מגזין

ביחו הגדול יודע הכל

מגזין20 בנובמבר 2020    6 דקות
0

מה עושה שחקן תיאטרון ומפיק אירועים שכל עולמו נסגר לפני שמונה חודשים? הופך לגיבור ילדים חדש

ביחו הגדול יודע הכל
עיצוב. רן יוסף

בחודשים האחרונים דמות חינוכית חדשה נכנסה אל עולמנו. תשכחו מיובל המבולבל ומני ממטרה ותכירו את הדמות הצבעונית החדשה של הילדים, ביחו הגדול. אם את ביחו אתם חושבים שאתם מזהים אז זה בגלל שביחו הגדול הוא למעשה אביחי כהן, שחקן תיאטרון מוערך ומפיק מחונן.

כהן נולד בבאר שבע ועוד בתקופתו בבית הספר משך תשומת לב ואת קדמת הבמה בהצגות בית הספר. אחרי שירותו הצבאי כלוחם עשה מה שצעירים רבים לפניו עשו, ירד לאילת ועבד בצוות בידור, "העברתי שם תקופה ארוכה ומהנה, שם גם דבק בי השם 'ביחו הגדול'. 'ביחו' זהו שם כינוי וקיצור של אביחי, והגדול הגיע בעקבות תגובות הקהל, החברים והקולגות ל'ביצועים' על הבמה". מי שמכיר את כהן יספר לכם על אדם שכל חייו נועדו להיות על במה. האיש שהחיוך לא יורד מפניו ותמיד מוכן לעזור, "החלטתי שיש לי חלום ואני רוצה ללכת עם החלום ולהגשימו בצורה מקצועית. אז ניגשתי לאודישן ראשון לבית הספר למשחק ולא התקבלתי בטענה שאני לא מספיק בשל ושאני אנסה שוב בשנה הבאה". כהן לא התייאש והמשיך לעבוד ולהתכונן, "המשכתי לעבוד ולהתכונן לקראת המועד החדש, והפעם כן התקבלתי. עבדתי קשה כדי לשפר את השפה והידע בתחום התיאטרון כדי להוכיח שהכול אפשרי אם רק רוצים". כהן הפך להיות לבין המובילים בכיתתו עם תפקידים משמעותיים בהפקות. לפני שסיים את הלימודים ב-2010  התקבל לתיאטרון הפרינג' בעיר והחל להופיע כחלק מלהקת השחקנים הקבועה של התיאטרון בשם 'אנסמבל עיט'  במגוון הצגות בארץ ובחול. במקביל שיחק בהצגות ילדים בכל מיני תחומים ונושאים, יצר את המופע המוסיקלי הפרטי שלו 'מלודיה והרמוניה' והופיע בכל רחבי הארץ.

כהן היה שחקן למבוגרים עם כמה תפקידים משמעותיים שם זכה בפרסים ומחמאות. אבל כהן ידע שהוא יכול לגעת בעולמות אחרים, "ההחלטה לפתח את 'ביחו הגדול' הגיעה בערב ל"ג בעומר. ערכנו מדורה עם כל החברים והילדים שלהם והחלטתי ללמד את הילדים את משמעות החג ומדוע מדליקים מדורה, משחקים בחץ וקשת וכו', אז התחפשתי לדמות מאותה תקופה (בר כוכבא) והפתעתי אותם מסביב למדורה, אכלנו תפוח אדמה וסיפרתי את הסיפורים, הילדים היו מרותקים. כשסיימנו, זוג חברים ניגש אלי ואמר לי שזה היה מדהים ושאני מוכרח לעשות עם זה משהו, חייבת להיות לך תוכנית טלוויזיה שתלמד את הילדים בדרך המיוחדת שלך הם אמרו. חשבתי על זה ואמרתי למה לא? לקחתי את הרעיון וידעתי שאעשה איתו משהו".

כך נולד לו ביחו הגדול יודע הכל, דמות חינוכית, צבעונית, מקפיצה וחייכנית המלמדת את הילדים באופן ויזואלי אותיות, מספרים והמון מילים שהם נתקלים בהן במהלך היום יום, בבית, בגן החיות, בלונה פארק או בסתם עוד טיול בגן השעשועים, בנוסף לנושאים חשובים כגון בטיחות בחשמל, כיבוי אש ועוד המון תכנים חשובים. הדמות מעשירה את הידע הכללי שלהם בסרטונים ביוטיוב והכי חשוב בצורה חינוכית, "באמצעות הדמות אני בעצם מעניק פלטפורמה לימודית חינוכית לכל הילדים במדינה, בעיקר בגנים ובשכבות הנמוכות א'-ג. באופן נעים ,מגניב הומוריסטי והכי חשוב חינוכי" אומר כהן.

עיצוב. רן יוסף

כהן, שכל עולמו היה עולם הבמה פשוט הפסיק לעבוד יום אחד והבין כמה המקצוע שלו הוא נזיל, "באה הקורונה והפסיקה הכל. תוך כדי תקופת הסגר עם הילדים בבית אני מנסה להיות יצירתי עד כמה שאפשר ובמקביל צופה בבתי הקטנה יושבת עם הטלפון וצופה בכל מיני סרטונים חסרי תוכן לחלוטין ביוטיוב. כמוה יש עוד מאות אלפים ברחבי המדינה. ומאותו הרגע לקחתי החלטה שאני חייב להגיע ולהנגיש עבור אותם ילדים תוכן איכותי, חינוכי ביוטיוב.  באותו יום אני זוכר שפשוט ישבתי וכתבתי סקיצה ראשונית שהפכה לתסריט הראשון ועוד תסריט ולאט לאט זה פשוט התחיל לרוץ . גייסתי את צוות הצילום שלי, עורכי וידאו, מפיק מוזיקלי, שיתפתי אותם ברעיון ויאמר לזכותם שכולם עפו על זה ונרתמו למשימה. משם הכול היסטוריה. וככה נולד ביחו הגדול שיודע הכל".

כל הפרנסה שלך מגיעה מהבמה ופתאום אין כלום. איך זה גורם לך להרגיש?

"אין ספק שבתור שחקן התקופה הנוכחית מאוד מאוד קשה לי, מבחינת חוסר פעילות כללי והכי קשה הוא החוסר וודאות מה יהיה עם תחום האומנות והתרבות בכללי. אנחנו היינו הראשונים להיסגר וכנראה האחרונים להיפתח.. אני אבא ל-2 ילדים קטנים שצריך לפרנס, הוצאות לבית, משכנתא ועוד המון דברים מסביב שנשארו אותו דבר. מה שהשתנה זה שאין תעסוקה ופרנסה. אני לא לבד במאבק הזה, יש איתי עוד כל כך הרבה קולגות מהתחום הזה שכולם פשוט חיים מהיד לפה.. ולפעמים גם את זה אין. התיאטרון הוא לא רק השחקנים שעל הבמה. זה עולם שלם של תאורנים, צוות הגברה, מפעילים, שיווק, מתאמים. שכולם כרגע בבית . בכל זאת אני אופטימי ומקווה מאוד שזה ייגמר בהקדם. מקווה שתמיד אצליח להיות יצירתי ולהפוך את המינוס לפלוס".

בינתיים כמה פרקים של ביחו הגדול כבר יצאו ליוטיוב וכהן מקבל אליו סרטונים של ילדים שיושבים וצופים בפרקים, "יש עוד המון פרקים שעתידיים לעלות עם שיתופי פעולה במגוון נושאים חשובים. כמובן שיש תכנון להתפתח עם התוכנית ולהגיע לרמה ארצית ולהגיע לכל בית ובית במדינה. גם משפחות שלא נמצאות בארץ נחשפו לביחו הגדול ונהנות מהתכנים. היופי שהוא שהתוכנית זמינה בערוץ היוטיוב הרשמי שלי באינטרנט וכל מי שרוצה בכל מקום בעולם יכול לצפות. אני מאמין שבהמשך גם יהיה מופע גדול שישלב עוד כמה כוכבי ילדים גדולים. הורים וילדים שולחים לי סרטונים וצילומים שלהם יושבים וצופים בפרקים ועוד מבקשים לראות שוב ושוב. מבחינתי זאת המתנה הגדולה ביותר. בשבועות האחרונים הגעתי להמון ילדים שנחשפו וצפו בי וביקשו שאגיע אליהם. כמובן שהשתדלתי להגיע לכל אחד לבית עם מתנה אישית  ל מזכרת מהביקור. זה פשוט מרגש.  יש כאלו שחוגגים יום הולדת ומבקשים הקדשה בטלפון, כמובן שאני נענה ושולח מיד. הורים מבקשים להפתיע את הילדים שלהם עם ברכה שלי עבורם ואתה מבין פתאום שזאת שליחות לכל דבר. אין דבר יותר משמח מזה. לאחרונה פתחתי את האפשרות  שהילדים יבחרו את הפרק הבא. הצעתי 3 מקומות שאני אצלם פרק עבורם וההחלטה היא שלהם. הפרק שניצח הוא על המטוסים אז בימים אלו צילמתי פרק מגניב על המטוסים שבקרוב יעלה לאוויר".

צילום: פרטי

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה