מגזין

מי מתעסק זה ששון

מגזין18 ביוני 2020    3 דקות
0

היום יציינו בפאב הששון בעיר העתיקה יום הולדת 3 שנים, ציון דרך מרשים בחיי הלילה המקומיים

מי מתעסק זה ששון
ה"ששון" | צילום: אלמוג דהן

בסוף השבוע הקרוב בר ה"ששון" יחגוג שלוש שנים. אם אתם מכירים את ששון, חיוך גדול וודאי נמרח על פרצופכם. אם אתם לא מכירים ואתם חובבי כדורגל, אתם חייבים להגיע למדרחוב העיר העתיקה למקום הכי מגניב שיכול להיות לאוהד כדורגל, ולא רק. אל תצפו לגרנדיוזיות ולתפריט מגוון, אבל אם אתם בקטע של לחוות בר לונדוני, הששון זה המקום הכי קרוב לאווירה הלונדונית.

הבעלים של הששון הוא ערן אוחיון (27), יליד ותושב העיר שבגיל 24 החליט שהוא רוצה להקים בר משלו: "לא היה לי איפה לראות כדורגל ולשתות בירה בצורה אינטימית, החלטתי שצריך מקום כזה. לא היה בבאר שבע מקום קטן ואינטימי שאתה יכול לראות כדורגל עם חבר והחלטתי שצריך כזה". אוחיון לא מדגיש סתם את עניין הגודל, הששון במקרה הטוב יכול להכיל בתוכו 20 אנשים, כשבערבים גדולים מוציא כיסאות החוצה. הגודל הוא חלק בלתי נפרד מהמקום. הששון זה המקום לבוא עם החבר'ה בלי צורך "להתלבש" לפני. הששון זה המקום לשבת קרוב אחד לשני על כוס בירה, דייט מגניב בעיר העתיקה או כל דבר אחר, "החלטתי לפתוח בעיר העתיקה כי זה שילוב של אמונה ואסטרטגיה. אני מאמין שהעתיד של העיר העתיקה עוד לפניה. חוץ מזה, זה המקום הכי שווה בבאר שבע מבחינת האנשים שבו, השכנים שיש לי, האווירה המיוחדת שמשלבת גם צעירים וגם אוכלוסייה וותיקה. יש תמהיל נכון של בעלי העסקים ומי שחי שם".

פאב ה”ששון” ממוקם בדיוק בתחילת המדרחוב בעיר העתיקה. אותו מדרחוב שביום פועל כמרכז מסחרי קטן, מקבל נוף שונה בלילות: "פתחתי את הששון במקום חנות צעצועים וחד פעמי שהיתה שם כמעט 12 שנה. אני הגעתי אחרי שאיתי פרל פתח את הבר שלו. לפני פרל, המדרחוב היה מקום קצת לא נעים בלילה. היה שומם לגמרי. הוא פתח, אחרי זה גם אני, ואחרי זה פתחו עוד בר לידנו. הקוביה הזו של שלושה ברים עשתה טוב. בכלל, אני מקווה שיפתחו עוד ברים. מה שמיוחד פה זה שאין באמת תחרות. כל אחד משלושתנו מציע משהו אחר. עוד ברים ועוד תחרות זה תמיד טוב".

ילד בן 24 שפותח בר, יכול להיות קצת מפחיד לא?

"זה מאוד מאיים בהתחלה כי אתה חושב שאתה נכנס למשחק של הגדולים, אתה מתחיל את החודש עם סכום גדול שיורד עוד לפני שדיברת. אבל אז אתה מבין שאתה לא תפשוט את הרגל. אין לי עדיין משכנתא, ילדים שצרך לכלכל, סך הכל זה תחביב ועסק נחמד. אני די משוכנע שאת הפנסיה שלי אני לא אוציא מהששון, אבל כל עוד המקום הזה מתקיים ואני מצליח להפעיל אותו זה נחמד".

המשפחתיות והחברות הן חלק מאוד חשוב מהששון. נראה שבשלב כזה או אחר הלקוחות הופכים לחברים…

"זה נכון. בשלב כזה או אחר אם אתה מתמיד בששון לא רק שנכיר אותך בשם אלא גם במקצוע, מעבר למה אתה שותה. נדע גם מה עובר עליך. זה חלק נחמד להכיר אנשים חדשים כל הזמן, ואת רוב הלקוחות אנחנו מכירים ברמה אישית".

מה שמאוד בולט בעין ב"ששון" הם צעיפים קבוצות הכדורגל שתלויים בכל פינה, מה שמאוד מזכיר את פאב המוזה בערד, "יש לנו המון צעיפי כדורגל. כל הלקוחות הביאו את זה, לקחתי השראה מהמוזה בערד. כל פעם שאחד החבר'ה היה במשחק הוא הביא צעיף, חלק הביאו מהבית ולאט לאט אספנו. אין כבר מקום, אז נצטרך להתחיל לתלות בתקרה. יש לנו גם אוסף חולצות שטרם תלינו אותן".

אתם חוגגים 3 שנים, חתיכת ציון דרך?

"זה מרגיש כאילו עברו הרבה יותר משלוש שנים אבל מצד שני מרגיש שזה עדיין טרי. בשלוש השנים האלה הבר ואני ברמה אישית עברתי איזה משהו וזה עדיין מרגיש טרי. בעיני רוחי אני רואה את הששון ממשיך עוד הרבה שנים קדימה".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה