מגזין

איתה או בלעדיה

מגזין18 בספטמבר 2020    4 דקות
0

טל סופר מבאר שבע, רק בת 15 אבל כבר מחזיקה בסינגל וקליפ ראשון בדרך לסינגל נוסף ומסומנת כהבטחה גדולה

איתה או בלעדיה
צילום: גיל נמט

בשבוע שעבר הגיח לאוויר העולם הסינגל הראשון של יוצרת צעירה מבאר שבע, טל סופר. סופר, רק בת 15 אבל כבר מחזיקה בסינגל ובקליפ מושקע ראשון בדרך לסינגל שני שייצא בקרוב. סופר היא תלמידת כיתה י' בבית הספר מקיף רגר בבאר שבע. היא סולנית בלהקת פנטזיה בניהולה של טטיאנה בסמרטני, השתתפה בתוכנית "דה בוקס" ובפרויקט מקורוק בבאר שבע. אם כל זה לא מספיק, היא גם מתנדבת בלהקת יחד, להקה ייצוגית של המרכז לבריאות הנפש. ואת כל זה היא עושה כשהיא רק בת 15, "אני גם לומדת פיתוח קול והשתתפתי בהמון תחרויות שירה גם בארץ וגם בחו"ל. במסגרת הלהקה היינו בתחרויות בינלאומיות לדוגמה. אני גם מנגנת על קלידים וקצת על תופים" היא מספרת.

סופר מדגישה כי מבחינתה, היא ידעה שהיא רוצה להיות זמרת כבר מגיל מאוד צעיר, "תמיד ידעתי שאני רוצה להיות זמרת. אני זוכרת אירוע ספציפי מהגן שעשו לי במה מקוביות, עמדתי עליה ושרתי. ככה התחילה האהבה למוזיקה. נכנסתי ללהקת פנטזיה בגיל 6, הם זיהו את הכישרון ומשם התפתחתי. פנטזיה זו להקה שלא מזמן חגגה 20 שנה. להקה ייצוגית של חברת כיוונים שכל הזמן בפעילות. אם זה תחרויות, הופעות, אין לי רגע שלא עושים בו משהו. הלהקה נורא פעילה וגם כשזה לא תחרותי אז אנחנו מתנדבים בבתי אבות להופעות. אני חושבת שמההתחלה רציתי להיות זמרת וכשהחלטתי שזה זה אז הלכתי על זה בכל הכוח. טוב לי פה, אני מרגישה בבית, אני מרגישה שמוזיקה גורמת לי להיות שלווה יותר, יצירתית יותר, זה עושה לי טוב פשוט. זה מה שמושך אותי".

סופר גם השתתפה בעונה השנייה של התוכנית "דה בוקס", תוכנית כשרונות צעירים שמשודרת בערוץ kids, "הייתי פיינליסטית התכנית "דה בוקס", תכנית שנתנה לי חוויה מדהימה, לקחתי משם המון, פגשתי אנשים. תכנית של ערוץ קידס עם  ילדים מכל הארץ שמגיעים להראות את הכישרון שלהם בתוך קופסה, שזה רעיון גאוני בעיניי. נרשמתי לעונה השנייה ובהתחלה לא ציפיתי להרבה, רציתי להנות והגעתי לגמר בזכות המון תמיכה מחברים ומשפחה. היה לי נורא כיף, אחלה חשיפה קיבלתי הרבה מחמאות".

צילום: גיל נמט

עכשיו כאמור, יצא הסינגל הראשון של סופר "איתך או בלעדייך" אליו גם מתלווה קליפ מושקע, "זה הסינגל הראשון שלי, שיר שכתב לי ערן קאשי ללחן שלו. השיר בעיניי הוא שיר שמדבר אליי או לכל הנערות, בגלל זה אהבתי אותו ובגלל זה בחרתי בו. זה שיר מקפיץ, קליט שמאוד מתאים למסיבות. הקלטתי אותו גם אצל ערן קאשי ולקח לנו המון זמן כי עשינו בו שינוים ושיפורים אבל בסוף התוצאה היתה מדהימה ועשינו את הקליפ שהוא נורא מושקע. בקליפ חשבנו על כל פרט, מתלבושות ועד לוקיישנים. שיתפנו פעולה עם הרקדניות מהסטודיו של דן אודיז ויצא קליפ ממש יפה. השיר מדבר על ילדה/נערה שכנראה היו לה חיבורים עם כל מיני בנים מסוימים והיא החליטה עם עצמה שטוב לה לבד. השורה בשיר שאומרת 'אני לא צריכה אף אחד, לא מפחדת מאף אחד', היא אחת השורות הכי חזקות. הילדה המדוברת היא חזקה ועצמאית  שלא נותנת לשום דבר לשבור אותה".

איך הרגשת לשמוע ולראות את עצמך בקליפ?

"מדהים. אי אפשר לתאר כמה זה ריגש אותי. כל כך הרבה חברים שיתפו את הקליפ ואהבו אותו. הכל קרה בזכות אמא שלי, אין עליה בעולם. היא עשתה את הכל והיא האמא הכי תומכת בעולם".

הקליפ כבר הגיע ליותר מ40 אלף צפיות ובקרוב תוציא סופר שיר שני, הפעם במסגרת פרויקט מקורוק במרכז הצעירים בבאר שבע בו השתתפה, "השיר הבא שלי הוא ממקורוק. שיר שאני כתבתי והלחנתי. צילמו לו כבר קליפ במסגרת הפרויקט. זה שיר שיותר קרוב לסגנון המוזיקלי שלי. אני לא שואפת להיות כוכבת פופ. אני יותר מעדיפה את עצמי מול הפסנתר. לשם אני שואפת והשיר הבא יהיה שיר יותר מרגש ועוצמתי וגם שיר שיהיה נורא אקטואלי. שיר שהוא גרסה חדשה לסיפור אמנון ותמר שמדבר על התקופה עכשיו, על אלימות מינית נגד נשים. אני לא מדברת רק על המקרה. בשיר יש המון רגש. אפשר לשמוע אותי זועקת שם בשביל כל מי שנפגעה מינית. זה נושא מאוד מורכב אבל זה נושא שחשוב שידברו עליו".

 

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה