד את הנושא של מיניות, זה נתן לי פתח, ושם התחלתי. בגיל 26, כבר הייתי בתוך עולם המיניות, ואמרתי שאני מרגישה בנוח. אני מדברת על זה בצורה כיפית, וזה עושה לי טוב. ואני מעבירה מסרים לאנשים בצורה נעימה, וזה עושה אותי מסופקת".

לאלדר יש שני ילדים, תאומים בני 20, והשאלה שמיד עולה היא, האם העובדה שאימא שלהם היא יועצת מינית שמדברת על הנושא בכזו פתיחות ברשתות ובתקשורת, לא גורמת להם למבוכה: "הם נולדו לזה; השיח שלנו על מיניות היה בצורה טבעית. דיברתי בצורה טבעית על מיניות, על לגיטימציה, ונתתי ביטוי. זה תמיד היה בבית, תמיד דיברנו על זה. זה נתן לדבר ביטוי. אצלי אף פעם זה לא היה ללכת מסביב; אם לילד שלי היו שאלות, אז שוחחנו, פתחנו את הנושא. הילדים לא היו נבוכים. אני המון זמן בעסק הזה, אז החברים שלהם כבר עוקבים אחריי ברשתות, ושואלים שאלות את הילדים שלי. לדוגמה, חבר של הבן שלי שואל אותו שאלה, והוא מעביר לי, כי החבר מתבייש. או חברה של הילדה שואלת אותה שאלה, והיא מעבירה לי את השאלה. גם המורה בבית הספר מאוד פרגנה, וביקשה ממני לבוא לעשות שיח עם הבנות. עשיתי סדנה למיניות בבית ספר דתי, וזה סיקרן אותם. החברות של הבת שלי יושבות ומדברות איתי פתוח על אהבה נכזבת, התאמה של אמצעי מניעה וגלולות. זה לא הביך אותן. מה שזה אולי כן עושה זה מרחיק אולי בני זוג; הילדה שלי הייתה בקשר עם בחור שהכיר אותי, וכשהוא הבין שאני אימא שלה, היה לו קשה עם זה".

ומה לגבי בעלך?

"בעלי היה מאוד סגור, ועשיתי איתו ממש צעדים קטנים כל פעם. לקח לו זמן עד שהוא נפתח לעולם הזה. היינו בקבוצה, והוא אמר לי: 'קציעה, תירגעי עם הפה שלך'. אמרתי לו שאם יעלה השיח, מה הבעיה? אז הוא אמר: 'תהיי פחות פרובוקטיבית'. אולם, תמיד מדברים איתי על סקס במפגשים חבריים. יש צחוקים, בדיחה פה ובדיחה שם. ואני מדברת על זה בצורה פתוחה ומקבלת. לא רק לצחוק, גם בקטע של להבין".

כאמור, ביום ראשון הקרוב, תפציע אלדר על המסך, ותהיה הראשונה לארח ב"שבוע הדרום", במהלכו בכל ערב נקבל בשלן אחר מהאזור שיבשל לחמישה. אלדר מדגישה שהיא לא התלבטה כאשר פנו אליה להשתתף בתוכנית, כי היא גם בשלנית מצוינת: "פנו אליי מ'כאן 11', ושאלו אותי אם אני רוצה להצטרף לתוכנית.  הגיעו אליי דרך הסרטונים, ואמרתי מיד כן, כי אני קודם כל בשלנית. בתוכנית בחרתי לעשות דברים שהם קלים ומגניבים; שלא יהיו פאלטות. עשיתי דברים שאני אוהבת. אתה לא יכול לקלוע לכולם ושכולם יתעלפו על מה שאתה מכין. אז בחרתי ללכת על חלבי, כי אני 'מתה' על חלבי". אני ממש נהניתי בתוכנית מכל השלבים, גם מההתרגשות לפני של להכין את התפריט, משהו שהזכיר לי את שבועות, כי אני מארחת את כולם, וכל שנה איני מבשלת דברים אחרים. אז מבחינתי, הייתה התרגשות להרכיב את המנה. גם הצלחות היו מרגשות בעיניי; יש לי חבר שהו שף במקסיקו, והייתי עושה איתו און ליין צלחות. מבחינתי, 90 אחוז זה הצלחות. האסתטיקה חשובה לי. היה לי חשוב לדאוג שזה ייראה יפה. זו הייתה חוויה מדהימה להיות בצילומים; אני 'חולה' על המצלמות".

מתוך הסדרה "בואו לאכול איתי". צילום: באדיבות כאן 11

אלדר מדגישה שאומנם התוכנית מביאה חמישה בשלנים והאוכל אמור להיות במרכז, אבל מבחינתה, בתוכנית ישנו דגש מיוחד גם לאירוח ולתקשורת: "התוכנית מביאה חמישה אנשים שכל אחד מארח אחרים, ולדעתי האוכל הוא נלווה. התקשורת בין האנשים היא הקטע. אני לדוגמה ירדתי שלושה קילו בתוכנית, כי לא התחברתי לאוכל של האנשים. אני צריכה פחמימות, אני צריכה בצק, אבל הקטע הוא שאתה מארח, וזה מלחיץ. אני הייתי הראשונה, ולהכניס אנשים לבית כשאתה לא יודע מי מגיע, זה קצת מפחיד. למזלי, אני תמיד מחייכת. גם בקליניקה, והחיוך ישר מביא זרימה ופתיחות. לא ידעתי מי יבוא וחששתי, ובסוף הגיעו אנשים נחמדים. למדתי מכולם המון. למדתי לצחוק איתם, אבל גם למדתי לנשום עמוק ברגעים מסוימים".

רבים אומרים שיש קשר בין אוכל למיניות…

"זה נכון. יש קשר חזק. אתה הולך למסעדה, ואתה רוצה שיהיה דייט טוב, כי אם המסעדה טובה, יהיה סקס טוב. בגלל זה, פיצה מבחינתי זו תשוקה. כל המנות שלי היו מיניות. . כך או כך, ממש נהניתי מהחוויה, היה לי ממש כיף, ואני מחכה שזה ישודר ומתגעגעת".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה