מגזין

מגלים וטועמים את שוק באר שבע

מגזין10 ביוני 2021    7 דקות
0

עוד מיזם מעניין של סיורי טעימות חווייתיים בימי שישי יוצא לדרך בשוק העירוני. מנכ"ל חברת "יעדים" האחראית על ניהול השוק ליאור דיעי, מנהלת השוק העירוני מטעם "יעדים" מיטל קנפו ויו"ר נציגות סוחרי השוק אבינועם מימון, מספרים איך מקדמים בימים אלה את השוק המיוחד של בירת הנגב למחוזות חדשים, לקראת תוכנית השדרוג הגדולה בהיקף של יותר מ-60 מיליון שקלים

מגלים וטועמים את שוק באר שבע
צילום: באדיבות אבינועם מימון

משהו טוב עובר על השוק העירוני הוותיק בבאר שבע בשנים האחרונות. כל מי שעובר דרך השוק או אף בסביבתו, יכול להבחין ברשתות ידועות שפתחו בשוק העירוני סניפים עממיים, וגם לקונים בשוק מתאפשר לקחת הפסקה ברכישות שלהם במקום ולנוח בפינות ישיבה מוצלות שהוצבו בשוק העירוני. בנוסף, עד לשנת הקורונה, התקיימו במקום אירועים רבים שמשכו לשוק תושבים לא מעטים. כעת, בתום עידן ההגבלות והריחוק החברתי הכפוי, מחדשים בשוק העירוני של בירת הנגב את הפעילויות המיוחדות, ומסוף השבוע הקרוב יוצאים בפרויקט מיוחד של סיורי טעימות.

ל"שבע" נמסר, שהעירייה, באמצעות חברת "יעדים", החברה העירונית לפיתוח עסקי, האמונה על ניהול ושדרוג השוק, כמובן בשיתוף פעולה צמוד עם נציגות הסוחרים, פועלת במספר אפיקים, במטרה להפוך את השוק העירוני למרחב פעילות עסקי חי ותוסס, היוצר חוויית לקוח אותנטית, ולחשוף את השוק לקהלים חדשים שאינם מורגלים להגיע אליו, כמו משפחות טריות, צעירים וסטודנטים ומבקרים במסגרת תיירות פנים.

מעבר לפרויקט השדרוג הגדול, הצפוי בקרוב ומתוקצב ביותר מ-60 מיליון שקלים, מתוכננים בשוק העירוני מגוון אירועים כבר לקיץ שבפתח כאמור, החל מיום שישי הקרוב, ניתן יהיה להגיע לסיורי טעימות חווייתיים בשוק ללא עלות (בסבסוד מלא), ולחוש את המתרחש כיום בשוק העירוני; להכיר את הסוחרים בשוק, לטעום מהדוכנים שברחבי השוק העירוני, ולחוות חוויה ישראלית אותנטית. השוק הססגוני בבאר שבע הוא אחד השווקים האותנטיים היחידים בישראל, והוא מגלם בתוכו חגיגה ישראלית שלמה של ריחות, צלילים וטעמים. בסיורים החווייתיים שייערכו בו יחושו המסיירים במה שמתרחש כיום בשוק העירוני, ישמעו מסוחרי השוק את הסודות שמאחורי הבאסטות, וכאמור יטעמו מהתוצרת הנמכרת בדוכנים המגוונים שברחבי השוק העירוני.

פינות ישיבה מוצלות. צילום: באדיבות אבינועם מימון

מנהלת השוק מיטל קנפו מציינת, שאנשי השוק העירוני מחכים בקוצר רוח למבקרים בסיורים, ומצפים להעניק להם מהסיפורים והטעמים שיש להם להציע. ההשתתפות בסיורים היא ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש. הסיורים, שמוביל משרד התיירות באמצעות רשות הטבע והגנים ובשיתוף העירייה ו"יעדים", יאפשרו לתושבי באר שבע, ליהנות ממסע קולינרי חינמי מרתק ועשיר, מלא בריחות וטעמים, סיפורים וצבעים מגוונים, שאפשר למצוא רק בשוק של באר שבע. הם יתקיימו מדי שישי, בשעות 10:00 ו-12:00 בבוקר, בחודש הקרוב, וייצאו מחנות "תכשיטי חביב" (לא לשכוח להסדיר חנייה באמצעות "פנגו" וכדומה…). כל סיור יימשך כשעה וחצי, ומתאים לכל המשפחה. פרטים נוספים והרשמה: באתר רשות הטבע והגנים.

בנוסף, פועלת הנהלת השוק העירוני להפקת אירועים ייחודיים בחודשי הקיץ הקרוב, במסגרת פתיחת שוק לילה בימי רביעי, עריכת תחרות צילום בשוק העירוני, קיום יריד וינטג' ושיתוף פעולה עם בתי ספר לאמנויות להצגת פרויקטים אמנותיים בשוק. כמו כן, משתפות פעולה הנהלת השוק העירוני ונציגות הסוחרים עם חברת "כיוונים", לטובת הפקת אירועי אוכל במתחם השוק, כאשר אירוע האוכל הראשון בשוק העירוני ייערך כבר ב-25.6, אירוע "שף בשוק", עם שף מקומי מוביל (בקרוב, ייחשפו פרטים אודות האירוע)! כל הצעדים הללו הינם חלק מחזון כולל להפיכת השוק העירוני למטרופוליני ואטרקטיבי, כאבן דרך קולינרית חשובה בעיר ומוקד משיכה תיירותי.

 צילומים: באדיבות עיריית באר שבע

 

קנפו: "לצד עבודה מאתגרת על פרויקט פיתוח השוק וחיבור אישי שלי לסוחרים ולנציגות שלהם, במטרה להבין את הצרכים ברמה היומיומית, חשוב לי גם לקיים שיתופי פעולה עם ארגונים חברתיים, לטובת חיזוק הקשר בין השוק העירוני לקהילה המקומית, הצלת מזון ותרומה לנזקקים, ולייצר חיבורים של אוכלוסיות חדשות שטרם גילו את סודותיו של השוק".

לגבי סיורי הטעימות, אומרת מנהלת השוק העירוני: "אין דרך יותר מהנה לגלות את השוק מלטעום את כל העולמות השונים הנמצאים בו, החל משמן זית סורי, דרך תה זעתר וכלה בקציצות מחשי או חלווה בייצור עצמי. המבקרים המגיעים אלינו לסיורים מכל רחבי הארץ, אך בעיקר מבאר שבע, מופתעים לגלות שוק עירוני מעניין, ססגוני, חי ובועט".

יו"ר נציגות סוחרי השוק, אבינועם מימון: "אני כיו"ר הנציגות של סוחרי השוק העירוני וכלל הסוחרים בשוק מצטרפים למהלך של שינוי תדמית השוק העירוני. מטרתנו היא להביא לשוק קהלים חדשים וישנים, שלא פקדו את השוק העירוני כבר הרבה זמן. פרויקט סיורי הטעימות הוא תהליך החושף את היופי של השוק ואת המורשת והסיפור המיוחדים שלו, וזו גם דרך לקרב את הקהל לסוחרים עצמם. נמשיך ונפעל לטובת סוחרי השוק העירוני ולצאת לדרך חדשה, כדי שהשוק יהפוך למרכז המסחר והתיירות המרכזי באזור הנגב".

אבינועם מימון. צילום: סקופ

מנכ"ל חברת "יעדים" ליאור דיעי: "השוק העירוני של באר שבע חזר להיות אטרקטיבי ומעניין לתושבי באר שבע והאזור, לאור שיתוף הפעולה בין העירייה, 'יעדים', ועד הסוחרים ושותפים נוספים. כעת, נקדם את חידוש התשתיות בו, שיהפכו אותו לשוק המוביל, המעניין והאותנטי בישראל. שוק הינו מוקד משמעותי במרקם עירוני. כתיירים שמטיילים בעולם ובארץ, אנחנו מחפשים את השוק המקומי האותנטי והייחודי. השוק העירוני בבאר שבע הינו כיום שוק מסחרי, והשינוי שיהפוך את השוק לשוק מסחרי תיירותי ולמוקד תרבותי מתחיל בשינוי התפישה של סוחרי השוק העירוני ותושבי העיר; זאת הסיבה שהעירייה באמצעות חברת 'יעדים' ייצרה פרויקטים שונים, סיורים, אירועים ועוד. המגוון העשיר של הפעולות נעשה בשיתוף עם נציגות הסוחרים, המסייעת לרתום את סוחרי השוק, ולייצר את שינוי התפישה והאווירה בשוק העירוני".

ליאור דיעי. צילום: באדיבות עיריית באר שבע

ודיעי מוסיף: "אנחנו בדיוק עכשיו נמצאים בשלבים האחרונים של התכנון לקראת פרויקט השוק החדש. ומה שאנחנו בעצם מנסים לייצר כאן זה ללמד גם את החברים בשוק משהו אחר. תראה למשל את הרחובות סמילנסקי ואנילביץ' בעיר העתיקה, שעברו שיפוץ מאוד יפה. אתה מסתכל על הרחובות האלה, זז הצידה, ואומר לעצמך: 'וואי, זה ממש מזכיר את זיכרון ומקומות מאוד יפים שיש לנו בארץ"! לפעמים, הם מזכירים לי אפילו את חו"ל, וזה נותן לי תחושה שבאמת אפשר לעשות פה דברים מדהימים. אולם, עם זאת, אתה לא רואה שהרחובות הללו 'מתרוממים', כי חלק מהעניין הוא שהשטח עצמו לא היה מוכן לשינוי, ולא חיבק את הדבר הזה. מה שאנחנו מנסים לעשות בשוק העירוני זה בדיוק הפוך: שהשטח יחבק את הדבר הזה שנקרא תיירות, שיחבק את הדבר שנקרא קבוצות, שיחבק את הצעירים של העיר שכבר לא קונים בשוק, את המשפחות שכבר לא מגיעות, לפני שמתחילים את השיפוץ, כדי שכשיהיה השיפוץ בעוד שנה, שנה וחצי, ונסיים אותו בע"ה, נהיה כבר במצב שהשטח עצמו יודע להתנהג בצורה אחרת עם הקונים והלוקחות החדשים שלו. הכל כמובן נעשה עם נציגות הסוחרים, בראשות אבינועם מימון; בלעדיהם אנחנו לא עושים שום דבר".

וראש העירייה רוביק דנילוביץ', מסכם: "השוק העירוני בבאר שבע הינו מוקד תיירות מטרופוליני, המייצר חוויה אותנטית וייחודית למבקריו. בשנים הקרובות, עתיד השוק לעבור שדרוג משמעותי ברמה ההנדסית, ומבחינת החוויה האותנטית שהוא יציע לתושבי מטרופולין באר שבע, דבר שיוביל למיצוב השוק העירוני כמוקד תיירות לאומי".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה