מגזין

לתת את הנשמה ואת הלב

מגזין20 במאי 2021    8 דקות
0

לצערנו, מדינת ישראל מורגלת למבצעים צבאיים וכך גם המתנדבים שמגיעים בכל מבצע, מחזקים ומפנקים את החיילים

לתת את הנשמה ואת הלב

ציפורה חלפון היא אולי "הפנים של ההתנדבות". כבר למעלה משלושה עשורים שחלפון מתנדבת בפעילויות שונות. בימי צוק איתן הקימה חלפון מערך סיוע והתנדבות לחיילים באופן רשמי. מאז היא הספיקה להתמנות ליושבת ראש מתנדבי יחד למען החייל בבאר שבע שכוללים עשרות מתנדבים. אין חייל שלא מכיר את חלפון שמגיעה בכל שבוע לתחנה המרכזית בבאר שבע ונותנת לחיילים פינוקים מתוקים לדרך. חלפון גם מגיעה למוצבים צה"ליים לחיילים שלא יצאו הביתה זמן רב. כמובן שגם עכשיו, במבצע "זאת אהבה ללא תנאים – הבחירה בחיים  הטובה ביותר בחיים שלי היא לתת מבלי לצפות לקבל".

אומרת חלפון: "כל בוקר מחדש כאשר אני מתעוררת עם שיר חדש בלב. אני מתעוררת עם מחשבה מה אעשה היום טוב למען החיילים והקהילה. מחפשת לעשות עוד ועוד למען הזולת, בעיקר למען חיילי צה"ל. אין מאושרים מאיתנו לראות חיוך של חייל בודד, חייל נזקק, חייל ששימחת אותו בדברים קטנים. בשבילנו זה לא רק פרויקט למען חיילי צה"ל, זו דרך חיים. יש לנו מערך מתנדבים שקיים כבר לא מעט שנים. התחזק והתעצם  בימי מבצע צוק איתן, ומטרתו הייתה לדאוג לחיילים הנלחמים בעזה.

"הסניף והפעילות שלנו גדלו עם השנים, וכיום אנחנו מפעילים ארגון שדואג לחיילים בכל רחבי הארץ: בעיקר במקומות שכוחי אל, בשעות לא שגרתיות. מערך המתנדבים שלנו מחלק פינוקים. אוכל וממתקים, בגדים חמים, הפתעות לימי ההולדת, מארחים חיילים בודדים ומבקרים חיילים מאושפזים. כשבא אליי לוחם ביום שישי עם דמעות בעיניים ואומר לי עשיתם לי את השבת, אני כל השבוע בבאסה ומתגעגע לבית ולמשפחה ואתם באתם ככה באמצע שום מקום עשיתם לי את השבת. כשהורים מזהים את הילדים מהאלבום תמונות ברשת ושולחים הודעה עם התרגשות אנחנו את שלנו עשינו. אנחנו עם חזק ומאוחד. יש לנו צבא מדהים וחיילים נהדרים, כוחות בטחון שאין דומה להם".

חלפון מדגישה כי היא מקבלת פניות במשך כל היום: "ביום שישי קיבלנו פניה שיש 600 חיילי גבעתי שנמצאים לפני הקו וביקשו שנעשה להם ריענון לפני שהם הולכים לתפוס את הקו כי הם לא היו בבית שלושה שבועות. במוצאי השבת קיבלנו פניה נוספת שיש חיילים שצריכים לרדת להתרעננות מצפון הרצועה ושאלו אם אנחנו מוכנים לעשות להם ארוחת צהרים, ממש מעכשיו לעכשיו.

"כתבתי לקבוצה שלנו ואמרתי שחג ואיך אני אגיע לבד. בסוף כולם באו ועשינו להם על האש, הם ירדו להתרענן וחזרו לרצועה. גם קיבלנו פניה מחיל האוויר, מטכנאים שהיו כל הלילה ערים אז שלחנו להם מנות של חומוס וסביח. יש פניות כל היום, גם הרבה פניות להיגיינה, לתחתונים נקיים. אז התארגנו על הכל. אנחנו עובדים כל היום לעשות מה שאפשר לחיילים ואנחנו מקבלים אישור מהצבא, זה חשוב כי אז הדברים נעשים בצורה מסודרת. אומרים לנו איזו פלוגה קיבלה ואיזו לא. אבל חשוב להבין, אין חיילים רעבים, זה לא נכון. אנחנו מפנקים, נותנים אקסטרות. אבל החיילים לא רעבים, לא חסר להם אוכל".

סיכון מחושב

ג'ולי קייט, חברת מועצת מיתר, גם התגייסה בערב חג השבועות והגיעה לחיילי סוללת כיפת ברזל באשקלון עם תרומות שאספה מתושבי מיתר, באר שבע ובעלי עסקים באזור: "שמעתי שיש התארגנות להגיע לחיילים, יוזמה של תושבים ושל חבר הכנסת אלכס קושניר תושב אשקלון. קיבלתי את ההודעה במוצאי השבת בשעה 21:30. הפצתי הודעה לתושבי מיתר וכרמית ולבעלי עסקים בתחום המזון ויום למחרת כבר יצאתי לסיבוב במיתר ובאר שבע לאסוף את התרומות. תרמו מכל טוב. אנשים הלכו וקנו ערימות של חטיפים, אחרים אפו עוגות ועוגיות.

"ליאל אברמס משקטי אפתה קישים ומאפים טבעוניים וזה מאוד ריגש כמה חיילות שהן טבעוניות ונהנו מהאוכל. מישהי בשם חן מhey cookie תרמה עוגיות מעוצבות עם כיתובים מאוד מרגשים. נירדית בן עמי ממאפיית חיטה במיתר תרמה מאפים, קארין דוקן ממיתר ועוד הרבה שפשוט התגייסו. אחרי שאספתי את התרומות יצאתי לאזור ואני חייבת להודות שזה היה יום לא פשוט. היה מטח של טילים והיתה נפילה לא רחוק מאיפה שהיינו. זה היה רגע מאוד מפחיד אני חייבת לומר אבל כשראיתי את החיוך על הפנים של החיילים, את השמחה וההתרגשות זה חימם את הלב. אנשים כתבו לחיילים גם דברים שחיזקו אותם, חיזקו את החיילים שלא יכלו לחגוג את החג ועשינו להם קצת טוב על הלב".

ג'ולי קייט

לשאלה מדוע לקחה את הסיכון הסבירה: "אני כל החיים מנסה לעשות למען אחרים. אני חושבת שאנחנו צריכים להודות לאנשים ששומרים עלינו ברגעים האלה, שלא יכולים לחגוג עם המשפחה. אנחנו צריכים להוקיר תודה לחיילים האלה שמגנים עלינו. אני מאמינה שמי שעושה מעשים יש לו שמירה עליונה. חזרתי בשלום הביתה והכל בסדר. היה חשש אבל ההתרגשות והעובדה שעשית מעשה טוב היתה גדולה מזה".

תורם לחיילים, גם במילואים

עובד עיריית באר שבע הידוע, יוסי גלר, מוכר רבות בזכות ימי המילואים הלא מעטים שהוא עושה מדי שנה, גם בימי שגרה. בשעת מלחמה זו, מגויס גלר כמובן לשירות מילואים פעיל, ובכל זאת מצליח להמשיך בהתנדבותו למען חיילים רבים, המשרתים באזור הנגב ושומרים על כל תושביו.

יוסי גלר וירון נעים

הוא מספר ל"שבע": "הרבה חיילים באזור קיבלו ממני דברים, במהלך מבצע 'שומר החומות'. הבאתי להם כמויות אדירות של דברי מאפה, לחמים מסוגים שונים של האקסטרות וכמות לא מבוטלת של עוגות לחג. גם הזמר הבאר שבעי אבי כהן, השתתף במבצע שלנו, ותרם לנו כמות נכבדה של פיצות לחיילים. חיילי יחידת 'כיפת ברזל' מרושתים בצורה בלתי רגילה, והם לא צריכים אותי. אז, הבאתי את המוצרים לחיילי המודיעין והתקשוב פה במרחב שלנו, ערב החג, לפני החג, ואחרי חג השבועות".

ומה היו התגובות?

"איך מישהו כתב לי? 'עשית להם את החג'. אני מלא סיפוק; אלה הילדים שלנו. שמע, אף אחד לא צריך להסביר לי את החשיבות של העניין, כי אני בלאו הכי שמה, אני בלאו הכי במילואים. אני רואה את הדברים ממבט ראשון, לא לפי סיפורים של 'קשה לנו' ו'אין לנו'. לכן, ברור שגם כשאני במילואים, אני ממשיך להתנדב בשביל החיילים. זה מובן מאליו".

"זכות עצומה"

כמו תמיד, תושבי מיתר יוצאים כחלוצים ונרתמים ברוחב לב לסיוע לחיילי צהל. אורית דהן שמתנדבת בכל שבוע מספרת ל"שבע", ש"התושבים עושים זאת באופן קבוע, מארחים חיילים כבדרך קבע במבני תנועות הנוער ביישוב, דואגים להם לאוכל, מאפים, פינוקים, כביסות ועוד"…

לדבריה, "מאז תחילת מבצע 'שומר החומות', ההתגייסות הקהילתית והחבילות שעוברות ללוחמים לא פוסקות לרגע! כל הודעה שמפיצים ברשתות החברתיות ובוואטס-אפ הקהילתי מקפיצה את התושבים, והם מיד נרתמים לעשייה וסיוע! פעם אלו חבילות של מתוקים, חטיפים,  שתייה, פיצוחים ופינוקים… פעם זה אוכל מבושל ומפנק לחג… עוגות וקינוחים, מיני תמרוקים והיגיינה ואפילו מסכי טלוויזיה, כדי שיוכלו גם למצוא בתוך כל הכאוס מעט הנאה בזמני המנוחה המעטים שיש להם".

ודהן מדגישה: "הירתמות התושבים הינה משותפת  ומעוררת התפעלות בעלי עסקים ביישוב, ילדים גדולים כקטנים, בני נוער ועוד, כולם לוקחים חלק בעשייה! השבוע, יצאו גם תלמידי התיכון שלנו לתת חיבוק חם לשוטרי תחנת העיירות, ופינקו אותם בעוגות ומאפים. אין ספק שהחיבוק החם של כולנו נוטע בלוחמים ובכוחות הביטחון תחושות של אחדות, חוסן וכוח לצלוח את המערכה הזו".

ואיך את אישית הרגשת בחלוקת התרומות?

"למרות שאני מתורגלת כבר שנים בחלוקת תרומות, אני מודה שאני נרגשת כל פעם מחדש מההירתמות האדירה של התושבים במיתר. כל פוסט או/ו הודעת סיוע שאני מפיצה נענה באופן מהיר, וגורם לי לדמוע מהתרגשות. שלא נדבר על תגובת החיילים היקרים שלנו, שלוחמים לילות כימים, ומתרגשים לקבל פיסת חום ואהבה שמזכירה להם את הבית החם אותו לא חוו ימים רבים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לתושבי מיתר היקרים, שנענים בחפץ לב לכל קריאה לסיוע! זו זכות עצומה בעבורנו להיות חלק מהמערך המשמעותי הזה".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה