מגזין

עושים בית ספר

מגזין20 באוגוסט 2020    10 דקות
0

הם רוצים לחזור לבית הספר אבל בעיקר בגלל החברים, הם אוהבים ללמוד אבל לא מרחוק, הם בוחרים לבד את חולצות בית הספר אבל מקבלים אישור מההורים > שבעה תלמידים מבאר שבע והסביבה כבר לא יכולים לחכות ל-1 בספטמבר

עושים בית ספר
צילומים: אריאל גמון

בעוד פחות משבועיים תיפתח שוב שנת הלימודים בבתי הספר. זו תהיה שנה מורכבת ומאתגרת. בחסות הקורונה שנת הלימודים הקרובה תיראה אחרת לחלוטין. למידה מרחוק, קפסולות, מסיכות וריחוק חברתי, מושגים שנכנסו עמוק גם למערכת הלימודים. אבל עם כל הבלבול וחוסר הידיעה, ההתרגשות, לפחות אצל הילדים גדולה. לפגוש שוב את החברים, לחזור לכיתות, להפסקות, וכן, גם ללימודים, מעוררים אצל הילדים, בכל הגילאים, פרפרים בבטן כל פעם מחדש.

עכשיו זו גם התקופה בה ההורים מתחילים להכין את כל מה שצריך לחזרה לבית הספר. ציוד וכמובן גם חולצות בית הספר. בהתחשב בעובדה שמתווה משרד החינוך כולל בתוכו חזרה מלאה של תלמידי כיתה א-ד' וחזרה חלקית של שאר התלמידים, הטירוף לקראת החזרה התחיל.

אז לקחנו כמה מתלמידי בתי הספר היסודיים מהאזור לרשת סלקשיין לעלות על חולצות בית הספר ולתרגל את החזרה. ביקשנו מהילדים לספר לנו קצת על ההתרגשות לקראת החזרה, למה מתגעגעים, למה פחות וגם איך בוחרים מה ללבוש כל יום מחדש. התוצאות לפניכם.

שוהם סגל
עולה לכיתה א'

שוהם סגל תעלה לראשונה לכיתה א' מה שכמובן גורר את ההתרגשות הראשונה לעזוב את גן הילדים ולעבור לכיתת הלימוד. הספרים, המחברות והלוח מחכים וההתרגשות בשיאה

מה את עושה בחופש הגדול?

"אני נפגשת ומשחקת  הרבה עם חברות שלי מהגן, רואה סרטים ומבלה כל יום בבריכה"

את מתרגשת לקראת המעבר לכיתה א'?

"אני מאד מתרגשת שאני מתחילה ללמוד, שאפגוש בקרוב את המורה החדשה ואשחק עם כל החברות בהפסקות. קנו לי ילקוט חדש מחליף צבעים של לול, קלמר ורוד, עטיפות וציוד שבחרתי. סידרתי כבר את כל הציוד. כיף לעלות לכיתה א' ואני שמחה מאוד".

איזה מקצועות תרצי ללמוד?

"אני אוהבת חשבון, עברית, אומנות וספורט".

איך בוחרים בגד לבית ספר?

"עד עכשיו התלבשתי איך שאני רוצה לגן. בגלל שאני עולה לכיתה א' ובבית הספר שלי לובשים תלבושת אחידה. זו שנה ראשונה שאני לא יכולה ללבוש לבית הספר כל בגד שאני רוצה ובמקום שמלות אני אלבש רק חולצות עם סמל בית ספר ומכנסיים. ביקשתי מאמא ואבא לקנות לי חולצות בכל הצבעים".

איזה צבעים את מעדיפה ללבוש?

"לבן, ורוד, סגול".

ואיזה צבעים את לא תלבשי לעולם?

"צהוב, ירוק וחום".

 

אריאל בלוסטוצקי
עולה לכיתה ב'

אריאל בלוסטוצקי עולה לכיתה ב' בבית הספר בן גוריון. היא עברה שנה קצת מוזרה במהלכה נסגר בית הספר לכמה ימים בגלל חשיפה לחולה קורונה אבל מבחינתה היא כבר מוכנה לחזור לשגרה מלאה בבית הספר. ותתפלאו, היא אפילו מחכה לזה בקוצר רוח

מה את עושה בחופש הגדול?

"הייתי אמורה להיות בקייטנה שבסוף נסגרה אז אני מטיילת כמעט כל יום במקום אחר והכי כיף זה שאני מבלה הרבה בקייטנה של סבתא"

למה את הכי מתגעגעת?

"אני מתגעגעת מאוד לחברים. לשחק בהפסקות וגם לפגוש את החברות אחר הצהריים. אני מאוד אוהבת ללמוד אז מתגעגעת ללמוד דברים חדשים"

איך הרגשת שסגרו את בית הספר בגלל הקורונה והלימודים מרחוק דרך המחשב?

"זה היה קצת משונה, כי בהתחלה גם הרבה ילדים לא הגיעו לבית הספר. אבל עדיין היה כיף לחזור. ללמוד מרחוק היה נחמד אבל מאוד התגעגעתי להיפגש וללמוד עם הילדים בכיתה כי למידה מרחוק משעממת מהר מאוד".

איך בוחרים בגד לבית ספר?

"לרוב אני בוחרת לבד איזה צבע שבא לי ללבוש באותו יום לבית ספר. אבל תמיד אמא מסתכלת מה בחרתי לפני שאני יוצאת ללימודים".

איזה צבעים את אוהבת ללבוש?

אני מאוד אוהבת תכלת, אבל לא יכולה ללבוש כל יום חולצה בצבע הזה לבית ספר אז מגוונת"

איזה צבע לא תלבשי לעולם?

"אני לא חושבת שיש צבע כזה. אני יכולה לשים כל חולצה או בגד בכל צבע, תלוי איך הוא ייראה"

 

נועם ונועה לוי
עולים לכיתה ד'

נועם ונועה לוי הם תאומים שדומים אבל גם מאד שונים בבחירות שלהם. שניהם מאוד שמחים לחזור ללימודים, בעיקר בגלל הגעגוע לחברים.

מה אתם עושים בחופש הגדול?

נועם: "אני משחק הרבה בסוני בפורטנייט עם חברים".

נועה: "אני הרבה בטלפון רואה סרטונים".

למה אתם מתגעגעים?

נועם: "אני מתגעגע לחברים. לשיעורי ספורט וגם קצת לשיעורי אנגלית"

נועה: "גם אני מתגעגעת לחברות. הייתי רוצה לחזור לבית ספר בגלל החברות. אני גם מאוד אוהבת את שיעורי ספורט וגם את שיעורי אומנות".

איך הרגשתם שסגרו את בית הספר בגלל הקורונה והלימודים מרחוק דרך המחשב?

נועה: "בהתחלה זה היה כיף להיות בחופש. אבל זה גם היה מבאס כי לא ראינו את החברות. גם ללמוד מרחוק היה יותר משעמם מללמוד בכיתה וגם לא כולם התחברו"

נועם: "אצלנו החברים שלי התחברו לשיעורים מרחוק אבל תמיד יותר כיף בכיתה מאשר בבית".

איך בוחרים בגד לבית ספר?

נועם: "לפעמים אנחנו ולפעמים ההורים. אני לרוב נותן לאבא ולאמא לבחור לי את הבגדים. אני סומך עליהם. אני גם הולך עם ג'ינס ונעליים לבית ספר אז יותר קל לבחור בגדים. אם יש צבע שאני לא אוהב אני לא אלבש"

נועה: "לפעמים אני בוחרת צבע מסוים שבא לי ללכת איתו לבית הספר אבל לרוב ההורים בוחרים".

איזה צבעים אתם אוהבים ללבוש?

נועם: "אני אוהב יותר צבע שחור".

נועה: "אני אוהבת את הצבע הצהוב".

איזה צבע לא תלבשו לעולם?

נועה: "אני לא אוהבת צבע חום. אין לי שום חולצה בארון בצבע הזה".

נועם: גם אני לא אוהב חום וגם לא כתום".

 

אורי סגל
עולה לכיתה ד'

אורי עולה לכיתה ד' ומאוד רוצה לחזור לבית הספר לפגוש את החברים. סגל גם מאוד אוהב סדר בארון  הבגדים וככה קל לו יותר לבחור את החולצה לבית ספר בכל יום

מה אתה עושה בחופש הגדול?

"טיילתי בכל מיני מקומות יפים בארץ וביליתי הרבה עם סבתא וסבא שמפנקים אותי כל הזמן"

למה אתה הכי מתגעגע בבית ספר?

"כמובן לכל החברים וגם לשיעורי ספורט שהם השיעורים המועדפים עליי".

איך הרגשת שסגרו את בית הספר בגלל הקורונה והלימודים מרחוק דרך המחשב?

"נהניתי להתעורר מאוחר יותר בבוקר, לא למהר להתלבש ולהתארגן לבית הספר ולהישאר ללמוד בזום איך שנוח לי. המשחק עם חברים בהפסקות היה נורא חסר לי, היה קשה לא לצאת מהבית לפגוש חברים כל כך הרבה זמן".

איך בוחרים בגד לבית ספר?

"אני בוחר בגד פשוט ונוח. הכל מסודר אצלי בארון וככה יותר קל לי בכל יום  לבחור חולצה אחרת" .

איזה צבעים אתה אוהב ללבוש?

"כחול, תכלת, לבן, שחור ואפור"

איזה צבע לא תלבש לעולם?

"חום וירוק".

 

רוני סגל עולה לכיתה ה'

רוני סגל עולה לכיתה ה' ועדיין לא יודעת כמה ימים תלמד בבית ספר וכמה ימים יהיו מהבית. אבל היא כן יודעת שהיא כבר רוצה לחזור

מה עושה בחופש הגדול?

"בחופשה אני בעיקר נהנית מבילוי בים ובבריכה וגם מנצלת את הזמן להיות עם המשפחה והחברים"

למה את הכי מתגעגעת בבית ספר?

"לחברות והחברים, למשחקים המשותפים יחד בהפסקות".

איך הרגשת שסגרו את בית הספר בגלל הקורונה והלימודים מרחוק דרך המחשב?

"מצד אחד נהנתי מאוד מזמן איכות עם המשפחה, הבילוי יחד כל כך חשוב ומצד שני החברות והחברים היו חסרים לי מאוד וגם המפגש עם המורה.  אני אישית מעדיפה לימודים בבית הספר על פני לימודים בזום".

איך בוחרים בגד לבית ספר?

" יש לנו תלבושת אחידה אז אני מקפידה לגוון ובכל יום אני לובשת חולצה בצבע אחר".

איזה צבעים את אוהבת ללבוש?

"את כל גווני הוורוד, סגול ולבן".

איזה צבע לא תלבשי לעולם?

"חום".

 

אופק אליהו
עולה לכיתה ו'

אופק אליהו עולה לשנה האחרונה שלה בבית הספר היסודי, רגע לפני המעבר לחטיבת הביניים. היא מאוד שמחה לחזור ומקווה שתלמד כמה שיותר זמן בבית הספר ולא מול המחשב

מה עושה בחופש הגדול?

"שיחקתי עם אחותי וגם טיילתי קצת עם אמא שלי. בעיקר נהניתי מהחופש"

למה את הכי מתגעגעת בבית ספר?

"אני מאוד מתגעגעת ללמוד. אני אוהבת ללמוד ואת כל המקצועות. אני כמובן רוצה לחזור ולפגוש את כל החברות".

איך הרגשת שסגרו את בית הספר בגלל הקורונה והלימודים מרחוק דרך המחשב?

"זה היה מאוד מבאס כי לא ראיתי את החברות תקופה מאוד ארוכה, לא יכולתי לשחק איתם וזה היה מאוד חסר. היה גם קצת קשה ללמוד דרך המחשב בהתחלה אבל בסוף הסתדרנו".

איך את בוחרת בגד לבית ספר?

"אני בוחרת את הבגדים בעצמי ולרוב מכינה את מה שאני אלבש לילה לפני. לפעמים אני מתאמת עם חברה שאני והיא נלבש חולצה באותו הצבע".

איזה צבעים את אוהבת ללבוש?

"אני מאוד אוהבת ורוד. זה הצבע האהוב עליי".

איזה צבע לא תלבשי לעולם?

"אדום. אני פחות מתחברת".

 

יניב חדד
הבעלים של רשת סלקשיין

יניב חדד הוא הבעלים של רשת סלקשיין, רשת שכוללת 26 סניפים בכל הארץ. הרשת התחילה מקניון קטן בבאר שבע והתפתחה עם סניפים מאילת ועד נהריה. חדד מסביר כי ההכנות לקראת החזרה לבית הספר כבר החלו, "אנחנו מתמחים בכל מה שקשור לבייסיק עם מחירי לואו קוסט. התקופה הזו היא תקופה לחוצה בכל הסניפים עם החזרה לבית ספר. לרוב ההורים מחכים לרגע האחרון וכבר עכשיו מרגישים התעוררות של הורים לחולצות בית הספר. אנחנו מכירים ומוכנים ללחץ הזה. יש לנו מלאי אדיר של חולצות בכל הצבעים מידות וגזרות. התכוננו עם מלאים כבר לפני שלושה חודשים".

חדד מסביר כי הקורונה ומתווה משרד החינוך השאיר את ההורים קצת מבולבלים אבל מדגיש כי כבר עכשיו ישנה התעוררות אצל ההורים: "השנה הקורונה קצת מאיטה את קצב הקניות. ההורים לא יודעים אם יהיה או לא יהיה בית ספר, כמה ימים הילדים ילכו. אבל כבר עכשיו רואים התעוררות ואני מאמין שבשבועיים הקרובים הלחץ ייגבר. אנחנו מוכנים עם מלאי של חולצות הבייסיק באיכות הכי טובה. בשנה שעברה הגענו למקומות הראשונים בבדיקה של מכון התקנים לאיכות החולצות ואנחנו לא מתפשרים על זה. בכל מה שקשור לקנייה, אפשר לראות שההורים לילדים בבתי הספר היסודיים כבר מגיעים לרכוש חולצות בית ספר. אצל חטיבות הביניים וחטיבה עליונה יש יותר סבלנות ורצון ללכת לחולצות אופנתיות למרות שגם הם מבינים שהבייסיק אופנתי ומשתלם".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה