מגזין

בטבעת זו

מגזין11 בפברואר 2021    7 דקות
0

לכבוד הוולנטיינס, 3 זוגות מהנגב מספרים על חתונה בצל הקורונה. החששות, הלבטים ומדוע בסופו של דבר, האהבה חזקה מכל דבר. מקודשת, מקודשת, מקודשת

בטבעת זו
צילום: אבשלום זוהר

הימים הם ימי קורונה. אולמות האירועים סגורים כמעט שנה וזוגות רבים ברחבי הארץ מתעסקים יום יום בשאלה אחת, לדחות או לא לדחות את החתונה. 4 זוגות מבאר שבע והסביבה החליטו להתחתן למרות הסגרים והקורנה. נכון, מאות אורחים לא היו, אבל כל אחד מהזוגות מספר כי מעז יצא מתוק ואת החתונה הזו, לא ישכחו בחיים.

 

יובל ויגל אהרון

יובל ויגל אהרון ממושב בטחה היו בטוחים שיתחתנו באולם אירועים עם 500 אורחים. הם החלו בהכנות לחתונה ממש בימים הראשונים לפרוץ המגפה והתקווה לאולם התחלפה בהבנה של המציאות: "יגל הציע לי נישואין בכותל במהלך חופשה. הצטרפנו בכלל לחופשה של חברים אז לא ידעתי כלום ומאוד הופתעתי. אחרי זה התחלנו לתכנן את החתונה, ממש בימים הראשונים של הקורונה. היינו בטוחים שעד שנתחתן זה יעבור ולא תהיה קורונה, היינו אופטימיים ממש. ככל שעברו החודשים התחילו חששות ועדיין הייתי בטוחה שעד החגים ישחררו את הכל. אחרי זה הבנו שלא רק שזה לא ישתחרר, אלא יהיה סגר אמרנו שאין ברירה. אמרנו שלא משנה מה, זה התאריך שלנו. בדיעבד זו ההחלטה הכי טובה שקיבלנו ולא הייתי דוחה יום אחד. היה המון לחץ לפני וזה היה נראה כמו סוף העולם. אבל בסוף, יום אחרי החתונה אתה מבין שזה לא משנה אם היו 30 אנשים או 300, החיים האמיתיים הם אחרי החתונה".

השניים התחתנו בין ראש השנה לכיפור עם 30 אורחים בלבד: "היה סגר והזמנו 30 אורחים, רק משפחה קרובה וחברים קרובים. החתונה היתה בחצר הבית של ההורים שלי. היה מאוד שמח, היתה הרבה אהבה וזה מה שחשוב".

היתה התלבטות אם לדחות או לא?

"אני לא אשקר, בהתחלה אמרנו שלא דוחים אבל ככל שתאריך החתונה מתקרב וזה ממשי אתה מבין שיהיו 20 אנשים ואתה מקבל רגליים קרות. אז כן, הייתה התלבטות. עשינו שאלת רב ושאלנו אם אפשר לדחות את החתונה אחרי הסגר. נהוג לא לדחות חתונות והרב אמר שזה לא אסור אבל הוא לא ממליץ, כשהוא אמר זה אמרנו שמה שהקדוש ברוך הוא זימן לנו, עם זה נישאר. היה ספק. חשבנו אולי ייפתחו, אבל הלכנו על זה".

ואיך זה משפיע על הכנות החתונה?

"אין ספק שבתור כלה את מתכננת את החתונה הרבה זמן. בקורונה הבעיה הכי גדולה זה חוסר הוודאות. את הדברים הסופיים בחתונה סגרנו ממש שבוע לפני. כל פעם סגרתי עם מישהו ואז הוא אמר שנכנס לבידוד. גם החופה, יומיים לפני, המעצבת נכנסה לבידוד. את המאפרת החלפתי כמה ימים לפני החתונה כי היא גרה רחוק ופחדתי שהיא לא תגיע. אבל זה מוכיח שאם רוצים, אפשר להתחתן גם בשבוע אחד.

איך היתה חתונה?

"החתונה הייתה מדהימה, כיפית ומצומצמת. עשינו חופה מוקדמת, היה קצת ריקודים, היה על האש עם החברים והמשפחה הקרובה. זו היתה גם חתונה שנגמרה די מוקדם. מבחינת הכללים היו מסכות ובגלל שזה מצומצם ידענו שמי שהגיע לא היה צריך להיות בבידוד או מאומת. כמובן שגם היו חששות. אבל גם כשהולכים לסופר יש חששות. ניסינו לעשות את זה לפי ההנחיות ועובדה שברוך השם לא היתה הדבקה וכל עבר בשלום".

איפור: מיכל יפרח. שיער: ליאור נחמן. שמלה: סלון כלות שלומית אזרד. צילום: אביב אברג'יל

 

בר ונאור כהן

בר ונאור כהן סיימו את לימודי ההנדסה ולפני שנה, בדיוק ביום האהבה החליטו להתחתן. הם לא תיארו לעצמם שאת החתונה יעשו במשק ליד נתיבות: "אנחנו יחד 6 שנים ולפני שנה נאור הציע לי נישואין. שנינו סיימנו בדיוק ללמוד ולמרות שדיברנו על זה מאוד הופתעתי כשהציע לי להתחתן. כמובן שהתחלנו לארגן הכל אבל לא תיארנו לעצמנו לאן אנחנו נכנסים. כשהתחיל הבלגן עם הקורונה אמרנו שיש עוד הרבה זמן ועד החתונה זה יעבור. היינו צריכים להתחתן ב22.9 כשהגענו לרגע האמת היינו צריכים לדחות בגלל הסגר שהיה. דחינו את החתונה לחודש אחרי אבל אז אחות של נאור נכנסה לבידוד ושוב דחינו. בסוף הרמנו חתונה תוך שבוע וחצי, מצאנו תאריך שמסתדר לכולם, הלכנו על משק חקלאי ליד נתיבות, עשינו את זה יותר קטן והלכנו על זה".

כהן מספרת כי היו אמורים להתחתן עם כ-500 אורחים באולם אירועים ולבסוף צמצמו דרסטית את מספר האורחים: "התחתנו במשק במושב מלילות ליד נתיבות. עשינו את זה בשישי בבוקר, אווירה אחרת, אווירת קוקטיילים, קונספט אחר. סוסים מסביבנו, מקום פתוח, דשא, היה ממש מיוחד. מה שמצחיק שיום לפני היה גשם מטורף, אבא שלי עוד אמר שעה לפני המקווה לדחות את החתונה שוב. אמרתי לו שאני לא דוחה ויום למחרת קמנו ליום שמשי".

התחרטת על החתונה?

"לא. אני לא מתחרטת בשום צורה. אם אני חוזרת אחורה בזמן זו החתונה שאני רוצה לעצמי. הייתה אווירה מדהימה.

 היו חששות?

"כן. היו חששות. התקווה זה מה שמחזיק אותי תמיד בחיים. יש לי אמונה שמה שצריך לקרות קורה והייתה לי הרגשה שהכל יהיה בסדר. בעלי מאוד ריאלי. הוא רוצה לדעת בדיוק מה יקרה. ידענו שאנחנו הולכים להפסיד כסף בחתונה. אבל דחינו כבר את החתונה וזה מעייף. להגיד שלא חששנו? חששנו מאוד מהכל. פחדנו שאחד האורחים יידבק בחתונה שלנו. אבל באותו היום היה יום שמשי, אף אחד לא נדבק והיה מדהים. הדבר היחיד שהיה זה ששוטרים הגיעו ופיזרו את החתונה. אבל לא נורא. דאגו שאנשים יחזרו הביתה לשמור שבת".

מצטערת שלא התחתנת באולם?

"ממש לא. אם הייתי חוזרת אחורה הייתי מתחתנת ככה. הקורונה, עם כל הדברים הרעים, הביאה גם דברים טובים כמו לדעת להסתכל על הדברים אחרת, לא לחפש את הראוותני. לא חייב להיות חופה מטורפת ואולם מרהיב. האנשים הם מה שחשוב.

איפור: מרים שי, שיער: ליאור נחמן, שמלה: עדן לוי. צילום: אבשלום זוהר

 

ספיר ויוחאי אלפסי

ספיר ויוחאי אלפסי היו יחד שנה לפני שיוחאי כרע ברך והציע נישואין לפני כחצי שנה. השניים רצו להתחתן באולם אירועים אבל ידעו שהקורונה יכולה לשבש את התוכניות: "חיכינו עם כל הסגירות כמעט חצי שנה בתקווה שהאולמות ייפתחו. היה לחץ והיו הרבה מאוד כעסים ולחצים בגלל אי הוודאות. בסוף החלטנו לעשות את החתונה בבית כנסת וברוך השם התברר לנו שהחתונה האותנטית היא החתונה הכי יפה שיש".

השניים הלכו על קונספט מיוחד כיאה לתקופת הקורונה, חתונה בקפסולות: "בהתחלה היתה התלבטות אם לחכות שהקורונה תיגמר וייפתחו את אולמות האירועים. חיכינו עוד ועוד אבל ראינו שאין שום התקדמות, ההפך. אז החלטנו להתחתן בבית כנסת בקפסולות. חילקנו את האורחים לשתי קפסולות קטנות. קפסולה של חברים וקפסולה של משפחה. כל קפסולה הגיעה בשעה אחרת, היו איתנו שעתיים והלכו וקפסולה שנייה הגיעה. החברים הגיעו בקבוצה הראשונה, היה בופה מחוץ לבית הכנסת, שמרנו על ההנחיות, היתה מוזיקת רקע והיה מאוד כיף. אחרי שעתיים בערך הם הלכו והגיעה קפסולה של המשפחה לבית הכנסת בפנים עם שולחנות לפי ההנחיות. 20 אנשים בקפסולה. קטן, מצומצם, אבל הכי יפה. כמובן שכל כלה רוצה ביום המיוחד שלה אולם ושהכל ילך חלק. אבל עכשיו כשאני חושבת על זה זו היתה חתונה מהממת ואני לא מצטערת".

היו חששות?

"בסוף, היתה חתונה מהממת ותחושה מדהימה. היו הרבה לחצים לפני ושעה לפני החופה עוד הייתה אי וודאות. אבל בסוף הרגשנו כמו חתונה רגילה רק שאת הכל סגרנו בשבוע. אם יש זוגות שמתלבטים מה לעשות אני ממליצה להתחתן בלי להסס. זה היה מושלם. חברה שלי חיכתה שנה ובסוף גם היא התחתנה. לא צריך לחכות".

איפור: אמה ורד, שיער: ליאור נחמן. שמלה: תמר מלכה צילום: פוטו יחיאל

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה