מגזין

רץ למרחקים ארוכים

מגזין9 באוגוסט 2020    2 דקות
0

עשה היסטוריה: מוחמד אבו ענזה מתל שבע הוא אלוף ישראל באתלטיקה, ובכך הפך לבדואי הראשון המחזיק בתואר זה. "החלום שלי שיהיו עוד הרבה אלופי אתלטיקה בדואים", הוא אומר

רץ למרחקים ארוכים
רץ למרחקים ארוכים. צילום באדיבות מכללת קי

מוחמד אבו ענזה בן ה-19 מתל שבע עשה היסטוריה כאשר הפך באחרונה לספורטאי הבדואי הראשון המחזיק בתואר אלוף ישראל באתלטיקה.

ל"שבע" נמסר, שאבו ענזה קבע שיא אישי בריצת 400 מטרים, כשעשה את המסלול בזמן קצר של 48.18 שניות, וכך ניצח בתחרות, וזכה במדליה. "זה כבוד גדול להיות הבדואי הראשון שזוכה באליפות ישראל", הוא אומר. "האתלטיקה איננה תחום ספורט פופולרי במגזר הבדואי, אצלנו כולם משחקים כדורגל. כשאני מספר לחברים שאני ספורטאי אתלטי, שואלים אותי 'מה זה'? החלום שלי הוא שבעוד 10 שנים יהיו עוד הרבה אלופי אתלטיקה בדואים".

אבו ענזה הוא ילד חמישי בין 7 אחים ואחיות. רוב בני משפחתו עוסקים במקצועות אקדמיים, ולכן ספורט אף פעם לא היה הכיוון שחשב שבו ילך. הכל התחיל כשאבו ענזה היה בכיתה ט', והמורה החדשה לספורט בבית הספר בו למד החליטה לאמן את התלמידים באתלטיקה. היא מיד הרגישה בכישרון של תלמידה, ושלחה אותו לתחרויות של בתי ספר. החיבור למועדון המקצועי "אתלטי הנגב" בבאר שבע לא איחר לבוא. תחרות אליפות ישראל היא תחרות הבוגרים הראשונה שלו. "לא תיארתי לעצמי שההצלחה תגיע כל כך מהר. זכיתי במדליות רבות וכל הסביבה שלי מפרגנת לי, זה מרגש מאוד", מוסיף אבו ענזה.

יומיים לאחר הזכייה, הוא סיים את המבחן האחרון שלו כסטודנט שנה שנייה לחינוך גופני במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע: "כשסיימתי את לימודי התיכון, השקעתי שנה שלמה באימונים, אבל כל הזמן חשבתי שכדאי שתהיה לי קריירה נוספת מעבר לקריירה הספורטיבית, ולכן נרשמתי ללימודים במכללת קיי. תחום החינוך הגופני הוא תחום שאני אוהב ויכול להשפיע בו, ואני מאוד נהנה מהלימודים שלי, אני רוצה להיות מורה משמעותי ולהוביל ילדים, בעיקר מהמגזר הבדואי, לעולם האתלטיקה שאינו מוכר בכלל אצלנו. חוץ מזה, המגרש בו אני מתאמן יותר מ-12 שעות ביום, עוד לפני שהפכתי לסטודנט, זה המגרש במכללת קיי".

במכללה האקדמית לחינוך גאים בהישג המדהים של הסטודנט, שכאמור מתאמן יחד עם אגודת "אתלטי הנגב" במתקן של מכללת קיי. "אנו קוראים לעיריית באר שבע ולמשרד התרבות והספורט להשקיע במתקן, כדי שיתאים גם לספורטאים הישגיים", מדגיש ד"ר איליה מורגולב (ראש המסלול לחינוך גופני במכללה). "האצטדיון של מכללת קיי עונה על הצרכים כשמדובר בסטודנטים לחינוך גופני, אבל פחות מתאים לספורטאים תחרותיים ברמה של מוחמד. המכללה מתחזקת את המתקן, אבל הגיע הזמן שהעירייה והמשרד ישקיעו באצטדיון ספורטיבי מקצועי וראוי, במטרה לצמצם את הפער בין הפריפריה למרכז בהיבט זה של תשתיות ספורט".

פרופ' לאה קוזמינסקי (נשיאת מכללת קיי) סיכמה: "אנו גאים מאוד בהישג של הסטודנט שלנו מוחמד אבו ענזה. אני בטוחה שכפי שהוא משקיע באימוניו כך ישקיע גם בתלמידיו. בעזרתו, תחום האתלטיקה יפרוץ גבולות ויחלחל גם לחברה הבדואית".

 

 

 

 

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה