מגזין

גם יפה וגם אופה

מגזין14 בינואר 2021    5 דקות
1

מאי אלמקייס, רק בת 20 וכבר הספיקה להצטלם לקליפ של הזמר אליעד, לצעוד על המסלול בשבוע האופנה הישראלי ולהיות קונדיטורית מוערכת שמכינה קינוחים למיטב הידוענים, מיהודה לוי ועד עדי הימלבלוי

גם יפה וגם אופה
צילום: דניאל אוחנה

העולם שייך לצעירים. המשפט הזה עובר בפני דורות שלמים ומבטא את ההתקדמות של העולם. הצעירים הופכים ליותר ויותר צעירים וההצלחות מגיעות בתקופות מוקדמות יותר. אחת כזו שמצליחה גם בגילה הצעיר, היא מאי אלמקייס, צעירה משוחררת מהצבא, רק בת 20 אבל כבר מחזיקה בקריירה של דוגמנית שכוללת תצוגות אופנה, השתתפות בקליפ של אליעד וקריירה כקונדיטורית שכבר הספיקה להכין קינוחים למיטב הידוענים בארצנו. מיהודה לוי ושלומית מלכה, דרך איתי תורג'מן וישראל אוגלבו ועד עדי הימלבלוי ודניאל עמית. אז תכירו את מאי אלמקיים שכבר עכשיו אפשר להגיד שהיא אחת הצעירות פורצות הדרך בישראל.

אלמקייס כאמור, רק בת 20, חיילת משוחררת מבאר שבע במקור. אם תשאלו אותה מי היא, כנראה שהתשובה הראשונה תהיה קונדיטורית: "נחשפתי לעולם הקונדיטוריה בגיל מאד צעיר: היא מספרת על תחילת הדרך ומה משך אותה לעולם הקינוחים: "לא זכור לי מה היה הדבר שהלהיט אותי להיכנס למטבח אבל אני לעולם לא אשכח את אותו היום. זה התחיל ביום שישי אחד שבו החלטתי שאני נכנסת למטבח ומכינה קינוחים למשפחה. בדיוק כמו שמתאים לי ולאופי שלי, קפצתי ישר 'למים העמוקים' והכנתי מספר קינוחים. אני זוכרת את הקינוחים כאילו זה היה אתמול. היו שם עוגות מוס אישיות בטעם אוראו שאותן עד היום אני נוהגת מדי פעם להכין. ידעתי מההתחלה שזו  אהבה ממבט ראשון ומאותו הרגע הבנתי שאני לא מתכוונת לעצור שם".

אלמקייס החלה להכין קינוחים ומארזים וההזמנות החלו להגיע. פתאום, בלי לשים לב ומבלי להתכוון, המארזים שלה הגיעו לידוענים שקיבלו אותם כמתנה. מאוחר יותר, הפניות מאותם ידוענים הגיעו לבד. בין היתר אפשר למצוא שמות כמו יהודה לוי ושלומית מלכה, עדי הימבלוי, ישראל אוגלבו, איתי תורג׳מן, סאבלימינל, גילי אלגבי, בניה ברבי, דניאל עמית. בין היתר היא מצאה את עצמה גם מכינה מנות אחרונות בארוחת ערב במסעדת הקונספט של ליאור אוחיון ״סיר עבדול״ בתל אביב".

אלמקייס, ואת זה קשה לפספס זכתה גם לגנים מצוינים, ואתם לא תופתעו שיחד עם הקונדיטוריה, גם עולם הדוגמנות קרץ לה ובגיל מאוד צעיר היא כבר החלה להסתובב בין סוכנויות דוגמנות ולהשתתף בהפקות: "גם לעולם הזה נחשפתי מגיל מאד צעיר, אולי אפילו צעיר מדי" מספרת אלמקייס, "מאז ומתמיד היו מחמיאים לי על המראה שלי, מאז שהייתי ילדה קטנה אנשים אף פעם לא הפסיקו להגיד לי שאני יפה ושאני חייבת לעשות עם זה משהו ולהיות דוגמנית, לאט לאט זה התחיל לחלחל בי והתחלתי לרצות את זה גם. אני זוכרת שכבר בגיל 7 התחלתי להסתובב עם ההורים שלי בין סוכנויות ולעשות הפקות צילומים קטנות וככל שהתבגרתי הבנתי שהעולם הזה הוא לא מנצנץ וזוהר כמו שהוא נראה. הוא מצריך המון עבודה קשה ויכולת לשמוע את המילה 'לא', רוב העבודות שלי הן צילומי תדמית למאפרות ומעצבי שיער מכל המדינה, עשיתי גם מספר הפקות אופנה ביניהן לחברת המשקפיים ToSee בבאר שבע. השנה צעדתי בפעם השנייה בחיי על מסלול בשבוע האופנה הישראלי. השתתפתי בתצוגת האופנה של המעצב מעוז דהאן לצד מאור שוויצר, דין מירושניקוב, איתי תורג׳מן וגל גברעם".

אלמקייס כאמור היא משוחררת טרייה וכיאה לתקופה שלנו, נגיף הקורונה גרם לתוכניות ולחלומות קצת להשתנות. אבל אלמקייס מצאה בו גם לא מעט דברים טובים, דבר אחד טוב במיוחד: "הקורונה השפיעה עליי מאד בכך שהיא עיכבה, ומעכבת לי עד היום את תחילת חיי האזרחות. השתחררתי מהצבא בשיא תקופת הקורונה ולא הייתה לי את האופציה להתחיל דברים שחשבתי לעשות. אך מנגד לכך, ״בזכות״ הקורונה הכרתי את אהבת חיי, המשכתי להתנסות ולהתפתח במטבח ובין היתר זכיתי בעבודות מדהימות בעולם הדוגמנות".

אם אלמקייס נראית לכם דומה אז אולי זה מגיע מהקליפ של הזמר אליעד לשיר השקט שלך בו השתתפה: "ההיכרות ביני לבין אליעד התחילה הרבה לפני ההצעה להשתתפות בקליפ. אליעד הוא חבר טוב שלי ושל בן זוגי וכשהקליפ היה עתיד להצטלם אליעד חיפש מישהי עם קריטריונים דיי זהים לשלי, ובדקה התשעים לצילומים הוא שאל את המנהל שלו למה לא מאי בעצם? וכך התחלנו" מספרת אלמקייס, "העבודה איתו הייתה מאד מהנה, היה לנו יום צילומים ארוך ואינטנסיבי אבל הכל הרגיש מאד טבעי, מעבר לעובדה שמצאתי את עצמי רוקדת במשך שעה, לבד במרפסת עם השיר שמתנגן בריפיט ורחפן שמצלם אותי מכל הכיוונים  אבל גם זו הייתה חוויה ללא כל ספק".

לפני כשבועיים אלמקייס גם שינתה את הסטטוס למאורסת כשבן זוגה דני אביכזר, הידוע כדני איי, הציע לה נישואין. דני הוא הוא מפיק ובמאי ואחד הישראלים הכי מקושרים בתעשייה באל איי עם רשימה ארוכה של סלבריטאים אותה הוא מכיר. פער הגילאים בין השתיים הוא יותר מ-20 שנה אבל אלמקייס מדגישה כי אין שום משמעות לפער: " הפער לגמרי אינו אישיו ובמקרה הספציפי שלנו הוא אינו מורגש בכלל. למען האמת כשהכרתי את דני לא ידעתי מי הוא. לא ידעתי מה הגיל שלו או מה הוא עושה בחיים. כשההיכרות בנינו החלה להתפתח והתחלתי לגלות את כל הפרטים האלו זה כבר לא היה רלוונטי כי האישיות הכובשת שלו והאופי שלו התעלו על הכל. להפך, העובדה שהוא עזר לכל כך הרבה אנשים בקריירה רק חיזקה וגרמה לי להבין כמה שהוא אדם טוב והרצון שלו לעזור לכולם תמיד קיים. בעיקר לישראלים".

עם הארוס הטרי, דני איי

אז מה החלום הגדול שלך?

"את האמת, עם הקורונה החלומות משתנים אז החלום הכי גדול שלי כרגע הוא שהקורונה תהייה מאחורינו. לאחר מכן אוכל להגשים את חלומי ולטייל בעולם, ולבסוף לפתוח לעצמי קונדיטוריית בוטיק קטנה אי שם בלוס אנג׳לס".

 

 

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • שי

    אמאלהההה איזו יפייפיה
    גם יפה וגם אופה
    בהצלחה יא אלופה