מגזין

לתפארת מדינת ישראל

מגזין24 באפריל 2020    7 דקות
0

ירי חי על חזיר בר, נוהל מעצר חשוד לגמל וסרט פסיכדלי על טרמפים. אושיות הנגב זכרים בשירות הצבאי שלהם. חלק שני

לתפארת מדינת ישראל
שרון אייזנברג

שרון אייזנברג דוגמנית וחברה של שחקן הפועל באר שבע דוד קלטינס

התגייסתי באוקטובר בשנת 2015 לתפקיד מזכירת מאו״ג איו״ש ואז יצאתי לקורס קצינים ושירתי במז״י"

ספרי לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"היינו בשבוע שטח בקורס קצינים והיו לנו מטווחי לילה, וקיבלנו חדל על כל הפלוגה כי נכנסה לנו דמות חשוכה למטווחים והיה לחץ מטורף, המ״פ והקצינים היו ממש בלחץ והיו בטוחים שבא לנו מחבל או משהו. בסוף הוא התקרב וזה פשוט היה גמל".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

אם הייתי מתגייסת מחדש הייתי עושה בדיוק את אותו מסלול, ואם לא, אז לחיל חינוך. כי העשייה שלהן מדהימה וזה שירות חווייתי בטירוף"

שירן אבוחצירא דוברת הפועל באר שבע

"התגייסתי באפריל 2012 לדובר צה"ל. עברנו קורס שהיה מרתק מאד עם אנשי תקשורת בכירים מהארץ ומהעולם וכל תקופת השירות, שהייתה מלווה בהרבה קורסים והכשרות הייתה באמת כמו בית ספר לתקשורת. התחלתי את השירות דוברות זרוע היבשה, יזמתי כתבות על מפקדי וחיילי זרוע היבשה והרגשתי סיפוק רב מהיכולת להביא את קולם מן השטח לציבור בבית. יצאתי לקורס קצינים, לאחריו חזרתי לתפקיד סגנית דוברת חיל הים וראש מדור ניו מדיה ותקשורת צבאית. המשכתי בקבע לדוברת קריית ההדרכה בנגב (עיר הבה"דים) בעת ההקמה ותקופת האכלוס ודובר אגף התקשוב והסייבר"

ספרי לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"באחד מימי החפיפה הראשונים שלי הגעתי לדוברות זרוע היבשה והייתי צריכה לטפל בשיח רקע של אחד הבכירים לרוני דניאל. צלצלו אליי שהוא בכניסה לקריה ואין לו אישור כניסה והוא מתעכב בגלל זה. שאלתי במשרד מול מי מטפלים באישורי הכניסה והפנו אותי ללשכת האלוף, שמסייעים לנו בטיפול מהיר של זה. חייגתי וענה לי יאיר. אמרתי לו: "יאיר, זו שירן מהדוברות, יש לנו פרשן בכיר בחוץ ולא עשיתם לו אישור", הוא ענה לי: "איזה אישור?" אמרתי לו: "אישור כניסה לשיחת רקע" ואז מי שחפפה אותי הגיעה לידי ולחשה לי: "זה לא המספר. זה סגן הרמטכ"ל – יאיר נווה".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"לא הייתי משנה שום דבר בשירות שלי. דובר צה"ל זה מקום שלימד אותי הרבה מבחינת תקשורת ומבחינת היכולות האישיות שלי. לא חושבת שתפקיד אחר היה נותן לי את הסיפוק שהרגשי בעשייה שם"

 

ליאן וילדאו עורך ומגיש הספורט של כאן רשת ב'

"התגייסתי בגיוס אוגוסט 1999, רוב השירות הייתי חובש פלוגתי בשריון – "אריאל לוחמים", גדוד "גור", חטיבה 500, שכבר לא קיימת. עשינו קווי טנקים, אבל גם קווי חי"ר רבים, כולל זה שהתמונה צולמה בו בפעילות בט"שיות על גבול ירדן".

ספר לנו סיפור מצחיק שקרה לך בצבא?

"סיורי הבטש"יות על גדר הגבול היו עם צוות שכלל מפקד, לוחם וגם גשש –  באחד הסיורים באמצע הלילה הגשש (שהיה נראה בכלל רדום) קפץ ואמר יש תנועה של מחבל בסבך מעבר לגדר. היה איזה בירור של כמה שניות והקצין שאל אותו אם הוא בטוח – והוא אמר שכן. יש תרגולת מסודרת כמובן והתחלתי "לפרק" עם המאג (שבתמונה) את האזור המדובר, אח"כ פורקים מהבט"שית ומסתערים על הגדר תוך כדי ירי. מפה לשם ירינו באטרף, כל הגזרה הוקפצה ועוד כוחות הגיעו וירו. אחרי שכולם סיימו לירות והיה חדל, הגשש ניגש למקום וזיהה את העקבות. חזיר בר. לא פגענו בו אגב, הספיק לברוח כנראה בזמן שדנו אם זה מחבל או לא. יום שלם סידרו אח"כ את הגדר אחרי מה שהלך שם".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"הייתי רוצה להיות טייס. בילדות מאוד אהבתי את הסימולטורים".

תום שוורצברג מנהל אומנותי של תיאטרון הילדים והנוער בבאר שבע

"התגייסתי בשנת 2000 ושירתי בחיל האוויר באגף החימוש".

ספר לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"פעם תפסו אותי נוסע בטרמפים ועליתי למשפט. אני הצעתי לתת לי עונש יצירתי. העונש שהצעתי היה לייצר סרט שמסביר למה אסור לנסוע בטרמפים וביימתי עם עוד חבר סרט פסיכדלי על נסיעה הזויה בטרמפ. יצא אחלה סרט".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"הייתי רוצה לשרת במדבר איכשהו. זה נראה לי הולם לחוויה הצבאית האולטימטיבית בדמיון שלי".

אורי כרמל מנכך ארגון ארץעיר

"התגייסתי באוג' 1998 ושירתתי כלוחם ומפקד בגדוד 202 בצנחנים, בשנים די סוערות- שירות בעומק לבנון ,באינתיפדה השנייה וכאיש מילואים גם בחומת מגן ומלחמת לבנון השנייה".

ספר לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"אני זוכר את מסע הכומתה המשוגע בן 95 הק"מ שאותו צעדנו בגשם שוטף עם חליפות סערה ובוץ אין סופי אבל עם "רעל" בעיניים, כזה שיש רק לחברה' בני בקושי 20".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"הייתי שמח לחזור שמח והייתי חוזר שוב על הזכות לשרת עם מיטב האנשים שבאו לתת את מיטב שנותיהם למען הבית של כולנו".

רן שקד, איש עסקים והבעלים של הזאפה באר שבע

" התגייסתי בחודש מארס בשנת 2001 להנדסה קרבית. שירתי ביחידה למלחמה ביולוגית ולאחר מכן בחטיבה בכיסופים".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"אם הייתי יכול לחזור הייתי בוחר שירות עם תעסוקה שמותאמת לאזרחות כך הייתי צובר המון ניסיון בזמן השירות. כמו תעשיות בטחון או היי טק".

עידו אלוש

"התגייסתי בנובמבר שנת 2012. לפני הגיוס חלמתי להגיע ליחידה מובחרת . אני זוכר שהייתי רץ בהרים , סוחב שקים, הכל בשביל לעבור את יום הסיירות בהצלחה. עברתי גיבוש סיירת מטכל , גיבוש צנחנים , וגיבוש ליחידת עוקץ. בעקבות פציעה ברגל שובצתי לבה״ד 8 (וינגייט ) שם עברתי קורס מדריכי כושר קרבי ולאחר הקורס שובצתי בבאח צנחנים – שם הדרכתי את יחידת הטירונים של מגלן ודובדבן. בשנה האחרונה שלי בשירות עברתי לבסיס המטה הכללי בקריה שם בקומה ה 16 בבניין יושב בחדר מפואר ששם מתאמנים קודקודי המערכת הצבאית . הרמטכל בתקופתי היה בני גנץ שגם איתו זכיתי להחליף כמה מילים. זכיתי לאמן את בכירי המטה הכללי, ראש אגף התכנון , הרב הראשי לצהל רפי פרץ ,מתאם פעולות בשטחים יואב פולי מרדכי וכמובן את דוד שלי משה אלוש שבאותה תקופה שירת בצבא בדרגת תת אלוף והיה סגן ראש אגף כוח האדם".

ספר לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"סיפור מצחיק שאני זוכר מהשירות שלי בבאח בתקופה שהייתי אמור לקבל פלוגת לוחמים ולהעביר להם אימון בבוקר או בוחן מסלול או בוחן בראור, מהלחץ הייתי מתעורר באמצע הלילה ומתוך שינה מעיר את החברים שלי לחדר ומבקש וצועק עליהם להתעורר כי אני מאחר לבוחן . כמובן שאחרי מספר דקות הייתי קולט שאני מתוך שינה חזור לישון ואז בבוקר כמובן כולם נזכרים וצוחקים".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"היום אם הייתם שואלים אותי לאן להתגייס בלב שלם הייתי מנסה את מזלי שוב ומנסה להגיע ליחידה מובחרת בצבא. אני מאמין שכל אחד צריך לתרום ולקחת חלק משמעותי בשירות הצבאי".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה