מגזין

קרן אור

מגזין5 באוגוסט 2021    8 דקות
2

קארין גז ללוש ז"ל נפטרה בשבוע ה-40 להריונה במהלך הלידה בבית החולים בסורוקה. בעלה, ניסים, מספר בראיון מיוחד על אישה אהובה ורודפת שלום, על הגעגועים, התינוקת החדשה ועל ההתמודדות עם תחושות האובדן > לזכרה

קרן אור
צילומים: באדיבות ניסים ללוש

ב-15 ביוני ניסים ללוש ואשתו קארין הגיעו למה שהיה אמור להיות עבורה רגע משמח. קארין, בשבוע ה-40 להריונה הגיעה לבית החולים ללדת את בתה השנייה. אלא שאז קרה הנורא מכל. על פי בית החולים סורוקה מערכות גופה קרסו באופן פתאומי, בשלב מוקדם של הלידה. הצוות בחדר הלידה החל בביצוע החייאה והיא הובהלה לחדר ניתוח במצב קריטי, שם נאבקו על חייה גינקולוגים, מומחים בכירורגית לב חזה, קרדיולוגיה וכלי דם.   היא חוברה למכשיר אקמו אך במהלך הלילה היא נפטרה. בבית החולים ציינו אז כי ככל הנראה מדובר באירוע נדיר של תסחיף. התינוקת יולדה בניתוח חירום ואושפזה ביחידה לטיפול נמרץ פגים.

כמה שעות לפני זה, ניסים וקארין עוד הצטלמו יחד בספסל בית החולים בתמונה האחרונה של השניים יחד. ביום האזכרה כתב ללוש בעמוד הפייסבוק טקסט קורע לב: "על מה אתה חושב, שואל אותי פייסבוק. כשאני מסתכל על הסמן הזה מהבהב ולא יודע מה לרשום במה להתמקד יש מלא נקודות שצריך להאיר, להזכיר, לחדד, כמו שאי אפשר לבחור תמונה אחת מחיים שלמים אי אפשר לבחור מילים מסכמות או להיפרד באמת. המסורת, החינוך והאמונה שגדלנו עליה מחייבת אותנו לזכור ולהזכיר לחזק ולהתחזק באמונה, בידיעה, בתחושות שאנחנו יותר מבשר ודם, יותר מיצורים גשמיים, יותר מבהמות על שתי רגליים. אנחנו נשמות, נשמות לא מתות הן רק משנות מיקום וזמן, הן גבוהות, נעלות ונצחיות. אין שום נוסחה לחיים ארוכים בביטחון גמור, לא תזונה, לא דרך חיים שמרנית או מבצר שיגן עלינו ממוות לא צפוי אבל כן נוכל לעשות דברים כדי לזכות לשם טוב, ללוויה שיאמרו בה דברים לזכותנו והם אכן יהיו כאלה, מה הראייה שלי לחיי העולם הבא של קארין (כמאמין). הרהורי תשובה שגרמה לעשרות אם לא מאות אלפים ששמעו על הסיפור והרגישו מכה, סטירה או צמרמורת. שקפאו, שעצרו וחשבו על החיים, על משמעות, על היקרים לנו ועל הזמן שנשאר, כמה שנשאר לנו ולקרובים שלנו. הרהורי תשובה זה הדבר הגבוה שאפשר לגרום לאחר, לא משנה לאן יקח את זה ובאלו אופנים ישתמש בהם בחייו, חייה חיים שקטים וצנועים והלכה בענווה ובשירת מלאכים. אין ואסור להתייאש ולהיכנס בפחדים לגבי החיים לגבי מוות לגבי לידה, תחיו בלי פחד ותנצלו את זמנכם הקצוב לעשייה חיובית ולהנאות קטנות. בלי לרמוס, בלי להתהדר, בלי להשחיט, בלי לקדם את עצמכם על חשבון פגיעה באחרים. תהיו צנועים ותמיד תבחרו בשלום".

השבוע, יותר מחודש אחרי וללוש עדיין לא מצליח להתמודד עם האובדן והשאלות. בראיון לעיתון "שבע" מספר על מה שעובר עליו בשבועות האחרונים: "אני משתדל להתנהל בתחושת שליחות ומנסה להראות יציבות. בכל מה שקשור בטיפול בבנות אני משתף את קארין בכל מה שעובר עליי וגם משתדל לחשוב מה היא הייתה עושה או אומרת ומבקש את ברכתה תמיד. גם כאדם מאמין אני מנסה ליישב את האמונה עם מה שקרה, זה קשה ומדי פעם מופיע סימן שאלה נוסף לגביי למה זה קרה לה ולמה דווקא היא".

ללוש גם מתרגל לעובדה שהפך בין לילה לאב חד הורי לשתי בנות: "האחריות הרבה שיש עליי מאלצת אותי להיות חזק או לפחות להצטייר ככזה. רוב הכוחות שלי נמשכים מסול הבת הבכורה שלי שתהיה בת 3 בספטמבר, היא שובה ומאירה והיא מטעינה אותי בכוחות על. התינוקת החדשה, קרן אור מתחילה לחייך ולפתח קשר עין ולהגיב וזה אושר גדול. מעל הכל האמונה שנשמות לא מתות ובסוף המסע ניפגש שוב".

ללוש נמצא בהודיה מתמדת. הוא מודה על כל הטלפונים, ההודעות והחיזוקים שהוא קיבל לאורך כל התקופה ובעיקר מודה על העזרה שהוא מקבל מהמשפחות בגידול שתי הבנות: "אני מקבל המון עזרה מהמשפחה של קארין, החל מזה שקרן אור בחלק מן השבוע אצלם בשעות הבוקר ועד ארוחות הצהריים, תחזוקת הבית ועוד. כמובן שגם ארבע אחיותיי עוזרות לי המון  ואני מקבל גם עזרה רבה מהרווחה של עיריית באר שבע ומחברים שלי ושל קארין בכל מיני רמות".

התינוקת החדשה, קרן אור, כבר שוחררה לביתה לאחר אשפוז בטיפול נמרץ: "קרן אור מתוקה חייכנית ויש בה קסם, היא נס של ממש. המסמכים הרפואיים מעידים על גילוי נס של ממש וצריך לזכור להודות על הפלא הזה יום יום. אני אומר כל יום תודה לאל ותודה ענקית לאישתי על הירושה הזו".

סול, הבת הבכורה תחגוג כאמור בספטמבר שלוש. ללוש מדגיש כי למרות גילה הצעיר הבינה בדיוק את מה שהתרחש: "עם סול היה קשה במיוחד בשבוע הראשון של השבעה. אנשים אמרו לי שהיא לא תבין כי היא קטנה אבל אני ידעתי כמה היכולת שלה גבוהה והיא הבינה טוב יותר מכל המבוגרים וטוב ממני עד היום. סיפרתי לה בנוכחות של פסיכולוגית ילדים וכחצי שעה לאחר מכן, ליד סוכת האבלים היא דרשה את אמא שלה ולא הרפיתה. היא בכתה ולא הפסיקה וכשראתה אותי בוכה היא כעסה עליי כי זה אישר לה שמשהו רע קרה. היא ביקשה להסתכל במודעת האבל ושאלה איפה כתוב שאמא נפטרה. היו איתי בערך עשרה חברים ביום הזה והם התפרקו מלראות אותה מבקשת את אמא שלה".

ללוש מתגעגע ולא נראה שהזמן מצליח לעצור את הגעגועים. הוא מספר על אישה טובה, גננת במקצוע שהיתה אהובה מאוד על הילדים ועל ההורים: "קארין הייתה אישה טובה, אוהבת, שלווה ורגועה. זה מסוג הדברים שמנסים לשייך לכל נפטר רק שהיא באמת היתה בדיוק כזו. לא צריך להכיר את קארין בשביל להבין את זה. מספיק להסתכל בתמונה, לראות את זיו פניה להבין מיד כמה טוב ורוך יש בה. אהבה ושלום. קארין הייתה גננת במשרד החינוך ואהבה מאוד ילדים. הרבה ילדים היו רצים ומחבקים אותה בכל מקום שהיינו, כותבים לה ועושים לה גם שיחות וידאו בשעות שאחרי הגן. תמיד התפלאתי מכמות האהבה שהיא קיבלה מהילדים ומההורים. זה היה מדהים".

קארין ז"ל

כאמור, התמונה האחרונה של הזוג היתה זמן קצר לפני הלידה. ניסים וקארין ישבו על ספסל סמוך לחדרי הלידה ונראו מאושרים מאי פעם. זמן קצר לאחר הטרגדיה בחר ניסים לשחזר את התמונה. אותו הספסל אבל בלי קארין, עם בתו הקטנה שנולדה: "שיחזרתי את התמונה וידעתי שאני הולך לעשות את זה כמה ימים קודם. רציתי להמחיש איך החיים שלנו נשברו מאותה נקודה על הספסל, זוג צעיר שסך הכל הגיע ללדת. איך אישה בריאה עם הריון תקין מחויכת ועם חלומות הלכה. אבל מישהו כתב לנו תסריט אחר ועל אותו ספסל נמצא אותו אדם כמה ימים אחרי עם חיים שונים בתכלית ועם מציאות מורכבת. עם מתנה גדולה ואבידה כואבת".

הרגשת את החיבוק החם שקיבלת מכולם לאחר האירוע?

"אני מרגיש בהחלט חיבוק גדול מאנשים בעיר, זה לא שאנשים מזהים אותי ברחוב אבל קיבלתי המון פניות לעזרה גם מאנשים פרטיים וגם מחברות וארגונים. אין לי מספיק יכולת ומידע איך להודות לכולם אבל אני מודה מאוד. למדתי מה זה להיות בצד שנעזר ואנשים היו שם בשבילי. לא רק מבאר שבע, גם מערים אחרות ואפילו ממקומות בצפון כתבו והציעו עזרה. אנשים מיוזמתם אספו מתנות ושלחו".

לפני כשבועיים ניסים וסול בתו הבכורה הגיעו להופעה של כוכבת הילדים מיקי במשכן לאומניות הבמה, הופעה אותה הקדישה מיקי על הבמה לניסים ובתו שהתרגשו בקהל. גם בהפועל באר שבע חיזקו את ללוש, שהיה פוקד את אצטדיון טרנר עם קארין: "הייתי מאוד רוצה שקארין תונצח באמצעות משהו מוחשי ע״י העירייה, גם פנינו לראש העיר בנושא" הוא מסביר: "אני חושב שמגיע לה כאשת חינוך וגם בגלל הסיפור הטרגי שגרם לעיר שלמה לבכות. אני רוצה שוב להודות לכל מי שביקר, התקשר, סימס או הזיל דמעה למענה. אני רוצה לאחל לכל אישה שבהריון לידה קלה ותקינה ושאנשים יהיו מודעים לתהליכים ויגיעו מוכנים ויידעו את זכויותיהם" הוא מסכם.

 

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כפרה עליך אחותי

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דודה שלי, שהיית כמו אחותי הגדולה.
    אחותי הגדולה, מתגעגעים אלייך מאוד.
    הילדה שלך זוכרת הכל על דברים שעשיתן לפני חצי שנה אפילו וכך זה ימשך. אוהבת אותך ומתגעגעת💔